
Legendarni Fiat 600, kod nas poznat kao "Fića", postigao je planetarni uspeh. Osim što je pravljen u Italiji, Jugoslaviji, Španiji, Austriji, Argentini, Fiat 600 je poslužio kao baza za nastanak još nekoliko modela među kojima su najpoznatiji monovolumen Multipla, dostavno vozilo Formichetta, kombi 600 T.
Ipak, kako piše Radiosarajevo.ba, najlepši derivat "Fiće" je atraktivni roadster Stellina koji je nosio značku Autobianchija. Za one koji ne znaju: Italijanski biznismen Eduardo Bianchi je 1955. godine osnovao Autobianchi, firmu u kojoj je imao trećinu vlasništva, dok su ostatak delili Fiat i Pirelli.

Autobianchi je na torinskom sajmu 1963. godine predstavio vrlo atraktivan model Stellina, nastao na šasiji Fiata 600D. Stellina je imala čelični okvir, dok je spoljašnji deo "tela", napravljen od plastike ojačane fiberglasom, dizajnirao Tom Tjaarda.

Automobil je pokretao dobro poznati Fićin motor zapremine 767 kubika, snage 29 "konja". To je bilo više nego dovoljno atraktivnom automobilu dužine 3,67 metara jer je bio težak svega 660 kilograma.

Tokom dve godine (1964/1965) napravljena su svega 502 primerka vozila koji je prodavan po ceni od million lira. Slab komercijalni uspeh je, između ostalog, posledica činjenice da je moćni suvlasnik Autobianchija predstavio Fiat 850 Spider s kojim se Stellina nije mogla nadmetati.
Ipak, Stellina je kao prvi italijanski automobil od stakloplastike predstavljala važan korak u razvoju ovog kompozitnog materijala za automobilsku industriju. Ovaj spoj smole i staklenih vlakana je znatno veću primenu pronašao u nautičkoj industriji.
Izvor: Radiosarajevo.ba
Foto: Autobianchi