Novi Peugeot 308 stigao u Srbiju

Posle zvaničnog predstavljanja na 65. međunarodnom salonu automobila u Frankfurtu i osvojenih (maksimalnih) 5 zvezdica na Euro NCAP testu bezbednosti, nova Peugeot senzacija stigla je u salone „Verano Motorsa“. Svojim revolucionarnim nastupom novi model Peugeot 308 ističe novine u dizajnu i tehnologiji.
Dizajneri i inženjeri Peugeot brenda konstruisali su odvažno, intuitivno i moderno vozilo čistih linija sa inovativnom kabinom, koje pruža nesvakidašnji doživljaj. Sa brojnim invovacijama, a posebno zahvaljujući novoj modularnoj platformi EMP2, ovaj model namerava da zauzme svoje mesto među najboljima i postane simbol sve bolje ponude i kvaliteta, dostupan u cenovnom rangu kao prethodna generacija. Kvalitetniji materijali i bolja završna obrada na pravi način prikazuju da novi Peugeot 308 predstavlja pravu senzaciju. Napredna i u potpunosti inovativna tehnološka rešenja predstavljaju jedan od ključnih aspekata ovog modela. Njegova figura je elegantnija i dinamičnija zahvaljujući kompaktnosti, ujednačenim proporcijama, smanjenoj težini i karoseriji koja se prilagodila mehanici.
Novi Peugeot 308 ima sve što treba da poseduje jedan hečbek, poštuje nezaobilazne odlike C segmenta svojim kompaktnim dimenzijama (dužinom od 4,25m i visinom od 1,46m), i zavidnom zapreminom prtljažnika (470 litara ispod zadnje police). Ono što takođe izražava njegov karakter su i izražajni Full LED prednji farovi. Dostupni su kao standardna oprema na višim nivoima opreme, što predstavlja svetsku premijeru u okviru ovog segmenta. Dizajn unutrašnjosti automobila izgleda originalno, a Peugeot i-cockpit nudi sasvim novi doživljaj. Sve je osmišljeno sa ciljem da pruži osećajnu i uzbudljivu vožnju: kompaktni volan za snažno i dinamično iskustvo, visoka i kvalitetna centralna konzola sa ekranom na dodir od 9,7 inča za intuitivno korišćenje komandi u toku vožnje uz pomoć samo par tastera sa mnoštvom funkcija i aplikacija (handsfree Bluetooth, USB konekcija za emitovanje muzike i prikazivanje slika, radio, MP3 player, Peugeot connect aplikacija…).

Zahvaljujući novoj EMP2 platformi povećana je dinamičnost koja je ujedno doprinela bezbednosti kroz smanjenje težine vozila (140 kg u odnosu na prethodnu generaciju) ali i tome da novi Peugeot 308 postane uzor kada je ekologija u pitanju, sa emisijom CO2 manjom od 85g/km. Atraktivni koncept koji ukazuje na korišćenje visoke tehnologije pozajmio je motor iz kupea "RCZ", a inženjeri su uradili sjajan posao, pošto su iz 1,6 litara radne zapremine "izvukli" čak 266 konjskih snaga.

Slobodno možemo reći da novi Peugeot 308 ima sve potrebne performanse da pruži nesvakidašnji doživljaj, a ujedno je u toj meri sofisticiran da potpuno "Sledi vaš osećaj".

Iako je tek pre nekoliko dana stigao u salone „Verano Motors-a„ ovaj model izazvao je veliko interesovanje ljubitelja Peugeot-a ali i C segmenta uopšte, s obzirom da su ga mediji već predstavili kao jednog od najboljeg u segmentu uključujući i “premijum“ rivale.
Svi zainteresovani pozvani su da posete salone „Verano Motorsa“ i sami se uvere u senzaciju koju pruža novi model Peugeot 308, ili zakažu test vožnju putem telefona 011/3094 500.
PR Verano Motors
*Cene za novi Peugeot 308 možete pogledati OVDE.
Biću slobodan reći par reči.
Smanjenje mase mu je plus.
Verovatno najviše zahvaljujući tome, perfomanse su značajno bolje nego pre, pa tako HDI od 92 ks ubrzava kao prethodni HDI od 110 ili 112 ks ( pa i bolje ), dok HDI od 115 ks sada ubrzava za 10,2 sec, što je bolje nego ranije sa 2.0 HDI od 136 ks (EURO 4) ili sada civic 1.6 i-dtec ili ceed 1.6 crdi ili oktavija. Nije najbolje, ali nije loše.
Naravno, potrošnja (goriva)je manja.
Ali,osim prednjeg, ja ne vidim bilo šta pozitivno.
U pravu su da "inovativna kabina pruža nesvakidašnji doživljaj". Kada sam ušao,smestio se lepo i sagledao one "instrumente",poželeh odmah da izadjem.Ipak sam neko vreme ostao,ali se moja želja promenila nije. Mogli su slobodno da UKINU instrumente.Totalni funkcionalni promašaj.
Možda onaj gepek i ima "470 litara ispod zadnje police", ali samo bez rezervnog točka. Sa "galetom" (navodno standard kod nas) ima verovatno 100 litara manje, a sa rezervnim točkom punih dimenzija (doplata) ima možda i samo "270 litara". Smešno.
"Saberi-oduzmi", možda je i bolji od civica (zbog "spare tire"), ali od oktavije nije. Ne bih "sitničario",ali (zavisno od paketa) oktavija ima pozadi ( u naslonu za ruke izmedju prednjih sedišta ) centralne duvaljke klimatizacije, oktavija ima ambijentalno osvetlenje nogu (i) pozadi i sl. A u verziji 1.6 TDI ima i 5MT menjač, tako da "manje ima posla" u vožnji nego sa 6 MT menjčem u jačem 1.6 HDI.
Tako da - živela škoda ...
EFI engine
308 je premijum izdanje za Skodu.
Prvo, 1,6 TDI je staršno razočarenje.
Sama Octavija je mene lično razočarala (model pre ove nove XXL). 100 čvrčaka ne donosi ni Jugo, unutrašnji enterijer je sve ali ne za pohvalu.
Možda ova niva Octavia ima kojekakve gedžete, lampica, duvaljki i kojekavih kineskih jeftinih novotarija, ali ona (Oktavija) mene ne bi ni videla. Zaista, reč je o premijum Daciji, koja nije za auto fana. Recimo novi Rapid je tvrdim, kvalitetom opreme i enterijera gori od Logana.
Bar spremi pare pa kupi VW, ako ti se javlja sličan poriv.
Gymkhana Motorsport
Namerno sam pomenuo one "gedžet-gluposti", a daleko od toga da mislim da je 1.6 TDI bolji od HDI (mrtva je to trka).
Suština je u tome da je novi 308 totalno PROMAŠIO sa "cajgerima", kao i sa time što je na onaj centralni "tablet" ubacio podešavanja svega i svačega. Ako je opasno upotrebljavati mobilni telefon u kolima ( jeste), ništa manje nije opasno ni pokušavati na onom "tabletu" nešto podesiti u vožnji, jer onaj "tablet" zahteva posebnu pažnju (i odvlači pažnju od uslova saobraćaja).
Što se "cajgera" tiče, "probaj" pa reci da li i šta na njima vidiš (a promer im je skoro kao nekada na Tomosu A3 ML-u)
Prvi put cujem da je menjac sa 5 brzina bolje imati nego menjac sa 6 brzina. Ja sam mislio da se proizvodjaci utrkuju ko ce da napravi sa sto vise brzina.
Ako je bolji zato sto ima "manje posla", onda je najbolje kupiti automatik.
Vlada
Kada taj 1.6 TDI stave sa 5 MT menjačem (u golfa ili oktaviju), svi "prezentatori" ga hvale kako je "dobro odmeren" ( da je ta "jedna brzina manje znači adut više") i kako mu ne treba 6MT menjač.
A onda taj isti motor u audi A3 ili superb stave sa 6MT menjačem ...
Tačno jeste da se elastičnim motorom može izbeći potreba za 6 brzinskim menjačem. Ali 1,6 TDI je sve ali ne elastičan motor. Pored toga, zvuk na leru u kabini je kao da su otišli svi ležajevi u menjaču - grozota. (U Fabiji)
Za Pežo 308 se slažem da su instrumenti nepodesni i jeftino urađeni. To mu je neka mana, ali verovatno, vremenom se čovek navikne, posebno stariji koji ulaze u + dioptriju :)
Po pitanju tableta - pa to sad svi uvode, ni uzm ni ostavi, uglavnom nije nužno čačkati ga u vožnji.
Ako kažeš Octavia - u Srbiji bar, malo sam čuo realnih komentara. To se smatra povoljnom kupovinom po defoltu, bez razmišljanja (imamo ovde X takvih fanatika), a da je tako dobra Skoda ne bi imala produkciju znatno manje od 1 miliona, ili ti malo iznad Dacije.
Uglavnom, niti je Skoda 100% VW, niti liči na njega a i cenom mu se primakla.
Pa ako je čovek domaćin, zašto se brukati? Ako voli VW je VW a ne bezlična Skoda sa dečijim bolestima, u svakom slučaju.
Generalno, instrumenti na novom 308, 208 i 2008 su do te mere "podesni" i "čitljivi", da bi slobodno mogli da ih nazovu "SNAJPER Edition", jer osim "snajperiste", ne znam ko drugi može da ih "očita"...
Sta ste se uhvatili za polozaj instrumenata u ovom PRESKUPOM francuskom vozilu? Bas me briga za polozaj instrumenata i neka spuste cenu za bar 3.000 EUR i neka budu instrumenti i u gepeku ako hoce a rezervni tocak neka stave ispod haube. Za 10.900 EUR lepo kupis Hyundai i30 a ima pristojne instrumente i rezervni tocak punih dimenzija u gepeku i to je to. Uvoznik Peugeot automobila za SRB bi mogao malo da razmotri ovu cenu a ako im bude potrebna pomoc oko analize konkurencije neka mi se slobodno jave... Da ja kupujem nov automobil ovih dana to bi verovatno bila Mazda 3, Honda Civic Toyota Auris ili Mozda VW Golf 7.
Slažem se, ali ne bi valjalo da spuste cenu "bar za oko 3.000 eura",jer bi u najvišem paketu tada turbo benzinac sa 156 ks bio oko 2.000 eura jeftiniji od "top" oktavije TSI sa 140 ks ili najskuplji HDI bi za toliko bio jeftiniji od ceed-a u najvišem paketu.
Poredjenje sa i30 od 10.990 je možda neprimereno, jer on (izmedju ostalog što nema), ima samo dva vazdušna jastuka, a to danas NIKO nema u C segmentu. Inače, nijedan i30 nema rez.točak punih dimenzija, pogledaj u gepeku(ili cenovniku),pa ćeš sam videti. KIA ceed nema nikakav,kao ni civic,a auris ima samo u nižem paketu.
Tek, u pavu si bez dileme, cena za 308 je generalno PREVISKA
@EFI engine
Mislim da nas potencijalne kupce ne treba da brine cinjenica sto bi auto sa tamo nekim turbo motorom bio skuplji za toliko i toliko. Bas bih voleo da je tako i da mi potencijalni kupci imamo veci izbor a uvoznici neka nas privole da kupimo bas marku automobila koju oni prodaju.
Poredjenje sa i30 je itekako primereno jer je razlika u ceni izmedju osnovnog i30 i 308 ravno 4.000 EUR! Da li si razmisljao sta sve moze da se dokupi za tih 4.000 EUR? Moze npr. automatski menjac, snazniji motor i ceo paket vazdusnih jastuka i uz to dobijas 5 godina garancije na to vozilo? Sta cemo sada? Isto tako, kod i30 moze da se poruci rezervni tocak (makar i palacinka ako bas mora...).
Zamisli sta sve kupac dobija za 15.800 EUR ukoliko doda tih 800 EUR i kupi Golf 7? Peugot 308 ne moze ni da pridje Golf-u 7. Golf ima cak i vazdusni jastuk za kolena vozaca, pouzdaniji automobil, udobniji, tisi, ima bolju zavrsnu obradu i imace daleko bolju vrednost kao polovan automobil a kosta "samo" 800 EUR vise?
Cene ostalih konkurenata npr.: Focus 12.990 EUR, Auris 13.900 EUR, i30 10.990 EUR, Mazda 3 14.490 EUR, Octavia 12.500 EUR... Cene same sve govore i mislim da je stvarno bezobrazna ova cena za 308 jer kako moze taj automobil da bude skuplji od npr. Mazde 3 koja se proizvodi u Hirosimi i odatle se distribuira po svetu a pogledajte jos odnos japanske i evropske valute? Mazda 3 je korak ispred 308 u tehnoloskom smislu a u pocetnom paketu opreme ne zaostaje uopste i ima najmoderniji 1.5 litarski motor koji trosi 5 litara benzina. Taj 308 ce praviti probleme kao i svi prethodnici i elektronika im je uzasna (kao i kod Fiat-a) a vredfnost polovnog vozila nece obradovati vlasnike koji ga budu prodavali.
Mislim da je Toyota odrzala svima lekciju sa cenom od 13.900 EUR a auto poseduje sve sto je potrebno i vazdusni jastuk za kolena vozaca kao i automatsku klimu. Mislim da je i Golf 7 precenjen i da cena za gotovinu mora da bude ispod 15.000 EUR sigurno jer VW platformu koristiti i Skoda, Seat, Audi i onda neka mi neko kaze da VW time nije u stanju da ustedi vise od ostalih proizvodjaca? Ne moze Golf 7 u istom paketu opreme biti skuplji 2.000 EUR nikako.
Takodje, po mom misljenju prosecan vozac/porodica u SRB treba da kupi novi Fiat 500L jer ima povoljnu cenu i odlicnu opciju skoro bezkamatnog finansiranja tako da je potrebno uplatiti oko 4.000 EUR ucesce a ostalo prebiti na rate i gotova stvar. Svima ce taj auto zavrsiti posao i odvesti od tacke A do tacke B (cemu je automobil inace i namenjen).
Kako uvoznici postuju nas potencijalne kupce tako i mi treba njima da vracamo i mislim da ne treba da vredjaju inteligenciju ljudi i da zamazuju oci.
N.G.
Pa, uvoznici vozila (kao i svaki drugi privredni subjekt) i posluju radi sticanja dobiti, zar ne?
Jako je to kompleksna tema,ti modeli i te cene koje pominjes i tu je tesko povuci jasne paralele.
Ako se drzimo osnovne funkcije vozila (prevoz od tačke A do B), dalje (skuplje) od osnovne dačije niko od nas ne treba da traži,pa ni bazni 500 L da gleda. A ipak, ako može, čovek je "besan" i traži "više", što se vidi i oko nas, jer je oko nas skoro pa najmanje dačija...
Hjunadi i Kia su najgori izbor na trzistu Srbije. Garancija je kao 7 godina ali moras koristiti iskljucivo ovlastene servise gde su cene servisa debelo najvise od svih. Tim skupim redovnim servisima oni ustvari finansiraju kvarove u garanciji. Uz to cete retko dobiti popravku bilo cega skupljeg, jer "eto bas to ne ulazi u garanciju". Mom prijatelju je na Santa fe-u crko automatski menjac i nisu mu priznali garanciju zbog zamislite "nestrcnog rukovanja". Sta ima da se nestrucno rukuje kod automatskih menjaca? Posle smo saznali da je to bila serijska greska koja se pojavljivala kod mnogo Santa fe-a. Za popravku su trazili 1500€, ali je dogovoreno da se plati popola. po 750€. Kasnije smo saznali da je taj menjac bio u servisu u Sopotu i da je popravka kostala 500€. Tako da su ga korejski pilicari umesto 1000, odradili za samo za 250€. Od tada, nikada ne uzimam u razmatranje Hjundai i Kia.
Inace ovaj 308, ima mnogo "nemackih" linija. Zadnjica kao A3 sportback, sa strane podseca na VW, a spreda mi je najoriginalniji.
@EFI engine
OK, slazem se da svaki covek ima neku svoju logiku i da ako cemo bas precizno niko nebi trebao da kupuje nista osim Punto Classic ili Dacia Logan. Ne znam, ja sam rekao sta bih ja pazario i zasto pa bi me bas interesovalo sta bi ti kupio i zasto a i ostali koji citaju ove tekstove. Mozda naucimo nesto novo...
@Sinbad
Verujem da je bilo i takvih slucajeva ali je nezgodno sad pricati o tome jer nikada necemo saznati pravu istinu. Ako u opisu garancije niko ne spominje menjac onda uvoznik ne treba da placa popravku a trebalo bi sve jasno da pise. Nisam gledao detalje vezane za garanciju kod Hyundai i Kia modela. Ako ti nije tesko da napises: Sta bi ti recimo uzeo u obzir prilikom kupovine novog automobila, sta bi odabrao?
@N.G.
Pitaš šta bih danas i zašto kupio? Ne znam. Svako vozilo koje si pomenuo ima kvalitete, ali i neku manu preko koje ne znam da li mogu da predjem.
Mazda 3 ima dobar Wb, ali, recimo, za motor od 120 ks, u verziji sa zadnjim parking senzorima, treba mislim oko 19.300, "plus" za "boju" ( a ne znam ni da li ima "spare tire" ).
Pomenuti Auris, 1.6, sa zadnjim parking senzorima dolazi samo u najvišem paketu (ili kao doplata uz 3. i 4 paket), pa i nije tako povoljan kako kažeš (osim što je tesan pozadi, a nema ni "spare tire" od 3.paketa mislim).
Civic je "san snova" ( sa 1.8 benzincem), no nema "spare tire" ni kao san.
i30 ga ima, ali mislim da je 1.6 kod nas samo "stari" MPI, a ne GDI ( tako da je i to prevara).
Ceed ima GDI, ali nema "spare tire".
"Škodilaku" nedostaje malo "emocija" unutra (mada tehnički ima sve)
Svakome po nešto fali...
Zato - NIŠTA ne bih uzeo :)