
Nova generacija Škode Fabije Combi (karavan) predstavljena je javnosti još sredinom septembra ove godine na salonu automobila u Frenkfurtu, a ovih dana (od 19. do 30. novembra) specijalizovani automobilski novinari imaju priliku da ovaj model isprobaju na prezentaciji, koja se održava u našem komšiluku – u Hrvatskoj, tačnije u Splitu. Ovo je inače i prva svetska promocija nekog automobila u Hrvatskoj, a prezentaciji će prisustvovati oko 700 novinara iz 25 zemalja. Fabia Combi druge generacije je dugačka 4239 mm (skoro 25 cm više u odnosu na standardnu Fabiju hatchback), široka 1642 mm, visoka je 1498 mm, a raspolaže prtljažnikom čija zapremina u osnovnoj konfiguraciji iznosi 480 litara (180 litara više od aktuelnog hatchbacka i 54 litra više u odnosu na prvu Fabiju Combi, koja je inače prodata u oko 640.000 primeraka i čija proizvodnja se nastavlja do kraja ove godine). To je više od neposrednih rivala jer Peugeot 207 SW raspolaže sa 337 litara, a novi Renault Clio GrandTour sa 439 litara. Kada se obore i zadnja sedišta volumen korisnog prtljažnog prostora u novoj Fabiji Combi raste na 1460 litara, što je za 235 litara više od stare Fabije Combi od koje je novi model duži za 7 mm, a viši za 46 mm. Zahvaljujući ovakvim dimenzijama nova Fabia Combi ima prostraniju kabinu, a putnicima pruža veću udobnost (više mesta za putnike pozadi, a tu je i veliki broj raznih ostava i pregrada za sitnice). Prvi utisci govore da je unutrašnjost urađena osetno kvalitetnije, a moguće je naručiti i praktičan držač za bicikle u prtljažniku. Iako se o ukusima ne raspravlja, za izgled novog zadnjeg dela se može reći da je skladan i lepo uklopljen u ostatak karoserije, a pada u oči i prilično položen C stub, više u stilu nekog hatchback automobila a ne karavana. Paletu motora čine benzinski agregati od 1,2 litra (sa 51kW/70KS), 1,4 litra (sa 63kW/86KS) i 1,6 16V sa 77kW/105KS, a od dizelaša na raspolaganju su 1,4 TDI PD u verzijama sa 51kW/70KS i 59kW/80KS, kao i veći 1,9 litarski TDI PD sa 77kW/105KS. Svi motori se serijski kombinuju sa manuelnim 5-stepenim menjačem, dok je kod najjačeg benzinca sa 105KS moguće doplatiti i automatsku transmisiju sa šest brzina.