home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kako prenosi Tanjug, prodaja novih automobila u Srbiji je krenula veoma loše u ovoj godini. To je izjavio predsednik Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova Miloš Petrović. Kako je precizirao Petrović, prodaja automobila je na početku ove godine za oko 50 odsto slabija nego u istom periodu prošle godine.

Tokom 2013. je prodato dvadesetak hiljada novih vozila i to treću godinu zaredom, rekao je Petrović Tanjugu navodeći da je prodaja u 2013. za oko šest odsto bila lošija nego u 2012.

On je napomenuo da je 2012. bila jedna od lošijih godina za trgovce novim automobilima.

"Kupci očekuju sajam automobila i neke povoljnosti, pa je i to razlog slabe prodaje, ali mislim da uzalud čekaju. Verujemo da će sajma biti, ali nažalost boljih cena ne može biti", naglasio je Petrović.

Prema njegovim rečima, prošle godine je u Srbiji prodato oko 1.700 lakih komercijalnih vozila, po čemu se, takođe, vidi da firme ne rade dobro.

"Ne možemo tu magičnu cifru od 20.000 vozila da pređemo, znači da se tržište otprilike zaustavilo na toj brojci. Vratili smo se 10 godina unazad i dodirnuli dno", naglasio je Petrović.

"U 2013. rezultat je neočekivano lošiji od onoga što smo predvideli za fijat 500L na sajmu, kada je bila uvedena jednostrana subvencija i najavljena prodaja tih 10.000 vozila", kazao je Petrović.

To je, kako je rekao, bila prilično jeftina kupovina - od po 100 evra mesečno, ali je ipak tada jedva prodato 300 tih automobila u Srbiji.

"Mislim da se i tu vidi da je kupovna moć građana drastično opala. Nije stvar što nema povoljne klime za prodaju automobila, već su ljudi zabrinuti za svoj posao, nisu sigurni za radna mesta i vrlo teško se ponovo zadužuju", istakao je Petrović.

Fijat je, prema njegovim podacima, u našoj zemlji ukupno prodao oko 4.000 vozila sve zajedno sa proizvodnjom u Srbiji.

Na prvom mestu po prodaji novih automobila u Srbiji je Škoda (Folksvagen) sa oko 3.900 automobila, zatim slede Hjundai, Ford, Reno i ostali brendovi, kazao je Petrović.

"Daleko najveću prodaju je prijavila Škoda. Najbolje je prošla Folksvagen grupacija, koja je imala uspeh i sa svojim brendovima kao što su Golf i Pasat. Tako da se može reći da je Folksvagen grupa zajedno sa Škodom najprodavaniji brend u Srbiji, prodavaniji čak i od Fijata", dodao je Petrović.

Izvor: Tanjug

Foto: arhiva Autoblog.rs / FAS



čitanja : 1188



Komentari

Osim Bosne, izgleda da i u Srbiji azbuka pocinje sa fau, a zavrsava se sa ve.
:D

Autor Vojvoda 29 Jan 2014, 00:09