home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA
Porsche C88

Porsche je simbol prestiža i najpopularnijeg sportskog automobila na svetu, ali svojevremeno se razmišljalo i o Porscheu za narodne mase. Upoznajte ga.

Ekonomični Porsche za široke mase zvuči kao šala. Istina, Porsche je imao 924 kao naslednika 914, ali sve to je daleko od C88. To je model, odnosno, bolje rečeno, koncept koji je Porsche razvio na poziv kineske vlade za razvoj porodičnog automobila.

Porsche C88

Da, kineska država je još pozvala dvadesetak najpoznatijih brendova da im ponude porodični auto i prikažu ga na konferenciji u novembru 1994. godine u Pekingu. Najbolji od njih je trebalo da postane serijski model koji bi u kooperaciji proizvodio First Automotive Works, poznatiji kroz skraćenicu FAW.

U to vreme brojne strane kompanije su već bile prisutne na kineskom tržištu, gde su u saradnji s lokalnim proizvođačima pravili modele prilagođene lokalnom tržištu. U to vreme kineske kompanije su tehnološki u potpunosti zavisile od stranih partnera.

Kineska vlast je to odlučila da promeni i od 1996. godine pokrene vlastitu proizvodnju u bar 3 kompanije, zajedno s proizvođačima delova. Istovremeno bi se ograničila mogućnost uvoza stranih roba. U drugoj fazi, od 2005. godine, kineska autoindustrija bi postala u potpunosti nezavisna i počela bi da izvozi svoje modele u ostatak sveta.

A na pre pomenutoj konferenciji odlučio je da se predstavi upravo Porsche. Njihov koncept razvijen za samo četiri meseca je nazvan C88, gde slovo C stoji logično za ime zemlje (China), a 88 znači sreću i bogatstvo u kineskoj kulturi. A taj "srećni“ Porsche je trebalo da ponovi uspeh Bube na ideji da motorizuje Kinu. Zato je morao da bude jeftin, robustan, prostran, udoban, te jednostavne arhitekture koja bi dozvoljava lako prilagođavanje proizvodnji kod kineskih partnera.

Tadašnji šef Porschea Wendelin Wiedeking je objasnio da će od koncepta nastati tri modela. Prvi bi bio trovratni kompakt pokretan 1.1 benzincem od 48 KS u kombinaciji 4-stepene automatike. Do 100 km/h bi stizao za 20 sekundi i koštao bi oko 45.000 CNY.

Drugi model bi pokretao isti motor, a radilo bi se o komfornijem kompaktu s pet vrata i karavanu. Veći i sporiji od pre pomenutog ovaj bi bio skuplja opcija. Konačno, tu je i najprestižniji model dužine 405 cm i širine 163 cm s 1.1 motorom pojačanim na 68 KS. Do stotke bi stizao za 16 sekundi, a mogao bi do 165 km/h. Potrošnja je bila ispod 6 l/100 km.

Zanimljivo, Porsche je tada na listu opcija uvrstio brojnu opremu poput ABS-a i vazdušnih jastuka, a ponuda bi uključivala i 1.6 atmosferski dizelaš od 70 KS. A taj treći model je zadovoljio sve bezbednosne i emisijske norme te je imao potencijal izvoza na ostala tržišta u razvoju.

Taj treći model je dobio zaobljeni dizajn za koji je Porsche verovao da će biti svež i u novom milenijumu. C88 pritom iz razumljivih razloga ne bi nosio Porscheov logo. Plan je bio da C88 dostigne godišnju proizvodnju od pola miliona primeraka.

A na konferenciji uprkos brojnim funkcionalnim konceptima nije izabran pobednik. Kineska vlast se zahvalila, a posledica je da su brojni detalji s prikazanih koncepata, a posebno s C88, posle viđeni na kineskim modelima, mišljenja su u Porscheu.


C88 je danas izložen u Porscheovom muzeju, a projekat je kasnije prodat u Indiju.

Izvor: Index.hr

Foto: Porsche



čitanja : 482



Komentari