home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Super-Golf

Malo je poznato da je i Volkswagen tokom 1990-ih bio spreman na izlete, pa čak i ulazak u WRC.

U tim ludim 1990-ima gotovo svaki proizvođač je imao neki ludi automobil u ponudi. Vrhunac su bili oni ponuđeni pre svega zbog učestvovanja u WRC-u. Prema tadašnjoj regulativi, automobil je morao da ima bar 2500 primeraka u civilnoj verziji. A tada su WRC-om vladali automobili kao što su Lancia Delta HF Integrale, Subaru Impreza WRX STI, Mitsubishi Lancer Evolution, Toyota Celica Turbo, Ford Escort Cosworth...

Super-Golf

Među njima je trebalo da se nađe i jedan Volkswagen. Naime, nemački proizvođač je početkom 1990-ih krenuo u razvoj specijalnog Golfa. Iza projekta kodnog imena A59 nalazi se pravi super-Golf. Prototip je proizveo Schmidt Motorsport (SMS) iz Cadolzburga, a radilo se upravo o toj drumskoj verziji koja je trebalo da ide u prodaju.

Super-Golf

Automobil se drastično razlikovao od klasičnog Golfa "trojke“. S brojnim karoserijskim nadogradnjama od karbona i kevlara izgleda kao pradeda Golfa R, pa čak i dozu ozbiljnije. Ako svemu dodamo ventilirajući poklopac motora, značajna proširenja blatobrana te veliki spojler i zadnji branik spreman za prihvat četiri izduvna topa, ovo je možda i najatraktivniji Golf koji ste mogli videti. Istina, bilo je luđih ostvarenja poput Golfa GTI W12, ali ovaj se savršeno uklapa u svoje vreme, piše Index.hr.

Pazilo se i na masu pa su sva stakla zamenjena plastikom, a enterijer je oplemenjen Recaro sedištima, ali i digitalnom pločom s instrumentima. Naravno, zaštitni kavez i prorivpožarni sistem se podrazumevaju.

Super-Golf

Ono najzanimljivije je ipak ispod poklopca. Verovali ili ne, Volkswagen je tada izabrao aluminijumski 2.0 turbo motor sa 275KS i 375 Nm. Setite se, tada je GTI imao 115KS, a VR6 je koristio 2.9 šestocilindraša da dogura do 190KS.

Idemo dalje. Pogon je na sve točkove, a menjač ručni sa šest stepeni prenosa. AWD pogon ima hidraulički upravljan centralni diferencijal i zadnji diferencijal s delimičnim proklizavanjem. Podaci o ubrzanju su nedostupni (navodno oko 5 sekundi), ali se zna da je mogao do 270 km/h.

Od tehnikalija poznato je da je ovaj Golf vozio na 16-inčnim gumama 225/45 iza kojih su se nazirali Brembo perforirani diskovi kočnica.

Volkswagen je na kraju odustao od ulaska u WRC pa je priča završila na dva napravljena primerka, od kojih je jedan bio u voznom stanju. Upravo taj primerak Volkswagen je odlučio da pokaže na ovogodišnjoj SEMA-i i upozna Amerikance s jednim vrlo zanimljivim automobilom.

Izvor: Index.hr

Foto: Volkswagen



čitanja : 846



Komentari