Ispitivanje polovnjaka se prebacuje na krajnjeg kupca

Ovih dana došlo je do izmena u proceduri uvoza polovnih vozila čime se u velikoj meri olakšava posao uvoznicima koji se time profesionalno bave.
Uprava Carina poslala je ovih dana raspis u kojem se kaže da polovni automobili iz uvoza više neće morati da idu na ispitivanje u nadležnu instituciju (AMSS, Mašinski fakultet...) pre samog carinjenja, već to može da se obavi i kasnije - pre prve registracije.
Dakle, ukoliko sami uvozite automobil, ova najnovija izmena propisa vam neće značiti mnogo. Platićete ispitivanje sami, umesto da vam ga kroz cenu naplati auto plac, registrovaćete vozilo i to je to.
Sa druge strane, sa auto placeva je skinuta ova odgovornost. Oni će uvesti automobil kao što su to činili pre uvođenja ispitivanja, parkirati ga na svoj plac i čekati kupca.
Kada kupac stigne, njegova odgovornost će biti da odveze auto na ispitivanje, pošto bez Uverenja o ispitivanju ne može da ga registruje. Naravno, moraće da angažuje i kamion da ga prebaci na neku od lokacija gde se obavlja ispitivanje.
Stariji polovni automobili (npr. proizvedeni pre 2002. godine), koji su i do sada morali da dobiju tzv. homologaciju (potvrdu o ispunjenosti Euro 3 norme od Agencije za bezbednost saobraćaja) i dalje će morati da prođu ispitivanje pre carinjenja (ili da dobiju pomenutu potvrdu od ABS).
Bez ispitivanja, Carina odbija svaku odgovornost
Ukoliko uvoznik ne podnese Uverenje o ispitivanju, carinski postupak će se obaviti na uobičajen način. Međutim, ukoliko kasnije nastanu problemi prilikom registracije, Carina odbija svaku odgovornost.
Rešen jedan problem, stvoren prostor za drugi?
Šta ako kupite automobil na auto placu, odvezete ga na ispitivanje i tamo se ispostavi da nešto nije u redu? Većina auto placeva garantuje legalnost, te sa njima neće biti problema. Čak i ako bude, relativno lako ćete isterati pravdu, obzirom da vam je prodat proizvod čija se „neispravnost“ brzo i efikasno dokazuje postojećom dokumentacijom.
Međutim, ukoliko od fizičkog lica kupite polovan automobil iz uvoza koji još uvek nije registrovan kod nas, situacija može da se zakomplikuje. U slučaju da prodavac odbije odgovornost, moraćete da ga tužite, a suđenje će sigurno trajati godinama i pitanje je da li ćete ikada uspeti da nadoknadite štetu.
Izvor: Polovniautomobili.com
Na ovakav nacin prvobitna zamisao o kontroli ispravnosti, potpuno gubi smisao pa je odmah treba ukinuti.
mangupi lepo smislili,nije lu hasim Taci sto je proterao lopove iz svoje drzave.
U jednoj normaloj drzavi bi bilo dovoljno nekoliko uplatnica, pravi tehnicki pregled, provera papira i sve to dok auto stoji na carinskom skladistu. Al ovde nije cilj da se nesto uredi, vec da se zakomplikuje kako bi neko uzeo pare. Najbolja resenja su uglavnom jednostavna ali ih je najteze sprovesti.
Ovo je propali pokušaj pozitivnog PR-a smenjenog Gen. Sekretara AMSS-a Aleksandra Nikačevića.
Prava tema je šta se dešava sa podnetom krivičnom prijavom Tužilaštvu za organizovani kriminal protiv Aleksandra Nikačevića?
Ma neće to tako lako proći, sačekaće da se nakrade još malo, da ima za penziju, a onda će odlučno da ga "sankcionišu" smenom.
Hvale se kako lopovi više nisu na funkcijama, a to što prolaze nekažnjeno, nema veze...
Liči na ostalu politiku koju vode : "oštro osudjujemo" i takve lakrdije...
To je kao da vidiš da neki siledžija na ulici tuče devojku i kažeš "oštro osudjujem taj postupak nasilnika i ne slažem se sa tim".