Honda
je juče u Japanu i zvanično promovisala novu, drugu generaciju svog modela Fit,
koji je u Evropi poznat kao Jazz. Prve slike i nezvanične detalje o ovoj novoj
Hondi smo objavili pre tačno mesec dana, a sada su dostupni i oficijelni podaci,
koji samo potvrđuju ono što smo tada napisali. Dosadašnji model se pokazao kao
veoma uspešan gradski automobil, ekonomičan, prostran (za svoju veličinu), sa
odličnim manevarskim sposobnostima i naprednim stajlingom. Što se stajlinga
novog Fita tiče, ovde se u osnovi radi o dizajnerskoj evoluciji sadašnjeg modela
Fit/Jazz, jer se očigledno Honda drži izreke da se pobednički tim ne menja (za
poslednjih 6 godina je prodato preko 2 miliona Fita/Jazza u 115 zemalja sveta).
Najuočljivije izmene se zapažaju na prednjem delu (veoma podseća na prethodni
evropski Civic sa petora vrata), gde je novi Fit dobio drugačije oblikovana
svetla, novu haubu, modifikovani branik i atraktivniju masku. Sa strane nema
epohalnih promena, dok su pozadi zapažaju izmenjena svetla, novi branik i malo
drugačiji D stub. Honda je takođe dodala i pet novih boja za karoseriju tako da
se sada u paleta nalazi ukupno 12 boja eksterijera. Naravno, novi Fit je nešto
veći u odnosu na dosadašnji istoimeni model, samim tim i prostraniji (ima više
mesta za kolena i glave putnika na zadnjoj klupi). Naime, dužina je porasla za
55 mm, pa umesto dosadašnjih 3845 iznosi 3900 mm, širina je 1695 mm (+ 20 mm),
visina 1525 mm (kao i kod starog modela), dok je međuosovinsko rastojanje veće
za 50 mm i iznosi 2500 mm. I unutrašnjost je modernizovana, tačnije instrument
tabla je osavremenjena, više je mesta za sitnice, a bolji je i kvalitet
upotrebljenih materijala. I novi Fit će naravno zadržati Hondin sistem veoma
jednostavnog i praktičnog preklapanja zadnjih sedišta. Zahvaljujući kitu za
reparaciju pneumatika i odsustvu klasičnog rezervnog točka, korisna zapremina
prtljažnika iznosi svih 427 litara (po VDA normama). Novi Fit pokreću revidirani i-VTEC benzinski motori od
1,3 litra (74kW/100KS pri 6000 obrt./min.) i 1,5 litra sa 88kW/120KS pri 6300
obrt./min. U ponudi su 5-stepeni manuelni i 5-stepeni automatski menjač, CVT
transmisija, kao i 4WD verzija sa pogonom na sva četiri točka. Snažniji motor
se ugrađuje i u RS (Road Sailing) verziju, koja se odlikuje nešto tvrđim
vešanjem i sportskijim izgledom eksterijera i interijera. Zvanična svetska
promocija će se održati na salonu automobila u Tokiju (27.10. – 11.11. 2007.), prodaja
u Japanu počinje već za neki dan, tačnije 26. oktobra, dok se prodaja u Evropi
očekuje u prvoj polovini naredne godine. Cene u Japanu počinju od 1,14 milona
jena (9800 američkih dolara) i završavaju se cifrom od 1,7 milioina jena,
odnosno 14.600 dolara.