home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Samo Amerikanci mogu svom sportskom modelu da daju ima Goes Like Hell S'more. Upravo to je učinio Karol Šellbi kada je "frizirao" standardnu sportsku verziju Dodža Omni.

“Dodž omni” je hečbek C segmenta u Evropi poznatiji kao “simka/talbot/krajsler horizon”. Iako nije postigao neki zapaženi prodajni uspeh, bio je proglašen za Auto godine u Evropi za 1979. jednu godinu nakon što je titulu odneo “porše 928” i jednu pre “lanče delte”. Dakle, našao se u ozbiljnom društvu.

Na ruku mu nije išla činjenica da je prodavan pod imenom nepopularnog brenda, ali i zastarela paleta motora i nedovoljno dobro ponašanje na putu. Krajsler je bio svestan ovih mana i pokušao je da na tržištu Severne Amerike popravi stvari. Jedan od od načina bilo je predstavljanje spotske varijante sa 2,2 litarskim četvorocilindričnim turbo motorom i izmenjenim ogibljenjem.

Ta verzija dobila je ime “omni GLH” (goes like hell), što bi u slobodnom prevodu značilo “pakleno brz”. Međutim, ništa nije moglo da spase usnulu prodaju, pa je 1986. godine prekinuta proizvodnja. Poslednjih 500 primeraka  “GLH” koji su stajali na lageru, poslati su u radionicu slavnog tjunera Šelbija na doradu.

Šelbi je detaljno prepravio ogibljenje i kočnice na automobilu. Takođe, ugradio je prototip serijskog krajslerovog 2,2 turbo motora druge generacije. Motor je dobio ojačane klipove, drugačiju bregastu osovinu, turbo punjač i računar. Ovaj model nazvan je “GLH-S” (goes like hell s’more).

Sa maksimalnom snagom od 175 KS i maksimalnim obrtnim momentom od 237 Nm, auto je bio u stanju da razvije maksimalnu brzinu od 209 km/h, a za ubrzanje iz mirovanja do stotke mu je trebalo 6,5 sekundi, što su performanse uporedive sa prvom generacijom “lanče delte interale” iz sredine osamdesetih godina prošlog veka.

Kabina “šelbija GLH-S” bila je luksuzno opremljena sa kožom obloženom komandnom tablom, volanom i ručicom menjača. Tu je i automatski klima uređaj. Svaki automobil imao je pločicu sa potpisom Šelbija i rednom brojem od 001 do 500.

Nakon trideset godina, “šelbi glh-s” je prilično popularan i cenjen. Dobro očuvan primerak čije fotografije gledate nedavno je prodat za čak 17.500 dolara. Da li bi ste vi želeli da vozite jedan ovakav “šelbijevan” “talbot horizon”?

Izvor: Magazinauto.com



čitanja : 1066



Komentari

u naslovnu pise da je zaboravljen, a posle u zakljucku da je popularan i cenjen :)))

omni i horizon nisu delili gotovo nista osim generalnog dizajna. horizon je koristio simcine motore, a omni prvo volkswagenove, posle peugeotove, na kraju i chryslerove.

i nije proizvodja prestala '86 vec '90 ('86 je prestala u evropi, ali je u americi opstala do '90). i omni se prodavao poprilicno dobro sve do chryslerovi k-cars (plymouth reliant i dodge aries) nisu debitovali.

auto je u americi poprilicno poznat, jedan od boljih shelby modela iz 1980tih

Autor mile antena 03 Okt 2016, 07:12