home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Hyundai Srbija započinje prodaju IONIQ-a, prvog Hyundai modela koji nudi izbor tri električna pogonska sistema

• Električni, plug-in hibrid i hibridni pogonski agregat dostupni su u jednom modelu, po prvi put u svetu
• IONIQ pobija sve stereotipe - hibridni pogon, zabavan za vožnju, sa ekonomičnom potrošnjom goriva uz vrlo dopadljiv dizajn
• Početak prodaje modela IONIQ u Srbiji 16.01.2017.

Hyundai IONIQ je prvi hibridni model automobila na svetu, koji može da ponudi tri različita električna pogonska sistema. Električni, hibridni, koji kombinuje snagu benzinskog motora sa snagom elektromotora i plug-in, koji takođe kombinuje snagu benzinskog motora sa snagom elektromotora i ima mogućnost punjenja baterije iz električne mreže.

U Srbiji će Hyundai ponuditi opciju hibridnog vozila, budući da najviše odgovara potrebama domaćeg tržišta.

Hyundai Motor Company ima ambiciju da predvidi budućnost automobilskog tržišta i potrebe kupaca i da olakša svakodnevni život svojim vlasnicima. Sa tom željom je kreirao IONIQ, model koji se brzo prilagođava svakoj promeni načina života svojih kupaca  pomeranjem granica kada su u pitanju hibridna vozila. Kao prvi model u svetu koji  kupcima nudi izbor čak tri pogonske opcije, IONIQ predstavlja jedinstvenu kombinaciju prvenstveno ekonomičnog, a u isto vreme zabavnog i atraktivnog automobila.

Gospodin Woong-Chul Yang, direktor Hyundai Motor R&D centra, je rekao: ,,Kompaniji Hyundai Motor je u krvi da projektuje, dizajnira i proizvodi inovativna, štedljiva vozila. Vrlo smo  ponosni što smo dodatno unapredili paletu naših ekoloških automobila, lansiranjem modela IONIQ. Naša vizija budućnosti mobilnosti fokusira se na izbor različitih pogonskih opcija kako bi se zadovoljili različiti stilovi života potrošača, bez kompromisa u dizajnu ili uživanju u vožnji. IONIQ je oličenje vizije kompanije Hyundai Motor Company kojom pobija postavljene paradigme  u automobilskoj industriji i njenoj budućnosti; IONIQ je plod naših napora da postanemo lideri u proizvodnji ekološki podobnih automobila.“

Ime novog automobila odslikava elemente od kojih je nastao. Jon je naelektrisana čestica, atom, i zbog toga se dovodi u vezu sa električnim pogonskim sistemom automobila. Drugi deo imena upućuje na jedinstvenu ponudu koja se odnosi na izbor agregata, ukazujući na posvećenost brenda zaštiti životne sredine i spremnosti  da  svojim klijentima omogući veći izbor, dok slovo Q, prikazano na logotipu automobila, predstavlja vizuelni  proboj, priznanje  potpuno novom i svežem pristupu naprednim tehnologijama i niskoj emisiji štetnih gasova ovog  modela.

Platforma modela IONIQ je u potpunosti prilagođena automobilima sa multi-pogonskim opcijama, što doprinosi efikasnosti i odličnoj upravljivosti bez obzira na pogonsku konfiguraciju. Prilikom izrade glavnih delova karoserije korišćeno je čak 53% naprednih legura čelika što doprinosi snažnijoj i bezbednijoj karoseriji, a korišćenjem aluminijuma u izradi delova karoserije kao što su prednja hauba, peta vrata i komponente oslanjanja vozila, postignutna je znatna ušteda od čak 12,6 kg ili 45% težine ovih delova. IONIQ ima i poboljšan multi-link sistem zadnjeg vešanja što dodatno omogućava laku upravljivost ovog automobila.

Baterije su postavljene na najnižem delu zadnjeg kraja automobila, što dodatno doprinosi niskom težištu koje zajedno sa dvojnim multi-link sistemom zadnjeg vešanja dodatno unapređuje upravljivost i rukovanje automobilom.

U potpuno novoj električnoj (EV) formi, IONIQ se napaja energijom ultra efikasne litijum-jonske baterije velikog kapaciteta. Plug-in Hibrid (PHEV) verzija efikasno kombinuje energiju goriva sa baterijom, kako bi se povećala autonomija i smanjila emisija izduvnih gasova. Bateriju je potrebno puniti električnom energijom. Konačno, hibrid (HEV) koristi benzinski motor i kretanje automobila za punjenje baterije koja poboljšava efikasnostost i dopunjuje snagu motora. Novi 1.6-litarski Kappa GDI motor kompanije Hyundai Motor razvijen je posebno za hibridne motore i ima najveći procenat termalne iskorišćenosti, od čak 40%. Maksimalna izlazna snaga ovog motora je 105ks i kombinuje se sa snagom elektro motora maksimalne izlazne snage 43,5 KS. Hlađenje glave i bloka motora se vrši odvojeno kako bi se postiglo optimalno hlađenje. Direktno ubrizgavanje goriva se vrši kroz 6 brizgaljki pod pritiskom od 200 bara, što dodatno smanjuje potrošnju i emisiju CO2.

Pored toga, litijum-jonska polimer baterija ima izvanredne karakteristike punjenja i pražnjenja i optimalnu izlaznu snagu. Kontrola distribucije električne energije posebno je razvijena za hibridna vozila. Jedinstven sistem prenosa dvostrukog kvačila (DCT), obezbedjuje dinamično iskustvo u vožnji koje je specifično za IONIQ.

Energetska efikasnost koja je jedinstvena u svetu i sistem prenosa omogućavaju brzu reakciju motora, odlične performanse i ubrzanja, kao i glatke promene stepena prenosa što će sigurno oduševiti svakog vozača ovog hibrida.

Hyundai Motor je jedan od vodećih svetskih proizvođača hibridnih vozila i u obavezi je da u skorijoj budućnosti svoju paletu ekoloških vozila proširi sa modelima sa niskom do nultom emisijom štetnih gasova u atmosferu. Ovo je važan korak ka daljem napredovanju kompanije Hyundai Motor Company i njen doprinos očuvanju životne sredine na čemu vredno radi.

Izvor: Hyundai.rs

Brošuru za Hyundai IONIQ pogledajte na sajtu Hyundai.rs



čitanja : 1138



Komentari

A "cijena" je?

Autor moron 17 Jan 2017, 13:41

Cijena je prava sitnica :) Meni je simpatican ovaj IONIQ rado bih posedovao hibrida, ako bih imao neku dugorocnu garanciju...

Autor J4ZZER 17 Jan 2017, 15:46

1. premisa: "Počela prodaja Hyundaija IONIQ Hybrid u Srbiji"

2. premisa: "Hyundai Srbija započinje prodaju IONIQ-a"

3. premisa: " Početak prodaje modela IONIQ u Srbiji 16.01.2017."

Konkluzija: Ni od Ioniq-a, ni od cene mu, na zvaničnom sajtu ni traga ni glasa, logično. Ono što nigde nije, u Srbiji jeste.

Autor Priapus 17 Jan 2017, 16:02

P.S. U Nemačkoj osnovni i30 startuje sa 17.200, a osnovni IONIQ hibrid sa 23.900.

Razlika 6700 EUR cca.

Ako uzmemo u obzir da je u Nemačkoj ne samo cena veća, nego i margina (iako je MwSt verovatno 19%), realno je za SRB očekivati osnovnu cenu za IONIQ ne veću od 4-5000 više od početne cene za i30 (koja kod nas iznosi oko EUR 11000), te bi neko moje razumevanje bilo da bi osnovna cena za IONIQ ovde mogla biti ne više od EUR 16000.

Inače jedan od najlepših hibrida na tržištu.

Autor Priapus 17 Jan 2017, 16:19

Priapus

Elantra ima 1,6 MPI i košta kod nas "sa auto klimom" oko 15.600.
A emituje najmanje 153 gr. CO2, skoro kao lada niva ;)

Ovaj IONIQ ima 1,6 GDI + elektromotor, te "bakterije", a emituje najmanje 79 grama CO2.
Kako on da košta EUR 16.000, tj kao Elantra ?

Autor moron 17 Jan 2017, 16:36

moron

Probaj da pronađeš tržište gde se istovremeno prodaju i Elantra i IONIQ.

Ja nisam uspeo.

Tada bismo eventualno mogli da probamo da potražimo neku "logiku"..

Autor Priapus 17 Jan 2017, 17:34

Evo, ima u Slovačkoj. Hyundai Elantra tamo ide od 14.490 evra, a Ioniq od 22.990 evra (koliko kod njih košta i Hyundai i40 sedan).

http://www.hyundai.sk/modely

Autor auto 17 Jan 2017, 17:42

Suludo. U Italiji, koja je pojam za cene, startuje od 21650.

Autor Priapus 17 Jan 2017, 22:17

Iz proverenih izvora saznao sam da cena startuje sa 26.000 i ide na 32.000 !!!
I nije plug in !!!
Menadžment uaaaaaaaa!!!!

Autor REŠO 18 Jan 2017, 08:26

Pa, ja opet kažem, ako je Elantra sa prevazidjenim MPI 15.600, što ovo "čudo" ( GDI+elektromotor+baterije) ne bi koštalo "par hiljada" više.

Autor moron 18 Jan 2017, 09:15

Preteraše za sve pare , jedino ako neće dati 5000 EURzelene subvencije i kada uvrste plug in pa da pričamo .

Autor REŠO 18 Jan 2017, 10:52

moron

Pre svega, zato što je Elantra precenjena. To prvo. A onda, par hiljada više, ne znači 10000-15000 više, ako je tačna gornja projektovana cena. Ovde je decenijama vladajući biznis princip - bolje da ošurim jednog za 2000 evra nego deset njih za po 400.
Naravno, u međuvremenu, od Ioniqa na sajtu i dalje ni traga ni glasa..

Autor Priapus 18 Jan 2017, 11:07