
Prvi primerak modela Amazon, s kojim je Volvo postao jedna od najcenjenijih automobilskih kompanija na međunarodnoj sceni, proizveden je 1956. godine i bio je potpuno drugačiji od svega što je Volvo proizvodio do tada.
Odlukom da se u potpunosti napusti dizajn karoserije koji je karakterisao prethodni model PV444, Volvo je svetu predstavio trovolumenski model Amazon na čijoj skladnoj karoseriji se mogla videti sličnost sa pojedinim modelima koji su tih godina stizali iz Italije i Sjedinjenih Američkih Država. Konačni oblik karoserije Amazona potpisao je dizajner Jan Wilsgaard koji je tada imao 26 godina i u kompaniji je ostao do devedesetih godina prošlog veka.

Zbog spora s nemačkom kompanijom Kreidler, koja je u to vreme proizvodila motocikle i već zaštitila naziv Amason (što je bio prvobitni naziv novog Volvoa), dogovoreno je da Volvo mora da promeni naziv u Amazon i da ga kao takvog može prodavati samo u matičnoj zemlji. Kasnijim uvođenjem trocifrenih oznaka modela, Amazon dobija oznake 121 ili 122. Oba modela pokreće 1,8 litarski četvorocilindarski benzinski motor B18 koji u slučaju modela 122 raspolaže sa nešto više snage.

Dve godine nakon premijernog predstavljanja stiže Amazon Sport čiji motor sa dvostrukim karburatorom razvija 85KS. 1962. godine predstavljena je i karavanska verzija koja se priključuje trovolumenskim limuzinama sa 2 ili 4 vrata.

1967. godine Volvo predstavlja model 123GT sa 115KS koji se u to vreme smatrao ozbiljnom sportskom limuzinom.
Volvo je s modelom Amazon ostvario značajne prodajne rezultate, posebno na stranim tržištima na kojima je završilo 60 posto od ukupne produkcije, a Volvo je tada prepoznat kao proizvođač rafiniranih i sigurnih automobila, što su atributi koji se i dan-danas vezuju uz njihove automobile.
Amazon je s proizvodnih traka silazio do 1970. godine, bez obzira što je Volvo 1966. godine počeo s proizvodnjom modernijeg modela iz Serije 140. Ukupna produkcija iznosi 667.791 primerak i mnogi od njih još uvek se voze.
Izvor: Klix.ba
Foto: Volvo