Peugeot je još prošle jeseni konceptom Prologue HYmotion4 najavio skori dolazak svog novog crossover automobila 3008 (mešavina monovolumena i SUV-a) na bazi aktuelne 308 – ice, a prema danas objavljenom press saopštenju njegova zvanična svetska premijera će biti održana početkom marta na Salonu u Ženevi.
Budući da su špijunske slike nemaskirane 3008-ice već odavno prepravile internet, nema nikakvog iznenađenja vezanog za izgled ovog crossovera (a i od pomenutog koncepta sa Salona u Parizu se razlikuje tek po pojedinim detaljima), koji je u osnovi odgovor francuske fabrike na konkurentske modele kao što su Renault Scenic, Nissan Qashqai, VW Touran, Opel Zafira ili Citroen C4 Picasso.
To znači da raspolaže sa prostranom i varijabilnom unutrašnjošću za 5 putnika (verzija sa 7 sedišta stiže nešto kasnije) i velikim prostorom za prtljag, čija zapremina varira od 512 do 1604 litara. Novi Peugeot je inače dugačak 4365 mm, širok 1837 mm, visok 1639 mm, dok mu međuosovinsko rastojanje iznosi 2613 mm.
Što se palete pogonskih agregata i menjača tiče, stvari stoje ovako:
HDi FAP dizelaši:
- 1.6 litarski HDi FAP 80 kW (110KS), 240 Nm, 6-stepeni manuelni menjač – CO2 emisija 137 g/km
- 1.6 litarski HDi FAP 80 kW (110KS), 240 Nm, 6-stepeni elektronski kontrolisani manuelni menjač – CO2 emisija 130 g/km
- 2.0 litarski HDi FAP 110 kW (150KS), 340 Nm, 6-stepeni manuelni menjač – Euro 5, CO2 emisija 146 g/km
- 2.0 litarski HDi FAP 120 kW (163KS), 340 Nm, 6-stepeni automatski menjač – Euro 5, CO2 emisija 176 g/km
Benzinci:
-1.6 litarski VTi 88 kW (120KS), 160 Nm, 5-stepeni manuelni menjač – Euro 5,
CO2 emiisja 165 g/km
- 1.6 litarski THP 110 kW (150KS), 240 Nm, 6-stepeni manuelni menjač – CO2 emisija 176 g/km
- 1.6 litarski THP 115 kW (156KS), 240 Nm, 6-stepeni manuelni menjač – Euro 5, CO2 emisija 170 g/km
Bez obzira na njegov proterenski spoljašnji izgled, 3008 ima pogon samo na prednje točkove. Peugeot će 2011. godine 3008-icu ponuditi i sa hibridnim pogonom, odnsono sa dizel agregatom i elektromotorom. S tim u vezi, primerak koncepta Prologue HYmotion4 na Salonu u Parizu je imao hibridni pogon sa stop/start sistemom (kombinacija HDi FAP dizelaša od 163KS koji pokreće prednje točkove i elektromotora sa 37KS koji pokreće zadnje točkove).
Kupci će svoj primerak novog 3008 moći da dobiju sa bogatom standardnom ili opcionom opremom koja, između ostalog, može da obuhvata i Head-up displej (projektuje podatke na vetrobransko staklo), Parking assist, Hill start assist (pomoć pri staru na uzbrdici), Distance Alert (pomaže vozaču da održava bezbedno rastojanje od automobila ispred), automatska električna parking kočnica, veliki stakleni panoramski krov, dvozonski klima uređaj, Bluetooth...
Prodaja treba da počne ovog leta ali cene za sada nisu saopštene.
VIDEO : reklama za Peugeot 3008
Ona oznaka mu dosta kvari dizajn. Da je pomerena recimo na gril izgledao bi dosta bolje.
A dosadašnji modeli su pri vrhu auto industrije, po dizajnu. Ovo je odvratno, bukvalno. Mislim da Tata ne bi pustila ovakav dizajn u serijsku proizvodnju. Kad sam video nezvanične slike mislio sam da kriju nešto, da nikad neće takav izaći. Ne kažem da je loš auto, to još ne znamo.