home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Ferrari F512 M

Ferrari F512 M je poslednja, ali ujedno i najbrža i najređa verzija čuvenog modela Testarossa. Naime, između 1994. i 1996. godine napravljen je samo 501 primerak ovog modela, što je mnogo manje od originalne Testarosse (7177 primeraka) i druge verzije 512 TR (2261 primerak).

Ferrari F512 M je premijerno predstavljen na Sajmu automobila u Parizu 1994. godine, sa 12-cilindarskim motorom zapremine 4,9 litara. Smešten u sredini karoserije, ovaj agregat oslobađa 440 KS pri 6750 obrtaja u minutu i 500 Nm obrtnog momenta pri pri 5500 o/min. Snagu na zadnju osovinu prenosi petostepeni manuelni menjač, a pneumatici su dimenzija 235/40 ZR18 na prednjim i 295/35 ZR 18 na zadnjim točkovima.

Ferrari F512 M

Motor ima četiri ventila po cilindru (48 ventila), podmazuje se preko sistema suvog kartera a odnos kompresije je 10.4 : 1. Zahvaljujući novim titanijumskim klipnjačama i novoj radilici koje su za 7,26 kilograma lakše od onih koje zamenjuju, elektronsko ograničenje broja obrtaja iznosi 7500 o/min.

Ferrari F512 M

Ferrari F512 M iz mesta do 100 km/h ubrzava za 4,7 sekundi, a najveća brzina je 315 km/h. U skladu sa unapređenim agregatom, to su znatno ozbiljnije performanse u odnosu na ranije verzije Testarosse.

Ferrari F512 M

Kad je reč o estetskim izmenama, F512 M umesto četvrtastih „pop-up“ farova ima klasične, zaobljene prednje svetlosne grupe. Prednji branik i zadnje svetlosne grupe su redizajnirane u stilu tada najnovijeg Ferrarija F355, dok su legendarne bočne „rešetke“ ostale netaknute. F512 M je prepoznatljiv i po autentičnim petokrakim felnama u obliku šurikena.

Ferrari F512 M

Ova mešavina stajlinga osamdesetih i devedesetih godina je izazvala podeljene reakcije javnosti, za razliku od prvobitne Testarosse koja je 1984. godine avangardnim dizajnom oduševila automobilski svet. Kad je reč o enterijeru, on je tek neznatno izmenjen u odnosu na model 512 TR. Klima uređaj je postao deo standardne opreme, a po želji i bez doplate su bila dostupna trkačka sedišta od karbonskih vlakana. Poput njegova dva prethodnika, za dizajn Ferrarija F512 M je bio zadužen studio Pininfarina.

Iako 1994. godine na premijeri nije izazvao senzaciju kao prvobitna Ferrari Testarossa deceniju ranije, F512 M je itekako zanimljiv automobil. Najmanji broj proizvedenih primeraka u kratkom vremenskom periodu ga čini najegzotičnijom verzijom Testarosse. To, naravno, podrazumeva izuzetno visok rejting među najimućnijim kolekcionarima. Što se mene tiče, Ferrari F512 M je bio dovoljno dobar da se njegov poster pre tri decenije nađe na zidu moje tinejdžerske sobe.

Autor: Miloš Vasin

Foto: Ferrari



čitanja : 1413



Komentari