home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA
Mercedes A klase

Pre 25 godina kolege iz švedskog časopisa Teknikens Värld prevrnule su tada novu Mercedesovu A-klasu na krov u rutinskom manevru izbegavanja, koji će kasnije ući u istoriju kao los test. Tokom testa mali Mercedes je prvo podigao jednu zadnju gumu, nakon iznenadne promene vozne traka, zatim se sasvim nekontrolisano zanjihao i na kraju se otkotrljao u stranu.

Nakon objavljivanja izveštaja Šveđana digla se velika medijska bura širom sveta i donela negativan publicitet brendu koji je bio samoproglašeni lider u autoindustriji kada je reč o bezbednosti, navodi Revija HAK. Rezultat je bio da Mercedes, koji je prvi u serijsku opremu uveo ABS i vazdušne jastuke, uvodi i ESP (elektronsku kontrolu stabilnosti). Prva A-klasa s ESP-om kao standardom sišla je s proizvodne trake početkom februara 1998. Od tada je ESP postao sastavni deo čak i malih automobila, a od novembra 2014. svi novoregistrovani putnički automobili u EU moraju da budu standardno opremljeni ESP-om.

Ovaj anđeo čuvar za vozače, uz pomoć ABS sistema protiv blokiranja točkova s kontrolom proklizavanja, elektronske raspodele sile kočenja i pomoći pri kočenju, prvi put je predstavljen u S-klasi 1995. godine i veruje se da je od tada spasio hiljade života. Godine 2020. Bosch je proizveo svoj 250-milioniti ESP sistem, a 87 posto svih novih automobila prodatih širom sveta imalo je ESP.

Izvor: Revijahak.hr

Foto: Screenshot YouTube



čitanja : 397



Komentari