home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Predstavljen 2011. godine, FF se smatra prvim Ferrarijevim modelom sa pogonom na sva četiri točka. Međutim, četvrt veka ranije, u Maranelu je rođen 408 Integrale, eksperimentalni model koji nikada nije stigao do serijske proizvodnje.

Sam automobil je dizajniran kako bi prikazao mogućnosti kompanije da se na tržištu uhvati u koštac sa Porscheom i Lotusom. Napravljena su svega dva prototipa - crveni, sa monokok šasijom napravljenom od nerđajućeg čelika, kao i žutog, u izradi čije aluminijumske strukture su primenjene iste tehnike kao i Lotus Elise modelu.

Na prednjem delu zadnje osovine postavljen je 4,0-litarski osmocilindarski motor, koji je predstavljao modifikaciju agregata sa modela 328, a koji je 408 Integraleu doneo 300 KS. Obrtni moment je preko izvanredno zamišljenog hidrauličkog sistema raspoređivan na sva četiri točka, ali detalja o njemu gotovo i da nema. Treba naglasiti da je motor pomeren u desnu stranu kako bi se napravilo mesta za složeni sistem prenosa.

408 Integrale je izazvao veliku pažnju automobilske štampe, a testovi revolucionarnog Ferrarija su bili izuzetno posvećeni, kao i gotovo sve promotivne aktivnosti vezane za sam automobil.

Nažalost, automobil nije stigao do serijske proizvodnje, jer u Maranelu jednostavno nisu bili zainteresovani. Danas, žuti 408 Integrale se može videti u Ferrarijevom muzeju, dok je sudbina crvenog prototipa nepoznata.

Preuzeto sa: Autoportal.rs



čitanja : 2169



Komentari

"Nažalost, automobil nije stigao do serijske proizvodnje.."

Ja bih, recimo rekao "na sreću"...

Autor Dikh tu kava 16 Avg 2013, 15:29