
Samo nekoliko sati pošto smo objavili prvi
zvaničan video,
stižu i prve oficijelne fotografije serijske verzije novog BMW-a X6 (na
bazi BMW-a X5), koga smo u formi koncept vozila mogli da vidimo u
septembru ove
godine na salonu automobila u Frankfurtu. Kao što se i pretpostavljalo,
ova
serijska verzija se praktično i ne razlikuje od pomenutog koncepta. BMW
novi
X6 zvanično naziva SAC (Sports Activity Coupe), a svojim niskim krovom,
položenim C stubom, velikim 19-inčnim aluminijumskim točkovima i
kratkim
prepustima, predstavlja zaista zanimljivu mešavinu coupe automobila sa
četiri
vrata i SUV modela, što u praksi znači dinamičan i atraktivan automobil
u
prepoznatljivom BMW looku. Pomenuti nizak krov znači i niže težište i
bolju
upravljivost (više sportskih voznih osobina), naravno u kombinaciji sa
standardnim
xDrive integralnim pogonom i novim DPC sistemom (Dynamic Performance
Control). Što
se motorizacije tiče, BMW X6 je prvi model bavarske fabrike koji će
dobiti novi
4,4 litarski V8 bi-turbo benzinac, koji razvija 300kW/407KS pri 5500
o/min. i
600Nm obrtnog momenta, dostupnih u rasponu od 1750 do 4500 o/min.
(ugrađen je
u BMW X6 xDrive50i). Sa njim ova verzija BMW-a X6 (teška 2190 kg)
ubrzava od 0
do 100 km/h za samo 5,4 sekunde, uz prosečnu potrošnju od 12,5 litara
na 100
km. Maksimalna brzina je naravno ograničena na 250 km/h. Ovaj motor će
u
narednih 12 meseci biti ugrađen u još nekoliko sportskih modela BMW-a,
a
zamenjuje postojeći atmosferski 4,8 litarski V8 agregat. BMW je za novi
X6
predvideo još tri šestocillindarska motora, i to 3,0 litarski benzinac
sa 225kW/306KS
i 400Nm (model X6 xDrive35i) koji postiže maksimalnih 240 km/h, do
stotke
ubrzava za 6,7 sekundi, troši 10,9 litara na 100 km, kao i dva
dizelaša, oba
zapremine 3,0 litra, pri čemu slabiji u modelu X6 xDrive30d razvija
173kW/235KS
i 520Nm (postiže 210 km/h, do 100 km/h stiže za 8 sekundi, troši 8,2
litra
goriva), a jači u modelu X6 xDrive35d ima 210kW/286KS i 580Nm, što je
dovoljno da
postigne 236 km/h i da do stotke stigne za 6,9 sekundi (potrošnja mu
iznosi 8,3
litre dizela na 100 km, a emisija CO2 220 grama po kilometru). Pomenuti
motori
se standardno kombinuju sa šestostepenim automatskim menjačem sa
opcijom ručnog
menjanja brzina. Inače, X6 je dugačak 4877 mm, širok 1983 mm, visok
1690 mm
(duži, širi i niži od X5), a međuosovinsko rastojanje mu je isto kao
kod X5 i iznosi
2,93 metra. Zbog bolje stabilnosti, X6 u odnosu na X5 ima i za 56 mm
širi trag
točkova. I dizajn unutrašnjosti se velikim delom oslanja na toliko puta
pominjani X5, a ovde treba reći i da X6 pozadi ima dva individualna
sedišta. Zapremina
prtljažnika u osnovnoj konfiguraciji iznosi 570 litara (70 litara manje
od X5),
a sa oborenoim zadnjim sedištima ta vrednost raste na 1450 litara. Od
opreme
treba izdvojiti BMW-ov iDrive sistem, navigacioni sistem, parking
senzore (sa
kamerom za vožnju unazad), sistem za zabavu, automatski klima uređaj u
četiri
zone, HUD (Head Up Display) koji projektuje najvažnije informacije na
vetrobran
(kao kod borbenih aviona)... Zvanična svetska promocija će biti održana
za manje od mesec dana na januarskom salonu automobila u Detroitu, a
prodaja počinje 19. aprila naredne godine.
VIDEO : BMW X6