
Podsećanja radi, Porsche je još u septembru objavio prvu teaser fotografiju svog novog Gran Turismo modela Panamera sa četvora vrata, na kojoj je bio vidljiv samo nos ovog automobila. U međuvremenu su stigle i ove prve zvanične fotografije i detalji, tako da tajni više nema.
Kao što je već poznato, Panamera je u osnovi odgovor Porschea na Mercedes CLS, Maserati Quattroporte, Aston Martin Rapide i Lamborghini Estoque, dok je najavljeni model BMW-a u ovoj kategoriji (na bazi prošlogodišnje studije BMW CS Concept) u međuvremenu nažalost otkazan.
U Panameru će se ugrađivati 4,8 litarski V8 motor sa 400 i 500 konja (ovaj potonji sa turbo punjačem), kao i manji 3,6 litarski V6 agregat sa 300KS. Svi motori su sa direktnim ubrizgavanjem, a u paketu su i elektronsko vazdušno ogibljenje, novi Porscheov sedmostepeni menjač sa duplim kvačilom, nazvan Porsche Doppelkupplungsgetriebe ili kraće PDK, kao i pogon na sva četiri točka (osnovni model će se standardno opremati šestostepenim manuelnim menjačem).
Dužina Panamere inače iznosi 497 cm, širina 193 cm, visina 142 cm, međuosovinsko rastojanje 292 cm, zapremina prtljažnika je 450 litara, a koeficijent otpora vazduhu 0,29.
Panamera će dobiti i hibridni pogon (krajem 2010. ili početkom 2011. godine), koji se sastoji od kombinacije 3,6 litarskog V6 benzinskog i elektromotora sa kombinovanom snagom od 350 konja. Hibridni sistem u Panameri Hybrid čine baterije smeštene pozadi (ispod prostora za prtljag) i hibridnog modula, koji se nalazi napred, između benzinskog motora i transmisije. U zavisnosti od uslova vožnje, hibridni modul ima mogućnost da isključi ili benzinski ili elektromotor, a može i da kombinuje snagu oba ova pogonska sistema.
Međutim tu nije kraj, jer, ako je verovati procurelim informacijama iz nemačke fabrike, 12 meseci posle prezentacije Panamere, Porsche planira da na tržište izbaci i njegovu dizel varijantu.
Proizvodnja treba da iznosi 20.000 primeraka Panamere godišnje, a prodaja startuje u drugoj polovini sledeće godine.
Zadnji deo kao da je nemastovito dete dizajniralo
katastrofa
Skoro pa betveze! Porsche ima to prokletstvo da šta god odudara od dizajna elfera nikome ne valja. Evo izgleda ni meni, ha ha
A Cayen je za mene jedno od najružnijih automobila.
911 sa cetvoro vrata
Ovo je prilicno skup experiment sa trzisnim uspehom odredjenog modela
tesko da ima neke sanse protiv prelepog maseratija qutroporte! cini mi se da porse kada god izbaci neki novi model,koji do sada nije imao u gami, nije dovrsen, sto se dizajna tice, i da je ruzan. takav utisak sam imao i o cayennu,i o repu caymana i sada o ovom autu (zadnji deo je ocajan).
Ko voli porse, celu filozofiju te game i njegove njegove karakteristike svidece mu se!
Ko ne voli ili pak mu se svidja neki drugi super auto bice zgrozen svakim novim modelom porsea u bilo kom segmentu! Ukusi su nesto drugo i o njima ne treba raspravljati jer su razliciti!
A ja samo volim te lude masine zvane porse!
Zamisli glupih komentara??? Nisu ni Fiću zapravo dobro upoznali,osim što ga prepoznaju na ulici, a već dele komentare ta porše??? Šta misle?? Švaba to napravio , reda radi i stavio cenu 150.000 e ??? Pa nije to balkanac radio??? Ko ima neka ga kupi, ko nema , neka gleda.Ja ću ga naravno gledati ,ako i 99.99 % poštenih Srba u Srbiji