
Lamborghini Polo Storico će obeležiti 50 godina modela Espada i Islero restauracijom vozila koji će svoje mesto pronaći u muzeju

Lamborghini Espada je prvi serijski četvorosed model u istoriji Lamborghinija. Od svih Lamborghinijevih automobila Espada je tokom deset godina proizvodnje dostigla visok broj primeraka od 1.226. Karakteristične linije Espade su plod dizajna Marcella Gandinija za Carrozzeriju Bertone. U vozilu se sedi veoma nisko, a visina vozila je nešto manje od 1,20 metara.
Espada se proizvodila u tri serije: Series I je do januara 1970. proizvedena u 176 primeraka, Series II je do 1972. dostigla 578 primeraka dok se Series III proizvela u 472 komada (do 1978. godine). Vozilo je opremljeno V12 4.0 motorom snage 325 do 350KS, u zavisnosti od serije i tehničkih specifikacija, a maksimalno je Espada mogla da postigne 245 km/h. To je bio i prvi Lamborghini koji se na zahtev mogao dobiti s automatskim menjačem.
Lamborghini Islero, veoma redak model od samo 225 proizvedenih primeraka, u početku je nosio naziv Jslero i proizvodio se od 1968. do 1970. u dve verzije:
– Islero je bio baziran na 400 GT, ali uz veće toćkove, a karoseriju je osmislio Mario Marazzi iz Carrozzeria Marazzi, uz uzdužno napred postavljen V12 motor zapremine 4 litra snage 320KS koji je postizao 250 km/h (155 primeraka),
– Islero S se u odnosu na Islero razlikuje po snazi od 350KS i maksimalnoj brzini od 260 km/h (70 primeraka).
Izvor: Autogaraza.hr
Foto: Lamborghini