
Dostojan naslednik legendarne 'četvorke' oduševio dizajnom i praktičnošću
Kada je postalo jasno da Renault 4 (1961. - 1994.), najprodavaniji i najdugovečniji model u istoriji kompanije, ne može biti usklađen s dolazećim EU regulativama, počeo je razvoj naslednika.
Twingo je ponudio neke drugačije vrednosti, ali u manjoj i kompaktnijoj karoseriji sa samo jednim parom vrata doneo je do tada nezamislivu ponudu prostora, do te mere da se smatra začetnikom nove kategorije malih gradskih monovolumena.

U Evropi je prvi model proizvođen do 2007., a u Kolumbiji do 2012. godine. 2.4 miliona primeraka našlo je kupce, pa je još i danas svakodnevan prizor na putevima.

Patrick Le Quément je doradio dizajn na bazi skica koje je Jean-Pierre Ploué ranih 1980-ih napravio za projekat 'Mono-Box' ECO 2000.

Malim dimenzijama (3433 x 1630 x 1423 mm) može zahvaliti okretnost i agilnost, mada motori od 1239 i 1149 ccm nisu prštali snagom - od 55 do 76KS.

Model je imao tri relativno blaga redizajna, 1998., 2000. i 2004., a u uz ručni nuđen je i poluautomatski menjač.
Naslednik iz 2007. je izgubio individualnost, koja je 2014. donekle obnovljena trećom generacijom, s motorom i pogonom pozadi, ali po cenu gubitka nemalog dela karakteristika kojima je original oduševljavao.
Sigurno je da prvi model već i danas pomalo postaje kult, pa nema razloga da se ne smesti uz bok Minija, Bube ili Spačeka u društvu običnih automobila 's dušom'.
Izvor: Autoportal.hr
Foto: Renault
Meni je ovo pravi klasik i jedini dostojan TWINGO. Ja bih bas ovaj koncept oziveo u fazonu Fiata 500. Nikada ga nisam posedovao, ali dan danas mi ode oko
Izvor "Autoportal.hr"?
Znaju imati zaista ok vesti, pa i testove, ali, rubriku "Pomozite doktore", čovek ne treba (ne sme) da čita. Nikako! Ili će "belaj" sebi da napravi.
"Oduševio me" je nedavno jedan savet u toj rubrici.
Otprilike, kaže čovek: "Vozim 508 HDI iz 2011, prešao sam oko 130 kkm. i upalila mi se lampica za FAP i doktore, pomozite, šta da radim?"
Kaže "doktor" čoveku "da najpre uspe Ad Blue aditiv, pa, ako to ne pomogne, i kontrolna "žarulja" se ne ugasi, da će možda morati da menja FAP filter, jer je onda očito uništen".
Savet je "do moga", jer taj motor iz 2011. ( Euro5) uopšte nema SCR (i ne koristi Ad Blue), a ako mu umesto aditiva za FAP (koji se očito potrošio (što je posle 120 kkm normalno)), "uspeš Ad Blue" (kako "doktor" kaže, mada je potpuno nejasno "gde da mu ga uspeš"), zaista si mu uništio FAP ...