home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kako pišu "Novosti", Vlada Srbije sprema novu uredbu o uvozu vozila sa pooštrenim ekološkim standardima. Novi automobili samo sa "evro 6" motorima, a polovnjaci sa "evro 4".

Od početka sledeće godine će na snagu stupiti nova uredba Vlade Srbije o uvozu novih i polovnih automobila sa višim "evro standardima" motora, saznaju "Novosti". Tako će umesto dosadašnje norme "evro 5" za uvoz novih automobila biti propisana "evro 6", a za uvoz polovnih vozila, umesto dosadašnje "evro 3" važiće "evro 4" oznaka motora.

To praktično znači da će svi dileri novih automobila u Srbiji morati da prodaju najnovija vozila (bez čuvenih "rasprodaja vozila sa lagera") koja ispunjavaju stroge ekološke kriterijume Evrope, a da će uvoznici polovnih auta moći da pazare samo ona koja su proizvedena posle 2005. kada je na snagu, u EU stupio normativ "evro 4". To će dovesti i do poskupljenja polovnih vozila, ali, slažu se stručnjaci, ne drastično, jer cene ovih automobila na prezasićenom evropskom tržištu svakodnevno padaju.

- Nemamo još zvaničnu potvrdu pooštravanja ovih normi - kaže dr Milan Vukasović predsednik Srpske asocijacije uvoznika novih automobila i delova. - Ali smo stopostotno sigurni da će norma za nove automobile biti "evro 6".

Uvoznici novih automobila su se već pripremili i od Nove godine će svi nabavljati, već su u centralama naručili, vozila sa "evro 6" standardom. Tu neće biti nikakvih problema.

Mi smo tražili, od nadležnih, kaže za "Novosti" dr Vukasović da kada je uveden "evro 5" standard za nove automobile bude podignuta i norma za polovnjake na "evro 4" i da razlika, kao svuda u Evropi bude samo u jednom stepenu.

Taj predlog nije prošao pa je nastavljen uvoz polovnjaka koji su proizvedeni još 1999. ili 2000. godine.

- I sada bi bilo logično - ocenjuje dr Vukasović, da se usvoji "evro 5" standard za uvoz polovnih vozila, ali i sa "evro 4" normom, bar privremeno bi bili zadovoljni jer je reč o automobilima mlađim bar pet godina od ranijih.

Jasno je da je Vlada Srbije veoma oprezna kada je uvođenje eko normi u ovoj oblasti u pitanju s obzirom na platežnu moć našeg stanovništva.

- Teško je prosečnom vozaču da kupi nov auto pa zato godišnje u Srbiji prodamo 20.000 novih a 100.000 polovnih vozila - kaže Dragan Škrnjić direktor ARTK Srbija koja se bavi i prodajom polovnih vozila. - Mislim da vozila neće drastično poskupeti, možda u proseku nekoliko stotina evra, ali će se kupcu to brzo vratiti kroz jeftinije održavanje.

Cene novih automobila

Ne bi trebalo da poskupe, značajnije, ni nova vozila sa višom eko normom. Tako je kompanija "Fijat Krajsler" na prezentaciji novog "fijata 500" u Torinu, koji ispunjava izuzetne ekološke norme, čak i strože nego što je to propisano važećim standardima, saopštila da cena novog modela neće biti ni za evro viša od cene starog! U Kragujevcu se već proizvode motori sa "evro 6" standardima a u Srbiji će prodaja ići sa ovom normom već od 1. decembra ove godine.

Izvor: Novosti.rs



čitanja : 2318



Komentari

@Pit
i sta ces sad? :)

Autor carobnjak 22 Jul 2015, 21:00

Carobnjak
No comprendo ?

Autor MB 22 Jul 2015, 21:03

@Pit
pardon, treba: sta ces sad da kupis? :)

P.S. zasto su stavili Golf 4 na obe slike?

Autor carobnjak 22 Jul 2015, 21:05

carobnjak
U perspektivi planiram da zamenim dva za jedan.
Pored Smarta ovo i puna kapa. :)

https://www.youtube.com/watch?v=967etN0ocJs

Autor MB 22 Jul 2015, 21:17

"U Kragujevcu se već proizvode motori sa "evro 6" standardima"
???
Mi proizvodimo?

Autor moron 22 Jul 2015, 21:18

MB
Uuuu, nije valjda da napuštaš Benca ?
I opet 4,2 ? Pa još TDI :)))
Platićeš taksu, kako okreneš :)

Moj drugar ima Q7, 4,2 FSI, blindiran, pa ga ponekad provozam.
Sve, ali što ima dugmić i gepeku, na koje izađe kuka za prikolicu...
Zakačim šlep sa 1500kg, a on ne oseća :))
U njemu se osećam sigurno, posebno kad sam u Bg :)) Prazan je težak 3500kg, ne može na običnu dizalicu.
A potroši rezervoar (100L), na 550km, (ostane nešto narezervi)

Autor Ex Jugosloven 22 Jul 2015, 21:58

Mange
19500 din. : )))
Polisa osiguranja.
Pa reci, ima li sta sladje ? : )

Autor MB 22 Jul 2015, 22:06

Koliko košta cela registracija?

Autor Ex Jugosloven 22 Jul 2015, 22:12

Ex
Porez je 240 000 + polisa, komunalne takse itd. A mnogo sladje za tih 2 000 ojra vozati se nego dati drzavi da arce sluzbenici. : )
Nema nista sladje, otkako je uveden porez na kubikazu, ne placam nijedan, sve bacio na inv. i mnogo bolje nego pre uvodjenja, jeftinije. : )
Pa onaj 320cdi mi je bio 3,2 , ali sladje je kad ga registrujes po ceni Golfa. : )))
Kad se vec ima mogucnost, samo kubikaza i uzivas. : )
Znas kako kaze Bentli, jedina zamena za kubikazu je jos veca kubikaza. : )
Ili sto bi rekli strendzeri "there is no replacement for displacement". : )

Autor MB 22 Jul 2015, 22:18

Ja više volim kad vozim benzinca koji troši duplo manje od dizela.

Autor Ex Jugosloven 22 Jul 2015, 22:24

Pit
Pa, onda možeš i kod "Parking servisa" da rezervišeš i neko invalidsko parking mesto, pa da ti i Smart ima neku prednost :)
p.s. U pravu si bio za "moraliste", "Svaka ti je kao u Njegoša"

Autor moron 22 Jul 2015, 22:24

Ex
Ispravka, 240 je sa polisom, porez je 220, takse itd, sve u svemu ispadne oko 250 tisuća sa tehnickim + agencija.
Smesna mi bila ona aukcija vlade Srbije, pa ko ce da im kupi one kubikaze uz propise koje su doneli. : )))

Autor MB 22 Jul 2015, 22:27

Zamislite da nema te "takse", kakvi li bi sve krševi hodali našim ulicama. Ko u Albaniji :)

Autor Ex Jugosloven 22 Jul 2015, 22:33

Mange
Pa mnogo vise krseva imas do 2,0.
Golfovi dvice, TAM-ići i ostali koji truju ko da idu na ugalj.

Autor MB 22 Jul 2015, 22:38

Golfu dvici, Tamčiću, Omčiću, Zastavici se ne može doakati.
Elem i oni su se istrošili.
Ali kad vidim 123 200D na vrh kolone, dođe mi da zaplačem.
Bar je 240D izumro, zahvaljujući taksi.

Autor Ex Jugosloven 22 Jul 2015, 22:46

Ex
Moze, moze, eko propisi i eto ti ga.
Nego vidim tebi nije do toga, vec do onih koje ne volis. : )))
Nisi principijelan, vec subjektivan.
Da se objektivno zalazes, isto za sve, razumeo bih.
Ovako, ne smetaju ti najveci i najmasovniji trovaci na Balkanu.

Autor MB 22 Jul 2015, 22:50

Ovde je priča da se oporezuju bogati i bahati.
Ove gore nabrojane mašine vozi sirotinja, i to obično na selu. I zaista, sve ih je manje.
Sad su najveći trovači VW 1,9 TDI, Opeli 1,7 dti i sl-
I naravno, čipovane dizel lamparije.

Autor Ex Jugosloven 22 Jul 2015, 22:56

mange
Haha, pa zar onda ne treba da se oporezuju skupa kola, prema vrednosti vozila ?
Zasto je neko bahat ako je bogat ?
Bahat je jedno, a bogat drugo.
Znam ljude kojima po kolima nikad ne bi rekao koliko su teski, ali isto ima nekih koji su bahati u ne skupim kolima.
Za bahate, tu su saobracajne kazne.

Autor MB 22 Jul 2015, 23:00

mange
Verovatno nisi znao, umanjenje je 80% za auta starija od 20 godina, tako da njih ta taksa najmanje pogadja.
40% za starija od 10g.

Autor MB 22 Jul 2015, 23:04

Bahate u životu a ne u saobraćaju.
Drugo, najbolja opcija je i taksa za mlade, koja ih sprečava da voze belosvetski krš, BMW i slične drangulije, sa kojima glavu gube.
Kubikaža je luksuz, i on se plaća.
Skup auto je sam p sebi skup i tu ima PDV.
Ukinuti i zuzetke. Što će invalidima auti sa 4-5 000 CM3. To je čista zloupotreba.

Autor Ex Jugosloven 22 Jul 2015, 23:10

Znam za umanjenje za vozila preko 20 god.
Ali opet 20% je 20%, za krsha od 500€

Autor Ex Jugosloven 22 Jul 2015, 23:12

mange
Sta znaci bahati u zivotu ?
Oni koji ne voze Puntice i ne rade u kanalu ?
20% od 50 000 din je 10 000 din. Bas jak namet i prepreka na godisnjem nivou...

Autor MB 22 Jul 2015, 23:15

Bahati su recimo oni koji nemaju deci za doručak a voze Mercedes oko kafiča. Stalno im gori žuta lampica. Grbu se za piće i fasciniraju društvo. Srbija je puna takvih.
I oni koji nigde ne rade, a žive i voze skupa kola na tuđi račun (mame tate dede prijatelja i sl)
I sl...

Autor Ex Jugosloven 22 Jul 2015, 23:18

Mange 23:10
A ti bi da diskriminises ljude sa invaliditetom ?
Zakon je zakon i mora se postovati. : )
Samo da je sve po zakonu. ; )
Gust na sve je sto tebe i slicne boli. : )))

Autor MB 22 Jul 2015, 23:19

Mange
Mozda u tvom okruzenju ima takvih, ja takve ne znam.
Elem, bahati su i oni koji su nezadovoljni pa bi svojim primitivizmom da otimaju od drugih. Nece da moze. : )

Autor MB 22 Jul 2015, 23:23

A ovi što imaju mercedese zaradili svojim radom? E neće da može!
Polako počinje i Poreska da češlja Mercedešdžije i sl "dike" :)

Autor Ex Jugosloven 22 Jul 2015, 23:36

I bahatost je kad se ovde laje a onda cekas da ti neko da da napravis krug u A4 3,0 tdi, rušeći time celu demagogiju uzaludno pisanu ovde...
Odnosno to je bahati primitivac, koji je uz sve zloban.
Kladim se da se vlasniku tog A4 uvlacis, kad bi mu rekao sto ovde pametujes, ne bi ti dao krug. : )

Autor MB 22 Jul 2015, 23:38

Ex
Pa kanal majstor sigurno ne moze, ali nismo svi kanal majstori. ; )
Zato je tebi neverovatno i cudis se cudom. : )

Autor MB 22 Jul 2015, 23:40

Neee, čudim se koga više varate i nađete naivne.
Šta ti radiš kad vozaš Mercedese? Držiš piljaru? I izbegavaš da platiš taksu?

Autor Ex Jugosloven 22 Jul 2015, 23:41

mange
Čudi me da sedaš u stari A4 3,0 tdi koji je po rvojim rečima cigamala ?!
Koji su tvoji razlozi da sedneš u njega ?
Da se mangupiraš, bahatiš, a ne plaćaš takse.
Ne pije ti vodu priča sa delima.

Autor MB 22 Jul 2015, 23:49

To jeste, šta ti tata radi? Bez uvrede? Koju je "rupu" pronašao?
Ti nemaš kad šetaš Pita, vozaš mercove i motore....

Autor Ex Jugosloven 22 Jul 2015, 23:51

MB
Taj Audi pripada firmi u kojoj sam radio, a danas takođe radim za njih.
Samo, nisam ja radnik u kanalu... Tu si se zahebao...

Autor Ex Jugosloven 22 Jul 2015, 23:52

Vozaš mercove...Pa onda jednom probaš Golfa i shvatiš da je dobar....
Igrala se deca....

Autor Ex Jugosloven 22 Jul 2015, 23:56

mange
Zini da ti kažem. :)
Nemoj se mnogo opterećivati, ovo namerno kažem takvima ko ti, da se nerviraju.
Jer kod Srba postoji taj neki prokleti gen, da komšiji crkne krava, zavist, ljubomora, pa ti krivo kad neko drugi uštedi odnosno neće da plaća harač državi, a sve naravno po zakonu koji je ista ta država omogućila.
E vidiš zato što si takav, nećeš dobiti odgovor na pitanje, osim ovog zbog kojeg se nerviraš, a ti misli šta hoćeš, imaš pravo da maštaš do mile volje. :)

Autor MB 22 Jul 2015, 23:57

MB
Nema šta da se nerviram. Kupuješ polovne mercove, kulovišeš se na "invalide", i držiš propoved.
A verovarno klopaš parizer za ručak.
A ja imam da kupim par tvoji novih S limuzina, ali mi ne pada na pamet. Nisam kulov.
Zelen si jop i neozbiljan. Malo sam te probao, ali si lako pokazao kulovizam i želju piljara za Mercom.
Budi pozdravljen ma gde bio i radio. Nemam nameru da te provociram, ali takvih je puna Srbija.

Autor Ex Jugosloven 23 Jul 2015, 00:02

Ex
: )))
Kralj si zamene teza.

Autor MB 23 Jul 2015, 00:06

Ex
Mangela, daj covece, pa sto stalno menjas nadimke? Roker, Fanfatal, sad ovaj...vise ne mogu ni da se prisetim kako si se sve "nadimao". :)))
100 godina si na ovom blogu, daj skrasi se vise! :)))
Ovo sa Euro 3/4 normama je samo licemerje nase jadne drzave i politicara koji je vode. Autobusi GSP na ulicama BG, koji su imali Euro 4 ili 5 motore, posle prvog "servisa" ne bi ispunili ni Euro 2! O ostalim velikim zagadjivacima (termoelektrane, toplane, smece, kanalizacija) i da ne pricamo. Poenta je sto upravo oni bahati ljudi koje kritikujes, njihovi rodjaci i kompanjoni, sede u skupstini i donose kojekakve "ekoloske" i druge zakone koji su, satro, za dobrobit naroda i covecanstva. Posle vidis kako ti isti bahataneri na luksuziranje nemilice trose one iste pare koje su uzimali od naroda pod izgovorom "porez na luksuz". Covece, nemoj mi tu glumiti naivnu francusku sobaricu!
Da li, po tvojoj logici treba da bude skuplja registracija za 407 2.2 HDI ili Zafiru 2.2 DTI iz 2007. od registracije za A6 2.0 TDI ili 525d iz 2015? Sta je tu veci luksuz?
Jel' po tvojoj logici veci luksuz Pitinjov, desetak godina star, CL500 koji kod nas vredi max. 14000 EUR ili gore navedeni Audi A6 (2013-2015) koji je najmanje duplo skuplji?
Znaci, mangelogicno je da 10 godina star auto koji ima vecu kubikazu, predstavlja veci luksuz od duplo skupljeg novijeg auta, kubikaze do 2000ccm?!
-----------------------------
Pitinjo, kad palis na more?

Autor Optimus Prime 23 Jul 2015, 11:21

Lepo si opisao OP sve, upravo iz tog razloga, neću bandi da plaćam. Što se mora tiče, ne znam, možda skoknem u skorije vreme do CG sa drugom.

Autor MB 23 Jul 2015, 11:53

Kubikaža je luksuz - bila i ostala. Uvođenjem turbobenzinaca, malo se stvar imenila. Ali ne mari, nek dodaju taksu i na konjažu, pa šta prevlada. To koliko je staro, ne mari. Neka kupi nov, ako mu se stari ne sviđa:) Znam da su vlasnici piljara ugroženi, ali šta da se radi :)
Kome se ne sviđa, nek vozi manje luksuzne modele, sa manje kubika.
U vezi euronormi, treba subvencionisati vlasnike sa Euro 5 i 6, pri registraciji.

Autor Ex Jugosloven 23 Jul 2015, 11:57

Mangela
E, da Bog da ti svaki vlasnik piljare koji ima Zafiru 2.2 dti naplatio porez na luksuz kad budes kupovao limun, banane i pomorandze. Sta ce ti to? Bez juznog voca moze da se zivi, a ne ti tu da mi se luksuziras! :))))
Pit
A Santorini i slicno, nista ovog leta?

Autor Optimus Prime 23 Jul 2015, 13:05

O.P.
Ne, mada je Grcka najlepsa ( posebno ostrva )generalno i za masovno letovanje.
Ali ovako kad nemas tacno isplanirano, moze se kaubojski spustiti do CG. :)

Autor MB 23 Jul 2015, 13:12