Sve tajne Ducati V4 superbajka

I mada je glavna vest u vezi kompanije Ducati moguća prodaja italijanskog proizvođača, kao i sve veći broh zainteresovanih, ne smemo zaboraviti najvažniju novinu, a to je najavljeni dolazak novog V4 superbajka.
Napravljen sa željom da ponovo uspostavi dominaciju kompanije u WSBK šampionatu, novi V4 se opisuje kao drumski motocikl nastao sa staze, a ne kao drumska mašina koja je postala trkač.
Njegov prethodnik, Panigale, je bio pravi prodajni uspeh, a ni na stazi se nije loše snašao u rukama Šejna Birna i Čeza Dejviza, ali Ducati traži više nego što aktuelni V-twin Panigale R modela, zapremine 1.198 kubika, može da ponudi. Kako motocikl ima i te kakvu ergelu konja na raspolaganju, tražene poboljšanja ne mogu samo da budu posledice smanjenja težine, već pre svega posledica rada na snazi i kontroli.
Kako stvari stoje, čeka nas od 205 do 210 KS u drumskom izdanju, dok će trkački timovi imati 230 i više KS na raspolaganju, dostupnom na većem broju obrtaja nego na Panigale R motociklu. Više obrtaja znači više snage, a to se najbolje postiže višecilindričnim agregatima – redni je isuviše običan za Ducati, stoga i prelazak na V4.
Jedna verzija ili dve?
Prema dostupnim informacijama, liniju novog V4 motocikla će činiti tri modela, sa ukupno dva agregata. Slično je i sa Panigaleom. R je zapremine 1.198 kubika, a osnovni i S model 1.285, pa očekujemo da se ovakva praksa nastavi i u budućnosti. Van svake sumnje je litarska verzija, u skladu s trkačkim regulativama za četvorocilindarske mašine.
Novi R model će morati da košta manje od 40.000 evra, kako bi bio u skladu s WSBK pravilima. Tu je još jedna razlika koju će trkački aspekt prirode ove mašine prouzrokovati, a to je dvostrana zadnja viljuška. Ona će omogućiti da se lakša ukroti sva ta snaga.
Osnovnu verziju i S model očekujte na EICMA sajmu u Milanu ove jeseni, dok bi R model mogli da vidimo i do godinu dana kasnije. Šef Ducati WSBK tima, Paolo Ćabati je potvrdio da će Panigale u šampionatu nastupati i naredne godine, dok je Klaudio Domenikali još ranije potvrdio dolazak V4 u WSBK.
Što se cene tiče, osnovni model bi trebalo da donese cenu od oko 22.000 evra, dok će S biti oko 5.000 evra skuplji.
Izvor: Moto-berza.com
Pa ovo bi bila mašina... Samo za mene je problem što je mali. Na žalost. Ne mogu da ga vozim.
Prelep motor.
Jedino mali. Kad sam seo posle GS-a na Panigale, ko da sam seo na bajs.
Ni Aprilia nije nesto napravila sa RSV 4,tako da ni ovo po prodaji nece moci ni blizu BMW S1000rr.RSV 1000 dvocilindras je bio mnogo tirazniji,Ducati ima ime ali ne verujem da ce biti 22000 bice skuplji.Ja cekam da se japanci vrate u formu izdrzljivost je na njihovoj strani.Novi Gixer obecava.