home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
VW Golf GTI

Volkswagen je prvi Golf GTI predstavio 1975. godine na Sajmu automobila u Frankfurtu, a 45 godina posle legendarnu oznaku GTI nosi i Golf osme generacije

Prvi Golf GTI je nastao u tajnosti, a kada je uprava Volkswagena u martu 1975. godine na kraju dala zeleno svetlo za početak proizvodnje modela, koji se smatra začetnikom "hothatch“ segmenta, nisu ni slutili da će umesto planiranih 5.000 na kraju napraviti i prodati 461.690 primeraka laganog i okretnog dvovolumena čijih 110 KS je bilo dovoljno za nešto više od 180 km/h. Zvezda je rođena!

VW Golf GTI

Golf GTI druge generacije je predstavljen 1984. godine. S dva ventila po cilindru 1,8 litarski četvorocilindarski motor je raspolagao sa 112 KS, a snažnija verzija s viševentilskim motorom (GTI 16v) vozaču je nudila 139 KS. Uvođenjem u priču G60 kompresora najsnažniji GTI druge generacije vuklo je 160 KS.

Treći Golf GTI je predstavljen 1991. godine, a pokretao ga je novi dvolitarski četvorocilindarski viševentilski motor koji je razvijao 150 KS, što je bilo dovoljno za 215 km/h i ubrzanje iz mesta do "stotke" za 8,3 sekunde.

Odmak od nekoliko prepoznatljivih detalja na i u karoseriji urađen je s Golfom GTI četvrte generacije koji se nudio u kombinaciji s benzinskim i dizelskim motorima, a na vrhu ponude (u čast obeležavanja 25 godina od prvog Golfa GTI) bila je 1,8 litarska četvorocilindarska turbobenzinska verzija sa 180 KS.

S petom generacijom Golfa GTI Wolfsburg u priču vraća crveni okvir maske hladnjaka i karakteristične karirane navlake na sedištima. Dvolitarski turbobenzinski motor razvija 200 KS, a s kasnijim jubilarnim izdanjem snaga je povećana na 230 KS. Takva GTI "Petica" stizala je skoro do 250 km/h.

Volkswagen je Golf GTI šeste generacije predstavio 2009. godine, a prijanjanju prednje osovine po prvi put pomaže elektronska ograničena blokada diferencijala. Snaga dvolitarskog turbobenzinca iznosi 211 KS, a motor u izdanju kojim je VW obeležio 35. rođendan GTI-ja je "nasviran" na 235 KS, što je bilo dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h za 6,6 sekundi i 247 km/h.

Sa sedmom generacijom Golfa GTI Volkswagen je po prvi put već na početku ponudio dvolitarski turbobenzinski motor sa dva nivoa snage (220 i 230 KS), a snažnija verzija (Performance paket) stizala je do 250 km/h.

Na vrhu ponude je bio olakšani Golf GTI Clubsport S namijenjen ljubiteljima vožnje na stazi u čiji dvolitarski turbobenzinski motor je odeljenje Volkswagen Motorsport smestilo čak 310 KS.

Nedavno predstavljen Golf GTI osme generacije (čiji dvolitarski turbobenzinski motor razvija 245 KS) tek treba da se dokaže, ali svi su uvereni da će nastaviti putem uspeha kojim poslednjih 45 godina idu njegovi prethodnici. Sreća pa su u upravi VW-a te davne 1975. godine bili blagonakloni prema rezultatu inženjera-entuzijasta koji su pomislili da bi Golf mogao da bude i više od skromnog prevoznog sredstva.

Izvor: Klix.ba

Foto i video: Volkswagen



čitanja : 2926



Komentari