home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kako prenosi B92, srpska asocijacija uvoznika vozila i delova saopštila je da je u februaru 2014. na našem tržištu prodato 1.295 automobila, što predstavlja blagi rast u odnosu na mesec januar kada je kupcima isporučeno 100 vozila manje. Pojedinačno, najporadavije vozilo je FIAT 500L.

Kada je reč o markama automobila, najuspešnija je bila Škoda koja je u februaru u Srbiji plasirala 271 vozilo. Drugi je FIAT sa 232 prodata automobila, na trećem mestu je Volkswagen sa 109, a na četvrtom Ford sa 107 isporučenih vozila. Slede Hyundai, Dacia i Kia.

U Srbiji su se u februaru 2014. najviše prodavala vozila iz niže klase, 484 automobila, za njima slede modeli iz niže srednje klase, 349 jedinica, dok su na trećem mestu po potražnji terenska, odnosno SUV vozila sa 176 prodatih automobila.

Pojedinačno, ubedljivo najprodavaniji model bio je FIAT 500L sa 138 isporučenih primeraka.

Inače, od početka 2014. u Srbiji je prodato 2.490 vozila, a najprodavanii brend je i u ovom periodu bila Škoda sa 484 automobila. Po pojedinačnoj prodaji je takođe prednjačio FIAT 500L sa 171 isporučenim vozilom.

Izvor: B92.net

Foto: arhiva Autoblog.rs  / FAS



čitanja : 1818



Komentari

@mange
eto ti dokaz da je cena za 500L povoljna i realna! :)

Autor carobnjak 06 Mar 2014, 18:43

Činjenica je da na našim ulicama može da se vidi i KIA OPTIMA, Dačija Lodgy ili slična "egzotika", ali ne i Fiat 500 L Living...

Autor moron 06 Mar 2014, 19:44

Ja juce sreo jedan 500L living.

Bilo kako bilo, 500l se najvise kupuje zbog uslova finansiranja.

Autor Fordovac 06 Mar 2014, 20:02

@moron,
Video sam ih sigurno 5-6 po Beogradu i nisu lep prizor.
Uvek bi pre uzeo Treking ili obicnog 500L.

Autor Uroš Cuore Sportivo 06 Mar 2014, 20:10

Treking se u svetu prodaje vise nego sto je Fiat ocekivao.

Autor B.M. 06 Mar 2014, 20:55

Znači, ima i 500 L living? Kako li mu samo ono "nalepljeno dupe" uživo izgleda sa daljine? Ja sam ga gledao samo u salonu, sa 1 ili 2 metra i nemoguće je realnu "dizajnersku predstavu" steći.
A što se škode i njene prodaje tiče, iza njihovog salona u M. Milankovića, ima ( po mojoj gruboj proceni ) bar 100-150 novih "škodilaka" (od onih veličine "Smarta" do "Majbah" verzija ) i svaka ih sreća očito služi ...

Autor moron 06 Mar 2014, 21:50

Po kolicini Skodilaka(za mene je jedini SKodilak Superb) 2014 godiste-resitilozavnih po gradu, svakako im dobro ide, a i jesu najbolja ponuda.

Living izgleda iznenadjujuce kratko, ali kada spustis pogled i vidis koliko "visi" preko zadnjih tockova i koliko je mali osovniski razmak odmash se setis ruskih autobusa iz vremena komunizma.

Autor Fordovac 06 Mar 2014, 22:15

FAS je za respekt.Najmodernija Fijatova fabrika na svetu sa 3.100 zaposlenih. U fabriku je do sada investirano više od 1,2 milijarde evra, od čega 850 miliona evra u nabavku savremene opreme za proizvodnju Fijatovog modela „500L“. Masine su modernije od onih u Italiji. Kao sto rekoh, veliko ulaganje Fiata i veliki rizik. Drzava je na gubitku jedino ako Fiat bankrotira.

Autor B.M. 06 Mar 2014, 23:10

Svaka čast. Kupcima 500L
Patrioti

Autor Jaje 06 Mar 2014, 23:35

FAS nije fabrika, već montažna traka za delove koje stižu iz inostranstva. Zatamnjen ugovor je patriotski koliko i "Er Srbija" sa avionima farbanim i održavanim u inostranstvu.

Autor CaMIRO 07 Mar 2014, 00:05

CaMIRO

Ma kad ti kazes! Brate smaras. preko 60% delova se proizvodi u Srbiji. Svaki dan pokazujes elementarno neznaje ekonomije. Znaci Pionir samo sastavlaj cokoladu jer se kakao uvozi? da li si ssvestan st apises?

Autor Sinbad 07 Mar 2014, 01:33

Zamisli samo koliko pozicija jedan auto ima. Da li si se ikada pitao gde su ti silni komponentaši?

Pa "Zastava" je, čoveče, još 2008. godine imala preko 200 kooperanata.

Ceo 500L dođe u kutijama, kao "Land rover" u Indiji. Klasična CKD operacija, kakav smo mi do pre par godina slali za Egipat ("zastava 128"). Ovo važi čak i za sedišta, koje u Kragujevcu *sastavlja* "Džonson kontrols" od delova *proizvedena* u Rumuniji.

Sastavljati auspuh od par proizvedenih delova nije proizvodnja, već mehaničarska radionica. Tebi se to možda ne sviđa - štaviše složio bih se - ali je tako.

Autor CaMIRO 07 Mar 2014, 01:55

Ako se Rusiji uvedu sankcije to ce biti veliki udarac za evropske proizvodjace automobila. Rublja je pala i steta je vec napravljena. Srecom Fiat nije mnogo ulagao u Rusiju, niti tamo ima znacajnu prodaju.
Ove godine imacemo rekordan izvoz u Ameriku od kad postoji Srbija, jer prosle godine smo poceli izvoz krajem maja.

Autor B.M. 07 Mar 2014, 07:47

@Sinbad
Lepa brojka, i zvuci bombasticno, samo kolika je vrednost tih, navodnih, 60% delova u ukupnoj vrednosti 500L? 10%, 20% ili mozda manje?

Autor Orlo 07 Mar 2014, 11:12

CaMIRO Pa ne postoji fabrika automobila na svetu koja nije montazna traka za delove koji stizu iz inostranstva, za neke renomirane proizvodjace i mi pravimo delove za prvu ugradnju, ne postoji nemacki auto za koji delovi ne stizu u kutijama iz Kine, Tajlanda i dr...

Autor Bobo 07 Mar 2014, 12:15

Kada *ceo auto* dolazi iz inostranstva, to se na nacionalnom nivou zove sklapanje, CKD, SKD. Kao "Land rover" u Indiji. Nikako proizvodnja.

To što se u ovoj temi već mešaju "primary" production i "secondary" production (kakao?!), nije dokaz da FAS bilo šta ovde ostavlja, od stručnosti do para.

Neko da mi obajasni ... Gde u Srbji misli da se prave farovi? Ili kompresor klime? Ili ležajeve u kompresoru klime? Ili prekidač za klimu? Ili već sami šrafovi koje idu na auto?

Gde?

Kada su svi kooperanti stranci i skoro sve operacije proizvodnje obavljene u stranim postrojenima, šta to ostaje Srbiji od ovog posla?

Tačno tako. Radna snaga. Koja je dodatna vrednost toga i koliko od te vrednosti ostaje u Srbji? Koliko vlada dotira FAS?

Srbija više nema autoindustriju a nema ni strategiju da je razvije.

Možda se nađe neko da izvuče nešto od svega ovoga, ali obzirom da vlada duže vreme koristi kragujevačku fabriku da kupi socijalni mir, nisam optimista.

Autor CaMIRO 07 Mar 2014, 13:41

@Sinbad

Sirovine su jedno, ali sklapanje podsklopova i sklopova je drugo.

Hauba:
Ruda
Rafiniranje
Izlivanje legure
Presovanje
Varenje
Obrada
Montiranje
Lakiranje

Ako ti od svega ovoga imas Montiranje i Lakiranje, tesko da je "proizvedeno" ovde.

Ali, to je toliko normalno, ne postoji ta lokacija na planeti zemlji gde je isplativno praviti automobil i sve elemente iz rude.

Autor Fordovac 07 Mar 2014, 13:42

Osim montaze i lakirnice, u FASu radi i preseraj i karoserija. Lim stize u koturovima, a sve pozicije se od njega rade kod nas. To po pravilu spada u proizvodnju, obrazujete se malo.
https://autoblog.rs/blog/auto/vesti/2013/04/20/u-fabrici-fiat-automobili-srbija-za-dva-meseca-zaposlilo-se-vise-od-500-radnika

Autor B.M. 07 Mar 2014, 14:43

"Ako se Rusiji uvedu sankcije to ce biti veliki udarac za evropske proizvodjace automobila. Rublja je pala i steta je vec napravljena. Srecom Fiat nije mnogo ulagao u Rusiju, niti tamo ima znacajnu prodaju.
Ove godine imacemo rekordan izvoz u Ameriku od kad postoji Srbija, jer prosle godine smo poceli izvoz krajem maja."

FIAT nije mnogo ulagao u Rusiju, osim što ima nekoliko fabrika tamo. :D

Autor Vladimir 07 Mar 2014, 17:09

@Vladimir
Koje to fabrike ima Fiat u Rusiji?

Autor Orlo 07 Mar 2014, 18:11

http://www.capital.ba/fijat-pravi-fabriku-i-u-rusiji/

???

Autor Vladimir 08 Mar 2014, 12:20

@Vladimir
I, jel tu pise da Fiat ima fabriku u Rusiji?
Osim sto je ta vest bajata i stara, i do sada nista nije uradjeno tako da...

Evo linka sa svim fabrikama Fiat-a u svetu:

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Fiat_Group_assembly_sites

Autor Orlo 08 Mar 2014, 13:17

Ma da, Vladimir prvo napise da Fiat ima nekoliko fabrika u Rusiji, a zatim postavi link kako planira da napravi jednu. Zato sve manje pisem po raznim temama i forumima, nije mi posao da nekog edukujem.

Autor B.M. 08 Mar 2014, 17:34