home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Mada je praktično svu pažnju medija privukao novi Polo (o njemu više OVDE), Volkswagen na Salonu automobila u Ženevi ima još nekoliko zanimljivih noviteta.

Jedan od njih je i serijska verzija novog Golfa GTI, koji je inače u formi koncept vozila prikazan još na prošlogodišnjem Salonu u Parizu.

Novu generaciju Golfa GTI pokreće 2.0 TFSI agregat sa 210KS i 280 Nm obrtnog momenta (uparen je sa standardnim šestostepenim manuelnim ili opcionim DSG menjačem sa duplim kvačilom), što je dovoljno da 1318 kg težak automobil od 0 do 100 km/h ubrza za 6,9 sekundi i postigne maksimalnu brzinu od 238 km/h (potrošnja po fabričkim podacima inače iznosi 7,3 litara na 100 km).

Naravno, sem jačim motorom, Golf GTI se od svoje sabraće razlikuje i po agresivnijem vizuelnom nastupu, što znači drugačije branike (napred sa većim otvorima za vazduh), pragove, zadnji krovni spojler, aluminijumske točkove od 17 inča, saćastu prednju masku sa dve crvene lajsne, doterana prednja svetla, sportska sedišta, trokraki volan sa zaravnjenim donjim delom, kao i modifikovano ogibljenje (niže za 22 mm), jače kočnice, sportski izduvni sistem sa dva završetka i elektronski kontrolisani diferencijal sa zatvaračem, nazvan XDS.

Nakon prošlogodišnje premijere Golfa VI BlueMotion na Salonu automobila u Parizu, Volkswagen na Salonu u Ženevi nastavlja da širi svoju BlueMotion porodicu modela sa manjom potrošnjom i emisijom CO2.

Tako je na red došao i novi Golf Plus BlueMotion, koji na 100 km u proseku troši 4,3 litara goriva (po fabričkim podacima naravno) i emituje 114 grama CO2 po kilometru.  

To je postignuto ugradnjom novog 1,6 litarskog TDI common-rail dizel motora (ima 77kW/105KS i 250Nm obrtnog momenta) sa filterom čestica čađi, dužim prenosnim odnosima menjača, start/stop sistemom, gumama sa manjim otporom kotrljanja, kao i poboljšanjem aerodinamike automobila.

Podsećanja radi, pomenuti Golf BlueMotion (ima isti motor kao Golf Plus BlueMotion) troši samo 3,8 litara goriva, dok je emisija CO2 99 g/km.



čitanja : 5713



Komentari

Nakon promašaja i neuspešnih modela III i IV,naravno i u GTI varijanti,serija V a i njena evolucija serije VI vraća poverenje i ime koje je označavao GTI.Posle dugo vremena,ovo je jedan poželjan Golf,kao i GTI serije V.Ne sumnjam u njegov uspeh...

Autor shofer 06 Mar 2009, 14:20

Ovo je najruzniji Golf jos od Mk. 3.

Autor F-150 06 Mar 2009, 16:08

pazi ja ne gotivim nesto golfove preterano, ali ovaj mi se svidja i po prvi put bih uzeo vw u obzir

Autor petar 06 Mar 2009, 16:14

da ih ne gotivas ne bi uzeo ni ovaj :) nista posebno vec vidjeno, dosadno, ubedljivo naj ruzniji zadnji kraj sa tim stopaljakama kao od tuarega, aj da je glomazan nazad (kao dzip)pa da stave tolike stopaljke

Autor nesa 06 Mar 2009, 18:34

Nezanimljiv izgled.

Autor Eki 06 Mar 2009, 19:38

Sasvim OK, sa tehničke strane nema mu se šta mnogo zameriti, ali što bi rekli očekivano i pomalo dosadno... Bez emocija, novih poteza u dizajnu i sl.

Autor Miki 07 Mar 2009, 13:02