Dugo se govorilo, a od danas je to i ozvaničeno. Naime, odmah nakon prošlonedeljnog objavljivanja slika i detalja o A5/S5 Cabrioletu, Audi je proširio paletu pogonskih agregata u svom sportskom modelu R8 i to oslabljenim 5,2 litarskim V10 motorom, poreklom iz Lamborghinija Gallardo LP560-4 (gde inače razvija 560 konja).
Novi Audi R8 V10 tako raspolaže sa 386kW/525KS pri 8000 o/min. i 530 Nm obrtnog momenta pri 6500 o/min. (u paru sa šestostepenim manuelnim ili R-tronic poluautomatskim menjačem), što mu omogućava ubrzanje od 0 do 100 km/h za samo 3,9 sekunde, do 200 km/h mu treba još 8,1 sekunda a maksimalna brzina iznosi 316 km/h. Za poređenje, aktuelni Audi R8 inače ima 4,2 litarski V8 motor sa 309kW/420KS, može do 301 km/h, a do stotke stiže za 4,6 sekunde.
Sem novog motora, R8 V10 je dobio i modifikovan prednji deo i zadnji deo, što u praksi znači hromirani gril, LED prednja svetla, nove aluminijumske točkove od 19 inča (gume su 235/35 napred i 295/30 pozadi), novi zadnji difuzor i restilizovani zadnji branik sa integrisane dve izduvne cevi. Opcija su keramičke kočnice, zajedno sa Bang and Olufsen ozvučenjem i Nappa kožom.
U verziji sa manuelnim menjačem, R8 V10 je težak 1620 kg pa odnos snaga/zapremina iznosi 100.9KS po litri zapremine a odnos težina/snaga je 3.09 kg po KS. Potrošnja? Po fabričkim podacima i u verziji sa R-tronic menjačem, R8 V10 na svakih 100 km potroši 13,7 litara goriva. Pogon je naravno quattro na sva četiri točka.
Audi će novi R8 V10 zvanično promovisati u januaru naredne godine, na Salonu automobila u Detroitu, a što se cene tiče, ona će u Nemačkoj iznositi 142.400 evra.