
Već posle promocije Audija A3 Cabriolet (održane krajem prošle godine) postalo je jasno kako će izgledati redizajnirana verzija aktuelnog Audija A3, tako da njegov izgled ne predstavlja neko veliko iznenađenje. Za restilizovani izgled se može slobodno reći da prati već poznati korporativni stil nemačke fabrike, tačnije stil novog Audija A4 i kupea A5. Drugim rečima, redizajnirani A3 dobija oštriji izgled prednjeg kraja, čemu doprinose pre svega karakteristična Audijeva "single-frame" maska hladnjaka, modifikovani branik i doterana svetla. Promene na boku automobila nisu brojne (izdvajaju se retrovizori sa žmigavcima, nove kvake na vratima i atraktivniji točkovi), a pozadi je obnovljeni A3 dobio modifikovana svetla i branik. Kao rezultat ovih promena, Audi A3 u verziji sa troja vrata je sada duži za 2,5 cm (dugačak je 4,24 metra), dok je A3 Sportback ostao na 4,29 metra dužine. Unapređena unutrašnjost se može kratko opisati kao sportsko elegantna, sa atraktivnim dizajnom, vrhunskim materijalima, odličnom ergonomijom, a tu su i bogatiji paketi opreme. Zapremina prtljažnika inače iznosi 350 litara kod trovratnog A3, odnosno 370 litara kod Sportbacka (sa oborenim zadnjim sedištima, korisna zapremina prtljažnika raste na 1080 litara kod verzije sa troja varta, a na 1100 litara kod Sportbacka). Što se pogonskih agregata tiče, redizajnirani A3 će se opremeti sa širokom paletom benzinskih i dizel agragata. Benzinci su 1.6 (75kW/102KS), 1.4 TFSI (92kW/125KS), 1.8 TFSI (118kW/160KS), 2.0 TFSI (147kW/200KS), 3.2 (184kW/250KS) i za sportski S3 model 2.0 TFSI agregat sa 195kW/265KS. Ponuda dizelaša obuhvata sledeće motore : 1.9 TDI sa 77 kW/105KS, 2.0 TDI od 103 kW/140KS i 2.0 TDI sa 125kW/170KS. Benzinac 1.6 se može dobiti i u verziji sa pogonom na etanol E85 gorivo, a dizelaš sa 105 konja u 1.9 TDI e modelu troši samo 4,5 litara dizela na 100 km. Skoro svi modeli se standardno opremaju šestostepenim manuelnim menjačima, sem 1.6 i 1.9 TDI, koji su opremljeni petostepenim ručnim menjačem i Audija A3 3.2, koji je dostupan sa S tronic transmisijom sa duplim kvačilom. S tronic je sada kao opcija dostupan u kombinaciji sa svim motorima (šestostepeni S tronic u modelima sa 6 cilindara, 2.0 TFSI i svim dizelašima, a sedmostepeni u verzijama 1.6, 1.4 TFSI i 1.8 TFSI). Quattro pogon na sva četiri točka se dobija uz modele 1,8 TFSI, 2.0 TFSI, 3.2 (standardno) i obe 2.0 TDI dizel verzije. Tu je i sistem kontrole vešanja Audi Magnetic Ride, koji vozaču dozvoljava da izabere između dva programa : "Normal" i "Sport". Sportski Audi S3 je od sada dostupan i kao Sportback verzija sa petora vrata, za čiji pogon je zadužen 2.0 TFSI motor sa 195 kW/265KS i 350Nm (u paru sa manuelnim šestostepenim menjačem). Audi S3 Sportback (na četvrtoj slici) od 0 do 100 km/h ubrzava za 5,8 sekundi (trovratni S3 5,7 sec), dok je maksimalna brzina elektronski limitirana na 250 km/h. U odnosu na standradne modele Audija A3, sportski S3 modeli se razlikuju po atraktivnijem aerodinamičkom paketu (branici, spojleri, pragovi, zadnji krovni spojler, agresivniji prednji gril, retrovizori u aluminijum look-u), za 25 mm spuštenim sportskim ogibljenjem, aluminijumskim točkovima od 18 inča, sportskim sedištima, aluminijumskim pedalama...Inače, nedavno je posle skoro pet godina proizvodnje, Audijevu fabriku u nemačkom Ingolštatu napustio jubilarni, milioniti primerak Audija A3 druge generacije, a od lansiranja prvog A3 1996. godine, ukupno je napravljeno nešto više od 1,9 miliona komada ovog modela. Proizvodnja druge generacije je počela u junu 2003. godine, 2004. ponudu je proširio A3 Sportback, a ove godine i A3 Cabriolet, koji se pravi u našem komšiluku – u Mađarskoj. Prodaja obnovljenog Audija A3 počinje ovog leta, po ceni koja u Zapadnoj Evropi startuje od 20.350 evra.
Ne slažem se da je izgled prednjeg dela postao oštriji, a meni nije ni lepši od odlazeće verzije. Dizajneri Audija izgleda imaju veliki problem oko dizajna ili oko hrabrosti jer naslednici previše liče na odlazeće modele. Odgovara mi to što su za sve verzije ponuđeni menjači sa duplim kvačilom koji su najbolji među menjačima.