home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA
Porsche Cayenne

Sada u svojoj trećoj generaciji, Porsche Cayenne je bez dileme jedan od najvažnijih modela kultne nemačke marke u novijoj istoriji.

Prvobitno lansiran pre 20 godina, ovaj luksuzni SUV je imao misiju da spasi Porsche od bankrota, što mu je i pošlo za točkovima. To ne znači da je sve išlo kao „po loju“, jer prva polovina devedesetih nije bila laka. Međutim, pre nego što je Cayenne pristigao na tržište, proizvođač iz Cufenhauzena je imao pet različitih koncepata na talonu, za nešto što je sada poznato kao „treći Porsche“. Na kraju, izbor je sužen na luksuzni monovolumen i premijum SUV.

Potonja ideja je imala više zagovornika, tako da je Porsche odlučio da lansira performantni SUV. Nemačka marka je bila u potrazi za partnerom povodom dotičnog projekta, tako da je inicijalno kontaktirala komšije iz Mercedes-Benza, koji je lansirao prvi ML 1997. „U toj fazi, zamislili smo Porsche SUV kao visokoperformantni izdanak Mercedesa“, kaže Klaus-Gerhard Volpert, visoki menadžer u okviru Cayenne projekta od 1998. do 2010. „Sa sopstvenim dizajnom spoljašnjosti, gomilom tehnologije iz M klase, ali motorima i komponentama šasije koje su originalno naše.“

Kooperacija između dve štutgartske kompanije je dobro napredovala 1996., ali je dovedena do kraja puta već krajem te godine. Naime, Mercedes i Porsche su imali „različite ideje u vezi s ekonomskim odnosima“, a novi partner je bio neophodan da pomogne Porscheu da završi projekat. Taj partner ima sedište u Volfsburgu, a budući da Porsche i Volkswagen tada još uvek nisu bili unutar iste automobilske grupacije, rukovodioci VW-a su videli ogroman potencijal u dotičnom projektu, tako da su odlučili da „bi mogli da iskoriste takav automobil“.

Nekoliko meseci kasnije, juna 1997., Porsche i Volkswagen su udružili snage u dizajniranju nečega što je interno bilo poznato kao „Colorado projekat“, a radilo se o dva velika, luksuzna SUV-a bazirana na Porscheovoj platformi. Inženjeri iz Štutgarta su bili odgovorni za razvoj, a Volkswagen je trebalo da pokrije troškove proizvodnje novih modela. Ova dva velika SUV-a su delila komponente karoserije, ali ne i pogonske sklopove. To znači da se Porscheov motor nikada nije našao u Touraregu i obrnuto. Porscheov prvi petosed je oficijelno predstavljen 2002. na Salonu automobila u Parizu, neke četiri godine nakon donošenja inicijalne odluke. Ostatak je istorija.

Izvor: Auto Moto Show

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Porsche



čitanja : 433



Komentari