home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Prodaja skupocenih četvorotočkaša, uprkos besparici, beleži rekorde. Svako deseto vozilo, lane isporučeno bilo iz kategorije luksuznih

Prošle godine u Srbiji je prodato tek nešto više od 22.000 novih automobila, ali je zato svaki deseti iz kategorije „luksuznih“ - sa cenom od 30.000 do gotovo 350.000 evra, što je, otprilike, 875 prosečnih plata u Srbiji, odnosno neko ko mesečno u koverti prima oko 400 evra, da bi kupio ovakvo vozilo, morao bi da radi skoro 73 godine i da pritom ni paru ne potroši „sa strane“!

Najskuplji „mercedes SLS AMG kupe“, koji je početkom prošlog marta bio izložen na Salonu automobila u Beogradu, kupljen je čim je prošao kroz kapije Sajma! Cena - prava sitnica, tek - 345.000 evra! Bilo je baš teško posmatrati jednog našeg sugrađanina kada su mu na štandu „Meklarena“ koji je prvi put izlagao u Beogradu, rekli da „ljuta mašina“, sa cenom oko 300.000 evra, nije na prodaju! I još da se kod njih, mesecima, pa i godinama čeka da dođete do vrha liste kupaca i da „nije sve u parama“! A taj naš sugrađanin bio je spreman da plati i više, da časti, nudio da odmah izbroji „evriće“, naravno, u kešu! Razočaran, utehu je potražio na drugom štandu gde se častio nešto jeftinijim automobilom sa takođe prestižnim znakom na haubi.

U pomenutih 2.200 novih, skupocenih vozila koja su kupljena, gotovo po pravilu za gotovinu, u Srbiji protekle godine nalaze se, pored „mercedesa“ i BMW, „audi“, „porše“, „leksus“, „land rover“, „tojota“, „volvo“ a odnedavno i „jaguar“! Naime, beogradski „Grand motors“, koji već već zastupa „Lend Rover“, „Ford“, „Volvo“ i „Infiniti“, otvorio je novi salon ove prestižne engleske marke, tako da i poklonici „velike mačke“ mogu da svog „jaguara“ kupe na „kućnom pragu“, a ne da se „zlopate po belom svetu“, kao što moraju kupci „bentlija“ ili „ferarija“, na primer. Da ekonomska kriza u Srbiji nije zabrinula prodavce najskupocenijih vozila, potvrđuju za „Novosti“ i u kompaniji „Mercedes - Benc SCG“.

- Zadovoljni smo ostvarenim prodajnim rezultatima u 2013. godini, i možemo da kažemo da smo ispunili naš plan prodaje. Premijum segment u Srbiji bio je na stabilnom nivou, dok je „Mercedes-Benc“ zabeležio najveći rast u segmetu u odnosu na prethodnu godinu - kažu u „Mercedesu“, ističući da je takav rezultat prodaje uslovila nova, nikada atraktivnija gama vozila, počevši od CLA do S klase.

- Tržište luksuznih kola u Srbiji je stabilno godinama unazad, bez obzira na krizu - više puta je istakao i predsednik Srpske asocijacije uvoznika automobila Miloš Petrović. Samo tri najveća brenda BMW, „Mercedes“ i „Audi“ prodaju oko 1.500 vozila godišnje - kaže Petrović.

I svet kao Srbija

I u svetu je zabeležen isti trend prodaje automobila. Oni jeftiniji i srednje klase, teško nalaze put do kupca, prodaja je sve slabija, ali su zato brendovi „Ferari“, „Porše“, „Rols-rojs“, „Mercedes“, „Audi“, BMW zabeležili rekordnu prodaju.

„Rols-rojs“, u vlasništvu nemačkog BMW, je zabeležio u 2013. rekordnu prodaju, četvrtu godinu zaredom. Prodaja kompanije uvećana je prošle godine za 1,5 odsto na 3.630 automobila, u odnosu na 3.575 iz 2012. „Rols-rojs“ takođe navodi da je zadržao lidersku poziciju u prodaji ultraluksuznih automobila, skupljih od 200.000 evra.

Izvor: Novosti.rs

Foto: arhiva Autoblog.rs



čitanja : 1870



Komentari

Tako je to, neko jede meso, neko kupus, u proseku svi jedemo sarmu!

"Tržište luksuznih kola u Srbiji je stabilno godinama unazad, bez obzira na krizu - više puta je istakao i predsednik Srpske asocijacije uvoznika automobila". Ili laički rečeno, dok narod siromaši, eliti ništa ne nedostaje, za nju kriza ne postoji, kriza ide samo preko leđa sve siromašnijih građana...

Autor Miki 21 Jan 2014, 18:58

nekada je vazilo da novog jaguara ne moze kupiti svako.
proslo vreme.

Autor veljko 21 Jan 2014, 23:57