home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa: Novosti.rs

Lane registrovano čak 150.000 vozila više, iako je prodato samo 30.000 novih automobila. Naše plate male, a obavezni servisi u garantnom roku veoma skupi

Imamo jedan od najstarijih voznih parkova u Evropi, sa automobilima koji su prosečno stariji od 15 godina, ali polovna vozila su u Srbiji i prošle godine bila traženija od novih. Podatak da je lane registrovano čak 150.000 vozila više, iako je prodato samo 30.000 novih automobila, pokazuje da su polovnjaci opet na ceni.

- Sa prosečnom platom manjom od 400 evra, kada se slabo prodaje i domaći „punto klasik“, koji može da se kupi maltene samo uz ličnu kartu i podržan još subvencijama, nije čudo da je u strukturi novoregistrovanih vozila u prošloj godini najviše onih vrednosti do 5.000 evra, dakle polovnih automobila - kaže Miloš Petrović, predsednik Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova.

„Novosti“ su napravile računicu na primeru kupovine automobila koje je među najprodavanijim uvoznim vozilima proteklih godina u Srbiji. Cena ovog automobila, koji se trenutno nudi „na akciji“ s četiri zimske gume, iznosi 7.990 evra. Ukoliko vozilo kupujete na kredit od sedam godina, na koliko se najčešće odlučuju kupci u Srbiji, mesečna rata je 116 evra. Na kraju će vas automobil koštati 9.360 evra.

Isti taj automobil, i to sa nešto boljim paketom opreme, u Nemačkoj proizveden u avgustu 2009. sa pređenih 50.000 km vlasnik procenjuje na 4.350 evra. Iznos carine i PDV na ovo vozilo „pegla“ se povratkom „merveštojera“, (poreza) na izlasku iz Nemačke, pa će vas uvoz ovakvog automobila, kada uračunate gorivo i koštati manje od 5.000 evra.

Srpski kupci polovnjaka prave i drugu računicu. Pa umesto da izdvoje oko 8.000 evra za vozilo niže klase, za taj novac kupuju polovno vozilo iz znatno više kategorije, staro 4-5 godina.

- Redovno održavanje novog vozila u ovlašćenom servisu dok traje garantni rok, a može biti i do sedam godina, jako je skupo, pa je i to jedan od razloga što narod pre kupuje polovne automobile - tvrdi nam jedan od prodavaca polovnjaka na beogradskoj pijaci „Bubanj potok“.

Tako je za vozilo koje smo uzeli za primer (7.990 evra) redovni servis skoro 190 evra, dok će vas za polovno, van garantnog roka koštati između 50 i 70 evra. Ne treba smetnuti s uma ni činjenicu da vrednost novih vozila drastično pada (u petoj godini skoro 50 odsto). I to je jedan od razloga za kupovinu polovnjaka.

Luksuz za 14 odsto u Srbiji je prošle godine porasla prodaja luksuznih vozila takozvanog premijum segmenta - mercedesa, BMV i audija, uprkos ekonomskoj krizi i ukupnom prošlogodišnjem padu prodaje novih automobila za trećinu kod nas. Nemanja Lazić, generalni direktor „Delta motorsa“ rekao je da je za njih 2011. bila jako uspešna, jer su „nasuprot padu tržišta uvećali prodaju“.

Autor: P. Živković



čitanja : 1645



Komentari

Ma kakvoj ceni,obezvredjena su vozila,pogotovo preko 2000ccm,zbog idiotskog poreza.

Autor PITBULL™ 27 Feb 2012, 10:58

"Tako je za vozilo koje smo uzeli za primer (7.990 evra) redovni servis skoro 190 evra, dok će vas za polovno, van garantnog roka koštati između 50 i 70 evra."

Najprodavaniji uvozni model sa 4 zimske gume za 7990 eura je Dacia Sandero Ambiance 1.2 16v. Podatak o ceni redovnog servisa nikako ne moze biti istina!

Autor carobnjak 27 Feb 2012, 11:54

@ Pitbull
Radi se o vozilima do 8.000€
Jel bi ti pre dao ( figurativno ) 3.000€ za Punto 2001.god ili 5.800 za Punto 2011.god.
Moliću te, samo, bez odgovora nikad ne bi uzeo Punta, pitam te kao prosečnog srpskog kupca!

Autor Dejan L 27 Feb 2012, 12:12

@Dejan L
tesko da ces dobiti 3000 za Punto 2001. !

Autor carobnjak 27 Feb 2012, 12:42

Punto iz 2001 je 2k, mozda i manje. 3k je Stilo 2004 god. Bolje uzet polovan dobar auto nego voziti svakojaki plastikaner nov.

Autor McLaren 27 Feb 2012, 13:01

@ carobnjak
Naravno, ali sa tom cenom imaš pune oglase...

Autor Dejan L 27 Feb 2012, 13:17

@Dejan L
Punto 1.2 2001. je 1800-2800 eura u oglasima, ako dobijes 2300 - puna kapa!

Autor carobnjak 27 Feb 2012, 13:59

Za malo novca se moze pazariti dobar polovnjak koji te isto sluzi kao nov ,ne vidim razliku osim u mirisu novog enerijera... :)
Naravno, prethodno treba da prodje proveru raznih strucnjaka.
Vazi moto da je najbolji auto uvek novi auto ali samo ako ti novac nije toliko bitan, sto je u Srbiji nemoguce. Kad se pogleda na nase puteve, kvalitet goriva, (cesto) nestrucne i (uvek) preskupe ovlascene servise, namece se samo jedno resenje a ono je u prvoj recenici!
Iza ovoga stojim licnim primerom tj. dobrim polovnjakom! :)

Autor carobnjak 27 Feb 2012, 14:10

@carobnjak
Tako je, u potpunosti se slazem!
Iskreno ja sam pre za neki veci polovan sa dosta opreme, naravno sto manjom km, nego nov za iste novce sa malo opreme ili bez nje. U inostranstvu mogu da se nadju bas gledao skoro aute sa najvise 2 godine starosti i smesnom kilometrazom, najvise 10-15 hiljada km, kostaju i po 30% manje(!)nego novi. Sto skuplji auto kao nov brze gubi na ceni - samo kod nas moze da se vidi auto star 3 godine u full-u i sa vise od 150 - 170 hiljada km traze nekoliko hiljada manje nego kada ga je kupio. :)

Autor Orlo 27 Feb 2012, 15:05