
Pre četvrtine veka, u sredu 10. septembra 1997. godine, na sajmu automobila u Frankfurtu predstavljena je dizajn studija ŠKODA OCTAVIA COMBI. Jedina razlika između studije i budućeg serijskog automobila bilo je nekoliko detalja.
Rad na razvoju buduće ŠKODA OCTAVIA-e započeo je davne 1992. godine, nedugo nakon što je češki brend inkorporiran u Volkswagen grupu. Prve studije temeljile su se na trećoj generaciji VW Golf, ali je ubrzo doneta odluka da se nova perjanica iz Mladá Boleslave opremi najnovijom tehnologijom Grupe. ŠKODA je tako bila prva među sestrinskim brendovima koja je predstavila automobil baziran na potpuno novoj platformi šasije A4.
Prostor za budućnost
ŠKODA OCTAVIA Liftback, dizajnirana u digitalnom CAD-u, predstavljena je javnosti 4. aprila 1996. Bezvremenski elegantan dizajn delo je tima dizajnera predvođenih Dirkom van Braeckelom.
Standardna OCTAVIA liftback imala je neverovatno prostran i praktičan prtljažnik, nadmašujući čak i automobile u klasi iznad sebe. Sajam automobila u Frankfurtu 1997. godine pružio je uvid u budućnost koja još više obećava sa studijom OCTAVIA COMBI. Inače, taj ljubičasti eksponat, jedan od ključnih trenutaka u istoriji brenda, sačuvan je u depou MUZEJA ŠKODA u Mlada Boleslavi.

Maksimalni zahtevi češkog proizvođača automobila za novi model značili su, između ostalog, velika ulaganja u tehnologije za efikasnu serijsku proizvodnju. Kao rezultat toga, novi deo proizvodnog kompleksa, jedan od najmodernijih te vrste u Evropi, izgrađen je u Mladá Boleslavi. Pogon za zavarivanje M14, s predviđenim dnevnim kapacitetom od 1.200 karoserija u tri smene, postao je važan deo pogona. Serijska proizvodnja modela ŠKODA OCTAVIA COMBI započela je ovde u februaru 1998. Bočna strana karoserije, izrađena od jednog komada lima, izrađena je na najvećoj mašini za presovanje u fabrici. Sama matrica za štancovanje težila je impresivne 63 tone, ali je ipak radila sa preciznošću do desetine milimetra.
Sledeća generacija
Zvanična svetska premijera modela OCTAVIA COMBI održana je na Ženevskom sajmu automobila 5. marta 1998. godine, a prvi kupci su dobili ključeve u maju. Karavan od četiri i po metra imao je međuosovinski razmak od 2.512 mm, bio je 6 milimetara duži i 26 mm viši i tako – zavisno od modela – teži samo 15 do 30 kg. Ono što je privuklo najviše pažnje je elegantan dizajn zadnjeg dela automobila koji nudi dosta prostora za prtljag: 548 – 1.512 litara.

Karavan verzija činila je 15% ukupne prodaje modela OCTAVIA prve godine, 36,7% sledeće godine i čak 40,5% 2001. Već u oktobru 1998. neki od njih počeli su da silaze sa nove linije u Vrchlabíju, gde se proizvodnja manjeg modela FELICIA upravo završavala.
Sedam godina nakon svog debija, 25. septembra 2004, OCTAVIA COMBI je dobila naslednika. Treća moderna generacija prvi put se pojavila 7. marta 2013, a sadašnja četvrta generacija 11. novembra 2019.
PR saopštenje