
Kada neka fabrika napravi automobil koji ne deli mehaniku ni sa jednim drugim modelom iz game i odskače od ustaljenog imidža, kada taj auto unapređuje svake govine i kada ne zaradi na njemu, može se reći da ga je pravila iz ljubavi i inata.
Krajem šezdesetih godina prošlog veka, Fijat je napravio najveći udarac nemačkim premijum proizvođačima limuzinom i kupeom “130”. Nije tajna da su prilikom konstruisanja ovog modela “na nišanu” imali pre svega Mercedes i BMW.
Po mnogim tehničkim karakteristikama, a mnogi kažu i dizajnu su ih prevazišli, pa opet, veliki “fijat” nije doživeo komercijalni uspeh. Do prestanka proizvodnje 1976. godine prodato je oko petnaest hiljada limuzina i samo pet hiljada kupea. Fijat, na žalost, više nikada nije napravio auto ovakvog kalibra.
Kompletan članak pročitajte na sajtu Magazinauto.com
Fiat je uvek imao direktorske limuzine skoro kao Mercedes ili Jaguar i to sa podizacima stakala i sa raznim luksuznim detaljima, obiljem koze i hroma, dok su drugi pravili prevozna sredstva, Fiat je imao nasledje i sportsko srce. Tada je Wagen imao bubu i karmana, a ostali su imali kocije.
Danas Fiat nema luksuznu limizinu, nema ni auto D klase, a mogao je da pozajmi platformu od Alfe ili Opela, ali...
"Phaeton" sindrom ?
A danas prave Tipo...
Onda 2,8 V6 a koji im je danas najjači benzinac ?
Uglavnom se vrte tu 1,2-1,4.
Za ovaj dugački fijat sam saznao tek pre godinu - dve dana. I bio sam impresioniran. Prva asocijacija kada sam ga video bila mi je Opel Admiral.
"...Fijat je napravio najveći udarac nemačkim premijum proizvođačima..." - prilicno sam siguran da je izraz premijum izmisljen mnogo, mnogo kasnije, a da je taj izraz nekada bio "luksuzan" a njihov spisak je bio daleko veci od dve naborojane marke no mozda je on znao za te samo...
"...Tada je Wagen imao bubu i karmana, a ostali su imali kocije..." - sasvim sam siguran da uopste nije bilo tako jer su od Britanaca preko Francuza do Nemaca svi imali luksuzna vozila u toj klasi...