3 Jun 2013 - 07:30
Istorija Link
Moćnu automobilsku industriju je teško izgraditi. Potrebna je
snažna ekonomija u zemlji da bi se nešto takvo postiglo pa su slučajevi pokretanja
proizvodnje automobila u slabije razvijenim državama prilično nepoznati van
njihovih granica. Donosimo vam pet neobičnih automobila za koje su i
najzagriženiji ljubitelji automobila retko kada čuli.
1966.-82. IKA Torino (Argentina)
IKA je ostatak carstva argentinskog brodograditelja iz Drugog
svetskog rata, Henry J. Kaisera. U saradnji sa kompanijom American Motors,
Kaiser je pokušao da stvori automobil koji bi u potpunosti odgovarao
argentinskom tržištu. Automobil je baziran na skromnom Rambler Classicu, a
Argentinci su angažovali italijanski dizajnerski studio Pininfarina da uredi
izgled automobila nazvanog Torino. Rezultat je bio automobil koji je izgledao
poput italijanskih, a sa čvršćim oslanjanjem i ručnim menjačem delovao je prilično
sportski. Ovi automobili danas u matičnoj zemlji uživaju kultni status.
1962.-64. Sabra Sport (Izrael)
Tokom kratkog zatišja između ratova, Izraelci su se
pozabavili idejom proizvodnje domaćih sportskih automobila. Uz pomoć male
britanske kompanije Reliant Cars, nastao je prilično dobar sportski automobil
Sabra, koji je bio dostupan u coupe i roadster verzijama. Performanse Fordovih
četvoerocilindarskih motora su bile ipak skromne, a proizvedeno je samo stotinjak
automobila. Sabra važi za jedini sportski automobil napravljen u Izraelu.
1962.-64 GSM. Flamingo (Južna Afrika)
Južna Afrika je puna zaljubljenika u automobile koji
su, po ugledu na britanske sportske automobile, pokušali da naprave vlastiti. U Kejptaunu je formirana kompanija Glassport Motors kako bi napravila autohtoni
južnoafrički sportski automobil. Flamingo coupe je bio prilično lep
automobil, pokretan Fordovim četvorocilindrašem. Gordon Murray, legendarni
dizajner McLarena F1, poreklom iz Južne Afrike, poseduje jedan GSM Flamingo.
1973.-75. Anadol STC-16 (Turska)
STC-16 bio je prvi turski sportski automobil i bio je
prilično kompetentan i lepo dizajniran. I njega je, kao i još nekoliko drugih
automobila sa liste, pokretao Fordov četvorocilindraš od 1600 cc. Visoka cena
i tržište ograničeno samo na Tursku učinili su da se, tokom dve godine
proizvodnje, napravi samo 176 ovih automobila. Preostalo jako malo očuvanih
primeraka, koji su danas veoma cenjeni, a pokazali su se i veoma izdržljivim.
1969. Monteverdi 375 (Švajcarska)
Monteverdi 375 je bio veliki i elegantni GT, pogonjen
Chryslerovim motorima 383 ili 440 V8. Sa svojim elegantnim italijanskim dizajnom
bio je realna konkurencija Aston Martinu. Ipak, kriza sa gorivom učinila je
svoje i stavila tačku na proizvodnju GT automobila.
Izvor: Klix.ba