home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA
Toyota BG Car Show

Posle gotovo dve decenije u automobilskom novinarstvu, konačno mogu da odgovorim na pitanje: Koji je najbolji novi automobil do 10.000 evra u Srbiji? Nijedan!

Upravo tako. Nisam otkrio rupu na saksiji kada kažem da automobil do 10.000 evra više ne postoji. Nekada je bilo više brendova sa modelima ispod magične granice: Fijat, Dačija, Reno, Hjundai, Ford, Škoda.... Danas - ne postoji nijedan.

Za povećanje cene ima više razloga. Pod jedan, automobili su dosta bezbedniji nego pre nekoliko godina, a svaki savremeni sistem košta. Takođe, proizvođači su izbacili bazne verzije sa skromnijom opremom. Većina automobila sa cenom manjom od 10 hiljada evra su bili bez klima-uređaja, danas to nije slučaj. Na sve se nadovezala pandemija korona virusa, sada i rat u Ukrajini koji su doveli do nedostatka komponenata, samim tim i veće cene automobila, kao i dužeg čekanja na isporuku. Ako tako pogledamo, onda automobili i nisu mnogo skuplji nego što su to bili.

Fiat 500

Znam, mnogi će mi reći da ne s...m, ali u pitanju je isti slučaj kao sa, na primer, smartfonima. Hoćete jednu, dve ili pet kamera... sve košta. Razlika je jedino što mobilni možete da kupite i za 100 evra, ako su vam potrebe samo osnovne funcije. Sa autobilima to nije slučaj. Da li je poređenje bilo na mestu, pročitaću u komentarima. Surfovanjem po sajtovima uvoznika i dilera došao sam do podataka da je najeftiniji novi automobil u Srbiji “fijat panda”. U zvaničnom cenovnku piše - cena 11.550 evra za “pandu 1.0 BSG hybrid 70 KS”. Kao što sam već napisao, klima-uređaj se podrazumeva za sve automobile.

Fiat Panda

 “Panda” je model koji je već više od deset godina na tržištu i njegov životni vek se uskoro završava. U A segmentu sam pronašao još samo jedan model koji cenom može da konkuriše “pandi” - “hjundai i10”. Moderniji i bogatije opremljen od “pande”, novi “i10” sa benzincem od 998 kubika i 67 KS košta 11.890 evra. Sa modelima B segmenta, cena je viša od 14 hiljada evra. Pronašao sam još “folksvagen ap” za 13.965 evra, ali to je model koji nema veliku bazu u Srbiji.

Hyundai i10

Između 14 i 15 hiljada evra ima nekoliko automobila, sličnih dimenzija, karakteristika i paketa, tako da će pri kupovini da presudi dizajn, neki poklon, možda i popust... Na spisku su “dačija logan” (14.840 evra), “hjundai i20” (14.390 evra), “reno klio” (14.790 evra), “kija rio” (14.799 evra), “suzuki ignis” (14.300 evra) i “škoda fabija” (14.988 evra). Dačija je odavno prestala da bude jeftina, pa “sandero stepvej” košta 15.230 evra, “sitroen C3” je 15.340 evra, “fijat 500” 15.330 evra, “škoda skala” 16.584 evra, “ford fijesta” 16.990 evra, “tojota ajgo X” 16.490 evra, “opel korsa” 19.490 evra, “pežo 208” 20.490 evra i da ne nabrajamo više...

Škoda Fabia

Sa 20 hiljada evra, može da se pogledaju i kompaktni modeli, neka limuzina, ili možda SUV “MG ZS” koji košta 18.990 evra. Na kraju, moram da se ogradim oko tačnih cena, jer na dosta sajtova postoji razlika u “aktuelnom cenovniku” i izdvojenim ponudama koje počinju sa “cena od....”. Takođe, nude se i razne akcije, popusti ili zamene staro za novo, pokloni ako se kupuje na kredit, lizing... Problemi sa isporukom takođe mogu da donesu do promene u ceni, tačnije proćićete jeftinije ako ste spremni da se “još malo strpite”, a možda čak dobijete i bogatiji paket opreme po istoj ceni.

Autor: Aleksandar Pijevac

Preuzeto sa: Sportal.blic.rs

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Toyota / Fiat / Hyundai / Škoda



čitanja : 1382



Komentari