Saloni očajni: Prodaja automobila sve gora

Kako prenosi RTS, prodaja novih automobila sve više pada i pored salona automobila koji je ovog proleća održan u Beogradu. Ako se taj trend nastavi, mnogi prodavci otići će ove godine pod stečaj, a nekoliko hiljada mehaničara, limara i farbara ostati bez posla.
Prodaja prošle, ali i prvih meseci ove godine je na nivou devedesetih. Podatak da je 2008. prodato 56.000 novih automobila u Srbiji, a lane tek nešto više od 20.000 sve govori.
U martu su pojedini veoma poznati brendovi imali dvocifrene prodajne rezultate koje imaju dnevne prodaje u nekim većim evropskim metroploma. Ni sajam automobila, koji je održan u martu, nije dao željene efekte, kažu uvoznici.
Miodrag Ostojić iz "Opel Srbije" kaže da planirana prodaja nije ostvarena i da su rezultati lošiji od očekivanh.
"Niko od kolega iz drugih brendova nije zadovoljan. I prodaja u martu rezultat je kompenzacija samanjenje prodaje u januaru i februaru", kaže Ostojić.
U prodaji je posebno podbacio mart mesec. Predsednik Udruženja uvoznika automobila i delova Miloš Petrović kaže da je ukupna prodaja u martu bila 2.000 vozila, što je ispod svakog očekivanja s obzirom na sajam.
"Ako upoređujemo sa stabilinijim godinama, to je tri puta manje mesečna prodaja nego što se ranije prodavalo", rekao je Petrović.
U Udruženju uvoznika pozdravljaju akciju države da pooštri uvoz polovnih vozila novim pravilnikom. Time će se stvoriti uslovi za kakvu-takvu legalnu konkurenciju između polovnjaka i novih vozila.
Još jedan predlog je da se već od jeseni standardi pomere sa euro 3 normi na euro 4.
"Udruženje uvoznika vozila i delova donelo je zaključak da se ide na povećanje standarda, da li će to biti euro 5 ili euro 4, videćemo. U svakom slučaju, treba ići na povećanje standarda jer u svakom obliku to donosi poboljšanje kvaliteta vozila koja se uvoze u našu zemlju", rekao je Dušan Cincar iz "Škoda AutoČačak".
Metodom prodaje "staro za novo" mogla bi značajnije da se poveća prodaja. Ova mera, kažu stručnjaci, bila bi dobra i za državu i za uvoznike, ali se na njeno ponovno uvođenje čeka već dve decenije.
Izvor: Rts.rs / B92.net
Foto: FoNet
Ako opada prodaja novih znaci da raste prodaja polovnih automobila. Sto taj podatak ne daju, koliko se polovnih uveze u Srbiju. Ima ih previse. Raste i broj opravki tako da nije tacno da ce mehanicari, limari, farbari i sl. ostati bez posla.
Uvoznici novih vozila grese ako misle da ce im doci bolji dani ako se pomeri standard sa sadasnje e3 norme na neku visu.
Uzroke niskog standarda gradjana treba potraziti na drugom mestu. Nedozrela nacionalna politika u poslednjih par decenija, kao i permanentna pljacka svega sto se moze opljackati (a koja jos uvek traje), gradjane ove zemlje je dovela u ovakvu situaciju. Situaciju u kojoj se o novom automobilu moze samo mastati.
Zato, ako vec zele nesto da postignu promenom propisa, onda neka prvo propise promene tamo gde su uzroci posojecih problema, a ne tamo gde su posledice.
Prosle godine uvezeno je oko 80 000 polovnjaka! Polako postajemo kao Bugarska, u kojoj se nova vozila jedva prodaju, a prodaja polovnjaka cveta. Svakao treba vratiti akciju staro za novo i podignuti granicu za polovnjake na E5 ili bar priprema za E5!
@ ALFISTA 04 Maj 2014, 17:23
Kolega, ja odavno koristim ovo ime, tako da se nadam da ces da promenis ovo alfista :)
A, sad najbolje da se zabrani uvoz polovnjaka i da ljudi nastave da voze krseve, da slusam kako moj komsija drnda sa Golfom II dizelom ( i uz to da mi prica kako je njegov golf bolji od svakog Punta) i da opet krsevi iz 80ih guraju cenu preko 2000e
Evo ja prvi sam hteo da kupim nov auto, cak i da ga platim malo vise, ali jedan obican model auta kod nas je 20% skuplji. Doduse limuzinska verzija istog je u rangu evropske cene, ali jelte karavan je eksluziva. Drugo, kod nas dosta stvari ide kroz sive tokove pa ljudi nisu platezno sposobni. Ako saloni zele da povecaju prodaju moraju delimicno i da rizikuju, da finansiraju sami prodaju vozila i da zaobidju banke koliko mogu, primer moj brat moze da izdvoji 100e mesecno za npr fiat 500L ali to banka ne vidi jer nije prijavljen u punom iznosu. Ima tu puno nacina kako potpomognuti prodaju, samo se treba malo prilagoditi, a ne kao sto mi se desilo da gospodja iz jedne auto kuce preko telefona, onako drsko obrusi da je trenutno zauzeta i da je zovem za 30min, naravno da je nisam zvao, ali jelte njima prodaja ide super pa im kao nije bitan svaki kupac.
Na zalost, uzeo sam model sa malim gepekom prosle godine, pa sam ga prodao i pojurio karavana :-)
Čisto kao informacija... U 2013 je uvezeno preko 120.000 polovnih vozila i 16.800 novih (zvanična statistika Carine). Po zvaničnim podacima MUP-a prvo registrovanih vozila u Srbiji je bilo 114.315 putničkih. Kada se odbiju prijavljeni podaci o prodaji novih vozila ispadne da je oko 95.000 polovnih vozila prodato i registrovano tokom 2013-te. Broj je veći za oko 1000-2000 jer neki uvoznici su u prodaji novih vozila prijavljivali i reexport a ta vozila nisu registrovana u SRB (pojavljuju se neki uvoznici sa mnogo većom prodajom nego registrovanim vozilima)
@Rade
Moj je "savet" da se ( posle mazde 6 sedan? ) ponovo vratiš novoj oktaviji, jer je to sada daleko ozbiljniji automobil. Uzmeš karavana u paketu Elegance, "nabaciš" mu još po nešto (ima jako lepih,ali i skupih opcija) i imaćeš automobil koji će biti bolje motorizovan od mazde 6, ništa slabije opremljen, a daleko funkcionalniji i od mazde 6 karavan.
@Milan Nikolić
Ako nije tajna, koliko je prošle godine prodato komada modela 508 SW i 5008, kao i uopšte ( do sada ) novih 308?
@moron
Nešto se zablesavilo kada sam poslao prvi odgovor al evo poente..Peugeot..preko 9200 uvezenih i regestrovanih polovnjaka u 2013. Verujem da je Verano dao tačne podatke prodaje modela koje si naveo, 308 - 46kom, a 508/508SW - 22+2. Cela godina Verano - 286
Milan Nikolić
Hvala Ti. Mala cifra. Šteta.
Pitah Te, inače, za 5008, a ne 508 "sedan", ali nema veze ( jer ni 5008 ne vidjam koliko ni 508 SW ).
Pozdrav
@moron
Jao izvini, omaklo mi se u brzini. 5008 čitava 3 preko VM. Mada je cela ta klasa vozila debelo podbacila u novim vozilima...polovnjaci su daleko bolje išli. Logično, izašli iz inicijalne garancije, dosta prešli, staro za novo u EU pa u Srbiju da se prodaju