Chevrolet na Salonu auitomobila u Parizu, pored nove generacije Camara i hibridnog Volta, javnosti predstavlja dva nova automobila – serijsku limuzinu Cruze i crossover Orlando Concept.
Što se Cruza tiče, automobil je dugačak 4,60 metara, a prema saopštenju GM-a, nudiće udobnu i prostranu unutrašnjost za pet putnika i dovoljno mesta za njihov prtljag. Cruze je inače delo globalnog dizajnerskog i inženjerskog tima, a sem u Južnoj Koreji, proizvodiće se na još nekoliko lokacija širom sveta.
Što se izgleda tiče, najviše pažnje naravno privlači napadni prednji deo i to pre svega zahvaljujući ogromnoj saćastoj maski hladnjaka, koja je podeljena na dva dela horizontalnom prečkom (na kojoj se nalazi i veliki znak Chevroleta). Ukratko, Cruze u poređenju sa odlazećim modelom Lacetti/Nubira deluje mnogo dinamičnije i atraktivnije (u stilu većih modela Captiva i Epica).
Cruze je napravljen na GM-ovoj novoj Delta 2 kompaktnoj platformi, a u početku će ga pokretati 1,6 i 1,8 litarski benzinci sa 82kW/112KS odnosno 103kW/140KS, a u paleti pogonskih agregata nalazi se i 2,0 litarski dizelaš sa 110kW/150KS i 320Nm obrtnog momenta (svi će standardno biti upareni sa manuelnim menjačem sa pet stepeni, a kao opcija nudiće se i šestostepeni automatik). U zavisnosti od motora, Chevrolet Cruze od 0 do 100 km/h ubrzava za 9,8 do 12,4 sekunde, potrošnja kod benzinaca iznosi 6,7 odnosno 6,8 litara na 100 km, dok se Cruze sa dizel agregatom zadovoljava sa 5,8 litara na 100 km (naravno, ovo su fabrički podaci). Kasnije će ponudu doupuniti i slabija verzija sa 92kW/125KS i 300Nm obrtnog momenta.
Cruze će evropskim kupcima biti na raspolaganju od proleća 2009. godine, a u GM-u obećavaju da će Cruze, osim visoke bezbednosti i izuzetnog kvaliteta, i dalje karakterisati veoma atraktivan odnos kvalitet – cena.
Chevrolet Orlando Concept
U osnovi, ovde se radi o mešavini porodičnog MPV modela, karavana i SUV-a, napravljenog na bazi gore pomentog Chevroleta Cruze. Orlando raspolaže sa tri reda sedišta i sa sedam mesta za sedenje, prostranim enterijerom i izdašnim prtljažnikom, a po obliku delimično podseća i na Chevrolet Sequel SUV/crossover koncept iz 2005. godine, mada je od njega manji (Orlando Concept ima međuosovinsko rastojanje od 2760 mm).
Za pogon je inače izabran 2,0 litarski tutbo-dizel motor sa 110kW/150KS i 320Nm obrtnog momenta, a za očekivati je da Orlando u manje-više izmenjenom obliku postane serijski model, koji će ponuditi dobar odnos cena/kvalitet.
Ovaj ORLANDO deluje kao kanta za smece iz Rata Zvezda ili kaciga ratnika IMPERIJE.
GM se totalno pogubio sa ovim muckanjima istog modela po razlicitim kompanijama iz svog koncerna. HOLDEN COMMODORE u USA prodaju kao Pontiak, Opel kao CHEVROLET ili ISUZU ili DAEWOO ili....