
Priča o početku proizvodnje Lamborghinijevih automobila, izazvane svađom vlasnika fabrike traktora s Enzom Ferrarijem, jako je dobro poznata.
Upravo zato čudi što je prvi automobil kompanije, predstavljen javnosti na torinskom salonu automobila pre 49 godina, ostao relativno opskuran. 350GTV zapravo i nije imao mnogo veze s Lamborghinijem, šasiju su sklopili Neri i Bonacini, a karoseriju po dizajnu Franca Scaglionea Sargiotto.

Automobil je sastavljen u fabrici traktora u Centu, jer je ona u Sant'Agati tek bila u izgradnji. Na samom torinskom salonu motor je bio izložen zasebno, pored automobila, jer su pri sklapanju shvatili da je previsok da bi stao pod poklopac motora.
Prvi Lamborghini nije doživeo dobre reakcije štampe i publike, malo kome se sviđao neortodoksni dizajn Franca Svaglionea, koji je nastavio razvoj nekih od motiva obrađivanih na revolucionarnoj BAT seriji koju je kreirao za Bertonea.
Kasnije će Carozzeria Touring ublažiti radikalizam i značajno izmeniti Scaglioneov oblik za prvi pravi, serijski Lamborghini, 350 GT, ali ostavili su nedirnute neke karakteristične detalje poput panoramskog zadnjeg stakla.
Sam 350GTV je ostao u krugu fabrike dok ga osamdesetih nisu prodali jednom italijanskom kolekcionaru, koji je ugradio motor i još neke nedostajuće delove.
Kasnije je proveo određeno vreme u jednoj japanskoj kolekciji, a danas je tamo gde mu je i mesto, u fabričkoj kolekciji Lamborghinija.
Izvor: Autoportal.hr
Foto: Lamborghini