Prodaja automobila u Srbiji pala za 60 odsto u poređenju sa 2008. godinom

Kako navodi RTS, prodaja automobila u Srbiji je pala za 60 odsto, ako se uporedi sa 2008. godinom, koja se uzima kao reper
U prvih 10 meseci ove godine u celoj Srbiji je prodato svega 16 hiljada automobila, što je, tvrde uvoznici istorijski minimum. Do sada je u ovoj grani privrede od početka godine izgubilo posao 10.000 radnika.
Loša prodaja je ne samo kod nas već i u čitavoj Evropi. Tržišta u Francuskoj, Portugaliji i Italiji beleže za trećinu manju prodaju što je uslovilo da će neki veliki prozvođači, kao na primer "Ševrolet", od 2016. godine napustiti tržište starog kontinenta i bolji plasman sa mnogo manje rizika i troškova potražiti u Aziji i Americi, saznaje RTS.
Kriza iz Evrope prelila se i naše tržište. Rezultati prodaje iz godine u godinu su sve slabiji a uvoznici kažu da bez intervencije države neće biti daljih pomaka u prodaji. Prodaja je pala za 60 odsto, ako se uporedi sa 2008. godinom koja se uzima kao reper.
Predsednik udruženja uvoznika Srbije Miloš Petrović kaže da je oko 10.000 ljudi je ostalo bez posla u autobiznisu, što direktno kroz mrežu ovlašćnih prodavaca i servisera, što kroz prodaju dodatne opremnje i rezervenih delova.
"Na žalost ni jednostrana subvencija koja je data "Fijatu" nije dala rezultate. Jedva 3.000 automobila domaće proizvodnje prodato je u prvih 10 meseci, što je trećina od rezervisanih na sajmu automobila", rekao je Petrović.

Fenomen tržišta se ogleda i u tome što najluksuzniji automobili najlakše nađu kupca, a najveći pad je u srednjoj i nižoj klasi gde se isključivo kupuju automobili do 10.000 evra. U toj klasi do 10.000 evra domaći fijat "500L" i pored subvencija izgubio je tržišnu utakmicu od češke "Škode" koja je prodala skoro 1.000 vozila više od kragujevačke fabrike.
"Kako su došla krizna vremena kupci sve više racionalno kupuju automobile, a samim tim mnogo su infomisaniji", rekao je Dušan Cincar iz "Autočačka".
Uvoznici su već nekoliko puta predlagali da se prodaja popravi uz pomoć sistema "staro za novo". U međuvremenu su im ukinute sve subvencije za ekološke automobile.
Dušan Vukasović iz "Verano motorsa" kaže da se ponovo razmišlja o uvođenju takvih subvencija.
"Očekujemo da društvena zajednica prepozna da pomogne onom ko legalno vozi automobile i ko vodi računa o najvišim ekološkim normama i standardima", kaže Vukasović.
Najveća opasnost leži u tome da veliki proizvođači presele svoja predstavništva iz Srbije.
Svoje aktivnosti svode na nivo kancelarija i sve bitnije službe izmeštaju u okolne zemlje, a otpuštaju naš većinom viskokvalifikovani kadar, koji teško nalazi posao u ovoj branši.
Posluju sa domaćim dilerima koji moraju unapred da kupe vozila, što nas po tipu poslovanja vraća u devedesete, kažu u udruženju uvoznika.
Preuzeto sa: Rts.rs
Foto: Autoblog.rs
Loša prodaja svakako, ali zašto se uvek porede sa rekordnom godinom (2008-mom)? Bilo bi fer da se porede sa recimo prosečnom prodajom u poslednjih 10 godina na primer?
Dokle bre više da kukate? Zašto vas uopšte čudi što niko ne kupuje automobile, pa para nema. Zatvorite radnje pa ih otvorite jednog dana kad ponovo bude novca u opticaju...
Što bi uopšte neko pomagao uvoznike stranih novih automobila? Nek uvoze nešto drugo, ili nek se bave nekim drugim poslom za koji ima potrebe u našem društvu, kao što to radimo i svi mi ostali koji pokušavamo da preživimo... Novi se automobili ovde neće kupovati u većim količinama u skorije vreme...
Ne automobili, vec sve je palo u odnosu na 2008.god. Svi znamo da je to bilo nerealno, i svi su rasli iz kredita... tada su i macke jele krofne, i sad se zale sto krofni vise nema nego jedu bajat 'lebac... Znam tipovi koji su otvarali firme, i odmah u Audi salon da kupi q7 na kredit/leasing... BizMisMeni. S obzirom sta proizvodimo, koliko radimo, ko su nam vodece firme i vodeci poslovni ljudi, kolika je korupcija- ovo nije kriza, ovo je realnost, a ono je bila nerealnost!
A da se bave prozivodnjom ti uvoznici?
Sto ne kukaju za pomoc kako bi otvorili proizvodnju necega, a ne da se zale sto prodaju robu za koje trziste ne postoji.
Da je kadar visko kvalifikovan ne bi radio u srbiji za 500, nego u razvijenoj zemlji za 5000 evra. Toliko o kvalifikovanom kadru. A ako su toliko kvalifikovani, kako je moguce da ovo nisu predvideli?