Prodaja skupocenih četvorotočkaša, uprkos besparici, beleži rekorde

Prodaja skupocenih četvorotočkaša, uprkos besparici, beleži rekorde. Svako deseto vozilo, lane isporučeno bilo iz kategorije luksuznih
Prošle godine u Srbiji je prodato tek nešto više od 22.000 novih automobila, ali je zato svaki deseti iz kategorije „luksuznih“ - sa cenom od 30.000 do gotovo 350.000 evra, što je, otprilike, 875 prosečnih plata u Srbiji, odnosno neko ko mesečno u koverti prima oko 400 evra, da bi kupio ovakvo vozilo, morao bi da radi skoro 73 godine i da pritom ni paru ne potroši „sa strane“!
Najskuplji „mercedes SLS AMG kupe“, koji je početkom prošlog marta bio izložen na Salonu automobila u Beogradu, kupljen je čim je prošao kroz kapije Sajma! Cena - prava sitnica, tek - 345.000 evra! Bilo je baš teško posmatrati jednog našeg sugrađanina kada su mu na štandu „Meklarena“ koji je prvi put izlagao u Beogradu, rekli da „ljuta mašina“, sa cenom oko 300.000 evra, nije na prodaju! I još da se kod njih, mesecima, pa i godinama čeka da dođete do vrha liste kupaca i da „nije sve u parama“! A taj naš sugrađanin bio je spreman da plati i više, da časti, nudio da odmah izbroji „evriće“, naravno, u kešu! Razočaran, utehu je potražio na drugom štandu gde se častio nešto jeftinijim automobilom sa takođe prestižnim znakom na haubi.
U pomenutih 2.200 novih, skupocenih vozila koja su kupljena, gotovo po pravilu za gotovinu, u Srbiji protekle godine nalaze se, pored „mercedesa“ i BMW, „audi“, „porše“, „leksus“, „land rover“, „tojota“, „volvo“ a odnedavno i „jaguar“! Naime, beogradski „Grand motors“, koji već već zastupa „Lend Rover“, „Ford“, „Volvo“ i „Infiniti“, otvorio je novi salon ove prestižne engleske marke, tako da i poklonici „velike mačke“ mogu da svog „jaguara“ kupe na „kućnom pragu“, a ne da se „zlopate po belom svetu“, kao što moraju kupci „bentlija“ ili „ferarija“, na primer. Da ekonomska kriza u Srbiji nije zabrinula prodavce najskupocenijih vozila, potvrđuju za „Novosti“ i u kompaniji „Mercedes - Benc SCG“.

- Zadovoljni smo ostvarenim prodajnim rezultatima u 2013. godini, i možemo da kažemo da smo ispunili naš plan prodaje. Premijum segment u Srbiji bio je na stabilnom nivou, dok je „Mercedes-Benc“ zabeležio najveći rast u segmetu u odnosu na prethodnu godinu - kažu u „Mercedesu“, ističući da je takav rezultat prodaje uslovila nova, nikada atraktivnija gama vozila, počevši od CLA do S klase.
- Tržište luksuznih kola u Srbiji je stabilno godinama unazad, bez obzira na krizu - više puta je istakao i predsednik Srpske asocijacije uvoznika automobila Miloš Petrović. Samo tri najveća brenda BMW, „Mercedes“ i „Audi“ prodaju oko 1.500 vozila godišnje - kaže Petrović.
I svet kao Srbija
I u svetu je zabeležen isti trend prodaje automobila. Oni jeftiniji i srednje klase, teško nalaze put do kupca, prodaja je sve slabija, ali su zato brendovi „Ferari“, „Porše“, „Rols-rojs“, „Mercedes“, „Audi“, BMW zabeležili rekordnu prodaju.
„Rols-rojs“, u vlasništvu nemačkog BMW, je zabeležio u 2013. rekordnu prodaju, četvrtu godinu zaredom. Prodaja kompanije uvećana je prošle godine za 1,5 odsto na 3.630 automobila, u odnosu na 3.575 iz 2012. „Rols-rojs“ takođe navodi da je zadržao lidersku poziciju u prodaji ultraluksuznih automobila, skupljih od 200.000 evra.
Izvor: Novosti.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs
Tako je to, neko jede meso, neko kupus, u proseku svi jedemo sarmu!
"Tržište luksuznih kola u Srbiji je stabilno godinama unazad, bez obzira na krizu - više puta je istakao i predsednik Srpske asocijacije uvoznika automobila". Ili laički rečeno, dok narod siromaši, eliti ništa ne nedostaje, za nju kriza ne postoji, kriza ide samo preko leđa sve siromašnijih građana...