Toyota je danas u Japanu promovisala još jedan SUV model nazvan Vanguard, koji je za sada namenjen japanskom tržištu. Ono što odmah privlači pažnju jeste njegov izgled (sa strane i pozadi je praktično isti kao Toyota RAV4), pa bi Vanguard jednostavno mogao da se opiše kao produžena verzija modela RAV4. Zbog toga se prosto nameće poređenje sa RAV4, koji je u odnosu na pomenuti Vanguard nešto kraći (4315 mm naspram 4570 mm) i niži (1685 mm prema 1690 mm), dok je širina identična i iznosi 1855 mm. Posledica veće dužine jeste da je Vanguard, za razliku od manjeg RAV4, dostupan u dve verzije : ili sa dva reda sedišta i pet mesta za putnike, ili u varijanti sa tri reda sedišta i mesta za sedam putnika (u oba slučaja drugi red je podeljen u odnosu 60/40). U ponudi su dva benzinska motora, i to 2,4 litarski sa 125kW/170KS (u paru sa Super CVT-i menjačem ili sedmostepenom sekvencijalnom Shiftmatic transmisijom) i veći 3,5 litarski V6 agregat sa 206kW/280KS (uparen sa 5 Super ECT elektronski kontrolisanim 5-stepenim automatskim menjačem). Naravno, po navodima Toyote, novi Vanguard ima izuzetne vozne osobine (4WD integralni pogon je standard), bogatu serijsku opremu i visok nivo bezbednosti, za šta se između ostalog brinu elektronski sistemi kao što su ABS, EBD, BAS i VSC (Toyotin sistem elektronske kontrole stabilnosti). To bi trebalo da bude dovoljno da Toyota u Japanu mesečno proda oko 2500 komada Vanguarda (odnosno 30.000 godišnje), po ceni, koja se kreće od 2,65 do 3,35 miliona jena (ili od 17.000 do 21.300 evra). Za sada nema najava da bi Vanguard mogao stići i na Stari kontinet, ali bi ovakav "Grande" RAV4 svakako ojačao ionako jaku poziciju aktuelnog modela RAV4.