home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Moćnu automobilsku industriju je teško izgraditi. Potrebna je snažna ekonomija u zemlji da bi se nešto takvo postiglo pa su slučajevi pokretanja proizvodnje automobila u slabije razvijenim državama prilično nepoznati van njihovih granica. Donosimo vam pet neobičnih automobila za koje su i najzagriženiji ljubitelji automobila retko kada čuli.

1966.-82. IKA Torino (Argentina)

IKA je ostatak carstva argentinskog brodograditelja iz Drugog svetskog rata, Henry J. Kaisera. U saradnji sa kompanijom American Motors, Kaiser je pokušao da stvori automobil koji bi u potpunosti odgovarao argentinskom tržištu. Automobil je baziran na skromnom Rambler Classicu, a Argentinci su angažovali italijanski dizajnerski studio Pininfarina da uredi izgled automobila nazvanog Torino. Rezultat je bio automobil koji je izgledao poput italijanskih, a sa čvršćim oslanjanjem i ručnim menjačem delovao je prilično sportski. Ovi automobili danas u matičnoj zemlji uživaju kultni status.

1962.-64. Sabra Sport (Izrael)

Tokom kratkog zatišja između ratova, Izraelci su se pozabavili idejom proizvodnje domaćih sportskih automobila. Uz pomoć male britanske kompanije Reliant Cars, nastao je prilično dobar sportski automobil Sabra, koji je bio dostupan u coupe i roadster verzijama. Performanse Fordovih četvoerocilindarskih motora su bile ipak skromne, a proizvedeno je samo stotinjak automobila. Sabra važi za jedini sportski automobil napravljen u Izraelu.

1962.-64 GSM. Flamingo (Južna Afrika)

Južna Afrika je puna zaljubljenika u automobile koji su, po ugledu na britanske sportske automobile, pokušali da naprave vlastiti. U Kejptaunu je formirana kompanija Glassport Motors kako bi napravila autohtoni južnoafrički sportski automobil. Flamingo coupe je bio prilično lep automobil, pokretan Fordovim četvorocilindrašem. Gordon Murray, legendarni dizajner McLarena F1, poreklom iz Južne Afrike, poseduje jedan GSM Flamingo.

1973.-75. Anadol STC-16 (Turska)

STC-16 bio je prvi turski sportski automobil i bio je prilično kompetentan i lepo dizajniran. I njega je, kao i još nekoliko drugih automobila sa liste, pokretao Fordov četvorocilindraš od 1600 cc. Visoka cena i tržište ograničeno samo na Tursku učinili su da se, tokom dve godine proizvodnje, napravi samo 176 ovih automobila. Preostalo jako malo očuvanih primeraka, koji su danas veoma cenjeni, a pokazali su se i veoma izdržljivim.

1969. Monteverdi 375 (Švajcarska)

Monteverdi 375 je bio veliki i elegantni GT, pogonjen Chryslerovim motorima 383 ili 440 V8. Sa svojim elegantnim italijanskim dizajnom bio je realna konkurencija Aston Martinu. Ipak, kriza sa gorivom učinila je svoje i stavila tačku na proizvodnju GT automobila.

Izvor: Klix.ba



čitanja : 3743



Komentari

Cuo sam za Monteverdi,IKA i Anadol.

Autor milan 03 Jun 2013, 07:56

Naravno da sam cuo, za svih 5! :)

Anadol je Ford Capri...

Autor carobnjak 03 Jun 2013, 10:33