
Prva Škoda Fabia je krenula u serijsku proizvodnju 14. septembra 1999. godine, a do danas su sve generacije zajedno zabeležile gotovo pet miliona prodatih primeraka.
U septembru 1999. Fabia je počela da menja model Felicia na porodičnom hečbek tronu. Za razliku od automobila Felicia, Fabia je napravljena na VW platformi. Nakon 25 godina, trenutno je aktuelna četvrta generacija i uspešno brani svoje mesto. Model Fabia dizajnirao je Dirk van Braeckel rođen u Belgiji, koji je radio u Škoda Auto od 1993. do 1998. godine, na osnovu dizajna brazilca Raula Piresa.
Fabia je zvanično debitovala na Međunarodnom sajmu automobila IAA u Frankfurtu u septembru 1999. Sa spoljnim dimenzijama od 3960 x 1646 x 1451 mm, hečbek je predstavljen kao naslednik modela Felicia, ali narednih godinu i po dana po zahtevima tržišta ova dva modela su proizvedena paralelno.
Prva generacija modela Fabia imala je inovativan dizajn. Rezultat je bio potpuno novi model u Škoda okruženju, model koji se razlikovao od svojih prethodnika i po tehnologiji i po dizajnu. Asortiman je uključivao benzin motore od jednog do dva litra i 1.9 SDI i 1.4 TDI dizel motore.

Fabia Combi je počela da se proizvodi 2000. godine, a Fabia Sedan sledeće sezone. Ova varijanta, koja je bila posebno popularna na nekim istočnim tržištima, na kraju se proizvodila do 2008. Do tada je već predstavljena i druga generacija modela (2006). Proizvedeno je 1.788.063 jedinica prve generacije modela Fabia. Fabia III je počela da se prodaje pre deset godina (2014.), i bila je prvi Škoda model koji je kupcima ponudio mogućnost povezivanja pametnog telefona sa automobilom.
Trenutna četvrta generacija modela Fabia, koju je dizajnirao tim Olivera Stefanija, aktuelna je od 2021. Još uvek hečbek dugačak 4,1 metar, nastavlja da pronalazi mnogo kupaca koji cene lako rukovanje automobilom, praktične dimenzije i obilje unutrašnjeg prostora, što sve čini automobil idealnim za gradsku vožnju.
Izvor: Škoda