home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kako prenose Novosti, prodaja novih automobila u Srbiji i dalje pada, pa uvoznici i trgovci iznoseći u brojku precizne podatke tvrde da se vratila na nivo iz devedesetih godina. Kažu, sankcija sada nema, ali zato besparica uzima svoj danak.

- U oktobru smo prodali samo 1.437 novih automobila, što je čak za 27 odsto manje nego u istom mesecu prošle godine - kaže dr Miloš Petrović, predsednik Srpske asocijacije uvoznika automobila. - Za prvih deset meseci ove godine ukupno smo prodali 16.697 automobila, što znači da ako u naredna dva meseca plasiramo oko 3.000 vozila nećemo preći granicu od 20.000 vozila.

Pre početka velike, svetske, ekonomske krize, za koju su nam tada naši političari tvrdili da će nas zaobići, 2008. godine u Srbiji je prodato 57.000 novih automobila. Otvarani su novi prodajni saloni, servisi, zapošljavane na stotine radnika... Od svega je, pak, najvažnije bilo da je koliko-toliko podmlađen vozni park koji je tada bio (a i sada) najstariji u Evropi i među najstarijima na planeti.

- Kao da nikoga ne brine što ginemo toliko na putevima. Kažu, nije to zbog krševa, ali onda u izveštajima izađe da je „vozilo iz nepoznatog razloga prešlo na drugu stranu puta“ - kaže dr Petrović - A prešlo je, najverovatnije, zbog kvara.

Prema mišljenju uvoznika, razlog zašto se vozila ne kupuju, bez obzira na niske marže i veoma povoljne uslove kupovine, čak i uz beskamatne kredite, jeste nedostatak kreditne sposobnosti kupaca (luksuzna vozila i dalje idu kao alva i kupuju se skoro isključivo za keš), a uz to i sve veća mogućnost gubljenja radnog mesta.

- Ima načina da se pospeši prodaja. Mi ćemo i sa novim ministrom finansija Dušanom Vujovićem, nadamo se, uskoro pričati na tu temu. Pored sistema kupovine „staro za novo“ gde bi se porez plaćao samo na razliku u ceni, smatramo da bi i smanjenje poreza na vozila sa motorima preko 2.000 kubika, veoma brzo podigla tržište za najmanje 15 odsto - tvrdi dr Petrović.

Polovnjaci i eko-taksa

Uvoznici novih automobila kažu da im ne smeta to što prodavci polovnjaka trljaju ruke zato što se godišnje, uprkos pooštrenim uslovima uvoza, i dalje proda oko 120.000 vozila.

- Nama je uvedena eko-taksa na uvoz vozila od 12.000 dinara po toni, a njima nije. „Tojota“ plaća veću eko-taksu na ekološki „najčistije“ vozilo „prijus“, koje je zbog baterija teže od nekog krša sa motorom „evro 3“ koji je Evropa izbacila - kaže prvi čovek srpske asocijacije uvoznika novih automobila.

Izvor: Novosti.rs



čitanja : 1249



Komentari

Kakav je trend, kroz koju godinu, moći će na prste da se izbroji. :)

Autor Pit 18 Nov 2014, 11:21

"Kao da nikoga ne brine što ginemo toliko na putevima. Kažu, nije to zbog krševa, ali onda u izveštajima izađe da je „vozilo iz nepoznatog razloga prešlo na drugu stranu puta“ - kaže dr Petrović - A prešlo je, najverovatnije, zbog kvara."

A kako zna uzrok nezgoda, jel zato sto je doktor nauka? :)

Nije ga bilo briga za bezbednost sto su se novi automobili prodavali bez ABS, ESP, sa manjim brojem vazdusnih jastuka, sto neki nisu mogli ni tehnicki da predju... mogao je da pokrene inicjativu, posto je toliki zagovornik bezbednosti u saobracaju, da se uvedu bezbednosne norme kao u EU, za uvoz novih vozila barem za pocetak...

Autor Orlo 18 Nov 2014, 13:21

Ne postoji beskamatni kredit. Sva ta vozila imaju veću cenu nego pre pojave akcija "beskamatni kredit", što lako može da se proveri u poređenju sa starim cenovnicima.
Na primer, interesovala me je jedna Kija, pre godinu dana je bila jeftinija za skoro 1000€ ali zato sada može da se kupi preko "beskamatnog kredita". Može i za keš ali po toj višoj ceni.

Autor dzigi 18 Nov 2014, 14:35

Mozda bi uvoznicima novih vozila najvise godilo ako bi se uvela doprinos-taksa za posrnule uvoznike automobila, a koja bi se naplacivala preko strujnog brojila kao donedavno TV pretplata.

Autor vojvoda 18 Nov 2014, 17:32

Sve se u Srbiji polako vraća na nivo iz 90-tih, pa to prati i prodaja automobila. Ja uopšte nisam iznenađen.

Autor Nitro 18 Nov 2014, 17:39

И даље сам одушевљен сваки пут када Др Петровић узме да објашњава било шта. Осетим се лоше што нисам подигао кредит или са целом уштеђевином кренуо по нови аутомобил или што ме држава није натерала да купим ново возило, па да ме Др Петровић и братија онако лагано ошишају. Занимало би ме како ће Др Петровић отрпети, ако икада уђемо у Европску унију, дозвољени увоз половњака свих годишта и емисионих класа без ограничења. А посебно ме насмеје прича о малим маржама, мада слутим да колика год да је маржа никад неће бити довољно велика. Даље, сигуран сам да ће увозници половњака, ако већ не плаћају, ускоро плаћати ту еколошку таксу, а да ће држава радије наплатити ту таксу за 120000 половњака него за 20000 или 25000 нових возила.

Autor 4tune 18 Nov 2014, 18:05

Autor dzigi 18 Nov 2014, 14:35

Za kes po visoj ili toj staroj nizoj ceni?

Autor NemanjaBB 18 Nov 2014, 18:16

I za keš je ostala ta viša cena, jednostavno je podignuta u cenovniku i to je to.

Autor dzigi 19 Nov 2014, 08:54