Audi je konačno i zvanično objavio prve fotografije i specifikacije
svog novog modela A4 za 2008. godinu, čija se premijera inače planira
za salon automobila u Frankfurtu (održava se od 11. do 23.
septembra). Ovog puta,
u prilici smo da
konačno u celosti vidimo i zadnji kraj, kao i unutrašnjost novog A4.
Ipak, bez
obzira na nove slike, prvi utisak i dalje važi. Naime, čisto
dizajnerski
posmatrano, novi A4 praktično predstavlja samo Audi A5 sa parom vrata
više i
višim krovom (naročito zadnji kraj veoma liči na pomenuti A5, što važi
i za tipičnu
Audijevu instrument tablu, koja je takođe slična onoj iz A5, ali ima i
elemente
iz modela A6 i Q7). Jednostavno, iznenađenje je izostalo, pa i novi
Audi A4
zadržava već poznati korporativni look nemačke marke. Zato je možda
zanimljivije šta se krije ispod limenog odela. Pre svega, prednja
osovina je
pomerana unapred za 154 mm, što je omogućilo inžinjerima da motor
pomere više unazad
u odnosu na pomenutu prednju osovinu. Rezultat svega ovoga je bolja
distribucija težine automobila i poboljšanje njegovih voznih osobina.
Inače,
novi A4 se bazira na platformi, koju koristi i A5 i prilično je veći od
aktuelnog modela, odnosno dugačak je 4703 mm, a širok 1830 mm (sadašnji
A4 je dugačak 4586 mm, a širok 1805 mm). U unutrašnjosti, zahvaljujući
dužem međuosovinskom rastojanju od 2808 mm, putnici imaju više mesta u
odnosu
na prethodnu generaciju ovog automobila (putnici na zadnjim sedištima
su
dobili dodatnih 36 mm više za kolena, a više je mesta i za glavu i
ramena). Već
na prvi pogled je jasno da su u kabini upotrebljeni materijali viskog
kvaliteta
i da su kvalitet završne obrade, komfor i ergonomija na nivou, koji se
od Audija i očekuje. Inače, zapremina
prtljažnika iznosi 480 litara, a Cw količnik otpora vazduha 0,27.
Naravno, fabrika navodi da je novi A4 u svakom pogledu bolji od
istoimenog prethodnika (šteta što se od njega i dizajnerski ne
razlikuje mnogo), pa su tako poboljšane i vozne osobine, bolja je
zvučna izolacija, standardna oprema je bogatija, bezbednost putnika je
na višem nivou (šest vazdušnih jastuka, ABS, EBD, EBA i ESP sistemi su
standard), a tu je i novi Audi Lane Assist, odnosno sistem, koji
upozorava vozača da je prešao liniju na putu bez uključenih žmigavaca.
Preko novog Audi Drive Select sistema, vozač ima mogućnost da podesi
odziv motora, menjača, upravljanja i ogibljenja po svom nahođenju. Osim
toga, upravljački sistem se prilagođava brzini kretanja, a kompletan
sistem amortizacije je podesiv.
Visoki kvalitet, prostranija i komfornija kabina, kao i bolja
ergonomija su već pomenuti. Uprkos tome
što za izradu karoserije nije korišćen aluminijum, osnovni model A4 1,8
TFSI je
ipak težak samo 1410 kg. Aluminijum je s druge strane iskorišćen pri
razvoju potpuno
novog vešanja, koji je napravljeno uglavnom od ovog laganog materijala.
Što se
motora tiče, u početku će se A4 opremati sa dva benzinca i tri
dizelaša. To su
1,8 litarski TFSI benzinac od
118kW/160KS i 250Nm, sledi 3,2 litarski V6 benzinac sa 195kW/265KS i
330Nm
obrtnog momenta (standardno sa Quattro integralnim pogonom), dok
dizelaše
predstavljaju 2,0 TDI sa 105kW/143KS i 320Nm, 2,7 TDI sa 140kW/190KS i
400Nm,
kao i 3,0 TDI od 176kW/240KS i 500Nm obrtnog momenta. Najsnažniji A4
3,2 FSI
Quattro do 100 km/h ubrzava za samo 6,2 sekunde i postiže elektronski
ograničenih 250 km/h (troši 9,2 litra goriva na 100 km), dok osnovni
benzinac 1,8 TFSI stiže do stotke za 8,6
sekunde i postiže maksimalno 225 km/h (potrošnja mu iznosi 7,1 litar).
Kod dizelaša najbrži je naravno 3,0 TDI,
koji do 100 km/h stiže za 6,1 sekundu, a postiže maksimalnu brzinu od
250 km/h (troši 6,9 litara dizela na 100 km).
Srednji 2,7 TDI model postiže 226 km/h, ubrzava do 100 km/h za 7,7
sekundi, a prosečno troši 6,6 litara. I na kraju, najslabiji 2,0 TDI
postiže maksimalnih 215 km/h, ubrzanje do stotke traje 9,4 sekunde, a
potrošnja iznosi samo 5,5 litara dizela (fabrička tvrdnja). Iako se u
početku neće nuditi DSG menjač sa duplim kvačilom (pojaviće se za oko
godinu dana), kupci će ipak moći birati između tri transmisije, odnosno
na
raspolaganju će biti klasičan 6-stepeni manuelni menjač, automatski
tiptronic i
CVT multitronic. Prvi primerci novog Audija A4 će se kod nemačkih
prodavaca
naći krajem novembra ove godine (cena od 26.000 evra pa naviše), dok se
prodaja na ostalim tržištima očekuje na
samom početku naredne godine. Za kraj smo dodali i zvaničan fabrički video novog A4.
Za polovne automobile u Srbiji na raspolaganju su sajtovi :
www.mojauto.co.yu
www.polovniautomobili.com
www.autobat.co.yu
www.autopijac.com
www.autoberza.net
www.auto-oglasi.co.yu
www.autooglasi.co.yu itd itd
Za slike i cene novih Audija posetite zvaničan sajt domaćeg uvoznika : www.audi.co.yu