home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Mercedesova univerzalna radna mašina zvana Unimog, ugledala je svetlost dana 9. oktobra 1946. godine, kada je kompletiran prvi prototip ovog vozila.

Prvi Unimog uopšte nije ličio na vozilo koje će u narednim decenijama, pa sve do danas imati karakterističnu, prepoznatljivu kabinu. Tačnije, nije ni imao kabinu.

Bila je to šasija sa instaliranim motorom bez haube, volanom, vozačkim sedištem, i zadnjom platformom koja je služila za prevoz drvne građe po nepristupačnim šumskim putevima.

Jedan od razloga za ovaj "spartanski" izgled kamiona bila je posleratna oskudica, s obzirom da je vozilo kompletirano samo godinu dana nakon okončanja borbenih dejstava u Nemačkoj.

Iza projekta je stajao Albert Fridrih, koji je započeo rad na kamionu još u oktobru 1944. Nakon kapitulacije Nemačke, Fridrih je u septembru 1945. izložio projektne crteže novim direktorima, ali oni u početku nisu pokazali mnogo interesovanja za proizvodnju.

Ipak, čelnici su na kraju popustili, pa je odobrena proizvodnja i testiranje 10 prototipova.

Rukovođenje projektom preuzeo je Hajnrih Robler. On je ponudio novi dizajn, koji će se, kako se ispostavilo, održati narednih 70 godina i koristiti u serijama U 4023/U 5023. Godinu dana kasnije, Unimog je ušao u serijsku proizvodnju.

Za pogon je najpre korišćen dizel motor sa svega 25 ks, a maksimalna brzina vozila iznosila je 50 km/h.

Do danas, u raznim varijantama, izrađeno je više od 400.000 primeraka.

Inače, naziv Unimog prvi put je upotrebljen u martu 1946, a smislio ga je Hans Zabel koji je od početka bio uključen u projekat. Ime predstavlja skraćenicu od Universal-Motor-Gerat (univerzalno primenjiva motorizovana mašina).

I zaista, Unimog će u decenijama koje će uslediti biti korišćen za najrazličitije moguće namene, od traktora, preko kamiona koji služi za vuču drugih vozila, pa čak i onih šinskih, do modifikovanih vatrogasnih i vozila koja se koriste na najnepristupačnijim terenima i u najtežim vremenskim uslovima.

Izvor: B92.net



čitanja : 975



Komentari

Fenomenalan izum, heroj iz senke. Retko se kod nas vidja...
Pamtim shok kad sam isao za Jakovo na odsluzenje vojnog roka i prolaska pored pruge i scene gde Unimog na shinama vuce par vagona.

Autor Uros Cuore Sportivo 13 Okt 2016, 10:14

Jedan od tehnoloških dragulja Merca.
U CG ih ima dosta novijih.

Autor P1 13 Okt 2016, 11:09

Najbolji nemacki terenac.

Autor Optimus Prime 13 Okt 2016, 11:18