Aktuelni Toyotin predstavnik u srednjoj klasi Avensis je predstavljen još 2002. godine, tako da je već odavno vreme za pojavu njegovog naslednika (imaće svetsku premijeru početkom oktobra na Salonu autiomobila u Parizu), posebno imajući u vidu konkurenciju koja u proteklom periodu naravno nije spavala (novi Ford Mondeo, Renault Laguna, Citroen C5, Mazda6, Honda Accord...).
Ono što se primećuje i sa ovih novih zvaničnih fotografija, jeste da je ova, već treća generacija Avensisa dobila oštrije linije u odnosu na istoimenog prethodika, kao i prilično kratak rep, veća zadnja svetla i široka "ramena". Kako će evropski kupci prihvatiti ovakav Avensis videćemo posle objavljivanje prvih rezultata prodaje, koja inače na Starom kontinentu startuje u prvom kvartalu naredne godine (tačnije od januara).
Kako je to već običaj kod pojavljivanja nove generacije nekog automobila, tako je i novi Avensis nešto veći nego ranije. To u praksi znači da je duži za 5 cm (sada 469,5 cm), širi takođe za 5 cm (sada 181 cm), dok su visina i međuosovinsko rastojanje ostali na nivou prethodnika (visina je 148 cm, rastojanje između osovina 270 cm).
Toyota će novi Avensis kupcima ponuditi samo u sedan i Wagon (karavan) verzijama, dok je liftback sa petora vrata izbačen iz ponude.
Avensis je dobio i jače motore (ali sa manjom potrošnjom i emisijom CO2), odnosno benzinci su: 1,6 litarski (sa 132KS i 160Nm), sledi 1,8L sa 147KS i 180Nm i najsnažniji 2,0L od 152KS i 196Nm (svi u paru sa novim šestostepenim manuelnim menjačem). Ko više preferira dizelaše, na raspolaganju će imati tri agregata: 2,0 litarski sa 126KS i 310Nm i 2,2 litarski u verzijama sa 150KS i 340Nm, odnosno 177KS i 400Nm.
Benzinci inače emituju između 152 i 164 grama CO2 po kilometru a dizelaši od 134 do 157 g/km.
Što se performansi i potrošnje tiče, evo jednog primera. Avensis sa najslabijim 1,6 litarskim benzincem postiže 205 km/h, do 100 km/h mu treba tačno 10 sekundi, a troši (po fabričkim podacima) 7 litara goriva na 100 km.
Standardna oprema svih novih Avensisa će, između ostalog, obuhvatati i sedam vazdušnih jastuka i elektronsku ručnu kočnicu, Vehicle Stability Control (VSC+), Adaptive Front Light System (AFS), Pre-Crash Safety System (PCS), dok će se kao opcije nuditi adaptivni cruise control, Lane Departure Warning sistem, precrash bezbednosni sistem i MultiDrive CVT transmisija.
jAPANSKI DOSADNO!
Bas tako , za mene samo italijani prave uzbudljiva kola !
Po cemu je idealan ? Izgleda 90 % isto kao i prethodni , ako je neki automobil napravljen idealno onda je to alfa romeo Mi.To !!!!!
govorite o automobilima Toyota a ne verujem da ste dalje od Yuga ista probali da vozite.Alfa jeste dobar auto ali za razbijanje kamena u bubrezima.U 2007 godini Toyota je prodala jednu trecinu ukupno prodatih automobila u svetu.Tako da cu morati da kupim i novi avensis posto mi ovaj stari japanski dosadio.
cao tuljani !