home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA
Yamaha MT-10

Proizvođači automobila koriste turbo kompresore kao idealno sredstvo da smanje potrošnju goriva i emisiju, a da pritom ne ugrožavaju snagu mašine.

Takav pristup polako počinju da usvajaju i proizvođači motocikala, a prema poslednjim informacijama, Yamaha razvija čitavu liniju turbo agregata koji će se u narednim godinama naći na nekoliko dvotočkaša.

Ako je verovati dostupnim informacijama, Yamaha razvija turbo tehnologiju još od 2017, a eksperimentisano je sa dve različite arhitekture. Jedna je turbina unutar izduvnog sistema, koja je nije baš uobičajena, a drugo rešenje više odgovara onom koji se primenjuje u automobilskoj industriji. Kako stvari stoje, druga opcija je bliža korišćenju, iz ekonomskih i praktičnih razloga.

Turbo će Yamahi dati pouzdan i jednostavan način da ubizga više snage u svoje motocikle, a da pritom ne dođe do povećanje emisije. Regulative u ovoj oblasti, primenjene na moto industriju, su izuzetno zahtevne, pa je napraviti model visokih performansi, kakav je MT-10 sa 160 KS, više nije tako lako.

Ono što nam ostaje da vidimo je koji će model debitovati turbo punjač i kada. Pretpostavlja se da će to biti do kraja godine, ali iz japanske kompanije nisu otkrivali nikakve pojedinosti.

Doduše, sigurno je da ovu tehnologiju nećemo videti ispod haube neke kreacije na četiri točka. Yamaha je privukla dosta pažnje konceptima iz 2015. i 2017, ali je 2019. Izašla iz tog sveta.

“Automobili nisu deo naših dugoročnih planova”, objasnili su tada iz japanske kompanije.

Izvor: Moto-berza.com



čitanja : 284



Komentari