
Hit u Evropi, bestseler trećeg sveta, jedan od najboljih Peugeota uopšte
Evropski automobil godine 1988. sa nikada dostignutim, rekordnim brojem glasova, jedan je od laureata koji su opravdali osvajanje titule. Prodaja je bila sjajna gotovo svuda osim u SAD, gde je to bio i poslednji ponuđeni model marke.
Odmah pri predstavljanju ponuđeno je čak deset verzija, mada se karoserijska ponuda u stvari svodila samo na dve, limuzinu i karavan. Sa Citroënom BX deli platformu, ali ne i oslanjanje. Ugrađivan je niz 4-cilindarskih motora, od 1.4 do 2.0 litra, benzinskih i dizelskih, a posebno su bile uzbudljive sportske verzije Mi16 sa 160KS i opcionim 4x4 pogonom, kao i T16 sa 200-220KS i stalnim 4x4 pogonom.

Evropska produkcija limuzine završila je 1995., a karavana dve godine kasnije, ali u Iranu se još uvek pravi. Sklapan je i u Egiptu, Argentini, Zimbabveu, Poljskoj, Indoneziji, Maleziji, Čileu, Velikoj Britaniji i na Tajvanu.

Klinasti oblik je skladno delo majstora iz Pininfarine, dugogodišnjih saradnika ove francuske kompanije.
Oko pet miliona primeraka proizvedeno je do danas (potvrđeno je 4.626.700 do 2012.), otprilike pola u pogonima van Evrope.

Mnogi pamte 405 po Ariju Vatanenu, pobedama na reliju Pariz-Dakar i usponu na Pikes Peak ovekovečenom u sjajnom filmu 'Climb Dance'. Ipak, 405 Turbo 16 bio je čisti lažnjak, coupe karoserija koja je imitirala stil novog, marketingu za promociju zanimljivijeg modela na kompletnoj mehanici starog 205 T16. Sklopljena su samo četiri, ali reklama je bila izuzetna.
Uprkos tom marketinškom triku, nema nikakve sumnje da je 405 jedan od najuspešnijih ikada napravljenih automobila sa znakom lava.
Izvor: Autoportal.hr
Foto: Peugeot
Bio je jako lep kada se pojavio. A za verzijom 405 Mi16 sam "balavio" :)
@moron Pa ovo je menj lepo i dan danas. Elegancija, diskretni detalji, profinjen dizajn. A danas sve vristi.
Dajidza je kupio drugu 405icu koja je stigla u YU i secam se kao danas kad je doveo u moju ulicu i zvao me da ga vidim. Secam se otvaranja vrata koja su bila jako zakrivljena tako da je izgledalo kao da cocek seda u neku scifi kapsulu... I jos mekana squidgy plastika sto bi rekli Englezi..
Nekoliko godina kasnije sa manje od nedelju dana vozackog staza sam jedan 405 prevrnuo, ali bez posledica po auto i mene
s mile
308 SW, HDI 80kw. "Još radi". Jednom mi je "crkao" EGR ("pokvario" se ležaj klapne) na oko 120kkm, jednom kraj spone (na oko 135kkm). I "to je to" do sada (155kkm). Poslednje 2-3 godine ga manje vozim. Otprilike, koliko godišnje biciklom, toliko sa njime.
405 je bio odličan auto.
Da nije bilo 2 velike mane - falinke, bio zaista puška.
Zadnja torzija je katastrofa, i gumice ventila na benzincu, su bile zlo, koje je na kraju platio ovaj divni pežo.
izgleda da vozis biciklu puno :-)
znači PUG odlično služi...
pozz i hvala
Imao sam prilike nekoliko puta da gledam u Zaluzanima na stazi 405 T16 sad dal je bio 200 ili 220 konja ne znam,jedna od te dve verzije je bio sigurno.Kido je sve zivo na stazi.Steta sto Peugeot nije tako nesto nastavio i sa 406 i 407,da pravi tako neke raritetne serije sa mnogo konja,sportskim vjesanjem,kocnicama..I 406 i 407 su sigurno imali vise potencijala za tako nesto nego 405 al jebga,to onda ne bi bio Peugeot.Zlatno doba Peugeot seriskih sportskih modela 205 Gti,205 T16,309 Gti,405M16,405 T16,106 GTI,306 Gti,206 S16,206RC,serijske reli verzije 205,106,306.Peugeot dok je pravio ove modele bio je veoma jak,bili su to kvalitetni i brzi automobili.Steta sto je Peugeot napustio takve stvari.Ovo sad je sve tanko i mrsavo,blijeda sjenka slavne proslosti kada su drali sve zivo na svim poljima.