home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Škoda RS modeli su danas poznati kao performance verzije proizvodnih modela kao što su Fabia i Octavia, ali Škoda RS priča je počela 1947. sa dva trakačka modela: Škoda 180 RS i 200 RS.

Čak i skraćenica RS je vezana za sport, a znači Rally Sport prema izvorima iz Škode.

Modeli Škoda 180 RS i 200 RS su se takmičili po prvi u junu 1974. u takmičenju koje je tada bilo poznato kao Škoda Rally. Ova dva modela su predstavljala ulazak ovog brenda u sam vrh ovog sporta. Model 200 RS je pokretao 2.0L motor sa 160KS koji je omogućavao ovom automobilu maksimalnu brzinu od 210 km/h. Motor je bio povezan na prenos iz Porschea.

Naredne godine, 1975, Škoda je napravila još jedan RS model, 130 RS koji je postao jedan od najuspešniji trkačkih automobila svih vremena. Poznat je bio kao "Porše istoka" i pobedio je 1977. na Monte Carlo reliju u klasi sa zapreminom do 1300 kubika, kao i 1981. na European Touring Car šampionatu.

Motor se nalazio pozadi, sa pogonom na zadnje točkove i 137KS iz 1.3L motora sa Weber karburatorima. Automobil je dostizao 220 km/h. Godine 1981. 130 RS je izašao z daljih takmičenja i RS era Škode je stopirana na skoro 20 godina.

Nakon što je kompanija preuzeta od strane VW, RS oznaka se vratila 2000. godine sa Octaviom sa benzinskim motorom i 175KS, dok je dizel verzija Fabie došla 2003.

Od tada, Škoda je napravila drugu generaciju Octavia RS modela između 2005. i 2013. (dstupna sa 2.0 benzincem i 2.0 dizelom nešto manje konjaže), drugu generaciju Fabia RS modela (sa 1.4 benzincem) kao i treću generaciju Octavia RS modela.

Izvor: Autoexclusive.rs

Foto: Škoda



čitanja : 1195



Komentari

fascinantno, koliko ova prastara "Julka", proizvod sivog i represivnog komunizma, izgleda bolje, karakternije i sa neizmjerno više "duše", u usporedbi sa ovim bezličnim novodobnim švabolikim borgom...

Autor drugmirko 02 Jun 2014, 09:54