Za električne automobile potrebne veće subvencije

Direktor Opela u Srbiji Ivan Kekić je povodom jučerašnje premijere Opel Ampere u Beogradu za Tanjug istakao da na srpskom tržištu postoji interesovanje za tu vrstu automobila i da država treba da obezbedi veće subvencije.
"Sadašnja subvencija države od 100.000 dinara će važiti za Amperu, jer proizvodi manje od 99 grama ugljen-dioksida po pređenom kilometru, s obizrom da automobil u električnom režimu ne proizvodi uopšte taj gas", rekao je Kekić.

Država bi, prema Kekiću, trebalo da uzima u obzir buduće trendove i nivo zagađenja i pronađe nove načine stimulacije samih kupaca, kako bi se što veći broj takvih automobila vozio ulicama u Srbiji.

"Opel Ampera je posebna zato što su u taj automobil inkorporirane sve najnovije tehnologije i za razliku od onoga što je već viđeno na našem tržištu, a to su uglavnm hibridni automobili (na struju i gorivo), Ampera je potpuno električan automobil, kako ga mi zovemo, sa produženim dometom", istakao je Kekić.

Kekić je kazao da Ampera ima pogon isključivo na struju, čiji se elektromotor napaja baterijama, a ugrađen je i motor sa unutrašnjim sagorevanjem koji se koristi kao generator za napajanje baterije i pokretanje elektromotora.
"Interesovanje postoji, ali u ovoj teškoj ekonomskoj situaciji u Srbiji, nažalost, mali broj kupaca može da priušti sebi jedan ovakav automobil", naglasio je Kekić.
Opel ove godine slavi 150 godina poslovanja kompanije, i Kekić je najavio da će pored Amepre predstaviti srpskom tržištu i novu Astra sedan početkom oktobra, Opel Moku krajem novembra i Opel Adam, krajem ove ili početkom 2013. Prema Kekiću, tržište automobila u Srbiji je poslednjih godina, u konstantnom padu, ali je udeo Opela na domaćem tržištu konstantan.
"Prošle godine smo imali blagi rast i predviđamo za ovu godinu da ćemo još malo povećati naš udeo na tržištu", naveo je Kekić dodajući da su Opelovi najpopularniji modeli u Srbiji Astra, Korsa i Insignija.
Točkovi Ampere imaju elektronski pogon u svakom trenutku, a jedinstvena litijum-jonska baterija of 16 kWh napaja unapredenu pogonsku jedinicu od 111 kW/150 KS i omogućava joj da ostvari 40 do 80 kilometara (km) električne vožnje sa nultom emisijom.
Benzinski motor (1,4-litarski benzinac 63 kW/86 KS), neprimetno se angažuje na proizvodnji električne energije ukoliko se baterija nađe na minimumu i vozilo ođednom može da pređe ukupno oko 560 km.
Prema ECE R101 regulativi za merenje potrošnje goriva i emisije ugljendikoskida (CO2), Ampera troši manje od 1,6 l/100 km i emituje manje od 40 g/km CO2. Ampera se lako puni i opremljena je sa šest metara dugim kablom za punjenje koji je smešten u gepeku, a koristi standardnu uticnicu od 230V/16A i baterija može potpuno da se napuni za manje od cetiri sata.
U prodaji u Srbiji će se Ampera naći krajem ove ili početkom 2013. godine, a njena maloprodajna cena u Nemačkoj je oko 42.900 evra sa porezom na dodatu vrednost (PDV).
Izvor: Tanjug.rs / Pressonline.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / Opel
Hm, a kako drzava da naplati akcize na struju? Nije ovo Diznilend...
Ako ima benz. motor koji napaja motore strujom, da li je uopšte potrebno puniti baterije strujom preko kabla?
@dzigi
Pazi, osnovna svrha tog benzinskog motora je da ako u toku voznje ostanes bez struje u baterijama on se ukljucuje i proizvodi struju.
Njegovo glavno punjenje je upravo to punjenje preko kabla, a benzinski je tu samo da pripomogne za ne daj boze.
Zbog toga ga i zovu auto sa produzenim dometom :)