
Nakon onih jučerašnjih procurelih fotografija, danas je objavljeno zvanično press saopštenje, kao i set novih slika o novom BMW-ovom modelu serije 5 GT (Gran Turismo), koji će se na nemačkom tržištu naći od oktobra ove godine.
Serija 5 GT je najavljena još krajem 2007. godine, kada je ovaj bavarski proizvođač otkrio planove za budućnost. Tada je posebno mesto bilo rezervisano za automobil koji je definisan kao Progressive Activity Sedan (PAS). Kako će taj model izgledati, pokazala nam je BMW-ova studija 5 Series GT, čija je zvanična svetska premijera održana početkom marta ove godine na Salonu automobila u Ženevi.
Ovaj serijski model će šira javnost inače moći da upozna u septembru ove godine, i to na tradicionalnom IAA Salonu automobila u Frankfurtu.
Kao što je već nekoliko puta ranije napomenuto, prema definiciji iz BMW-a, ovaj model ne pripada ni hatchback, ni MPV, ni kupe, ni SUV kategoriji (mada će postojati i varijanta sa xDrive pogonom na sva četiri točka), a neće biti ni njihova kombinacija, već nešto sasvim novo – dakle Progressive Activity Sedan (PAS).
Što se spoljašnjeg, i to prilično kontradiktornog dizajna tiče, posebnu pažnju privlače kratki prednji prepust karoserije, veliki "bubrezi" i prednja svetla, prozori bez okvira, prokupeovska linija krova i veliki točkovi (serijski veličine 18 a opciono od 19 i 20 inča), dok prostrana i luksuzna unutrašnjost standardno ima mesta za pet putnika (uz doplatu se dobijaju dva odvojena zadnja sedišta).
Zanimljiv je i način otvaranja vrata prtljažnika (njegova zapremina inače varira od 440 do 1700 litara), sličan Twindoor sistemu kod Škode Superb, koji omogućava otvaranje samo dela zadnjih vrata ili podizanje celih zadnjih vrata (uključujući i zadnje staklo), što čini prtljažni prostor značajno fleksibilnijim.
BMW je naravno i za seriju 5 GT predvideo dugačak spisak najmodernijih sistema, među kojima se ističu unapređeni iDrive, Head-up Display, Adaptive Drive, Driving Dynamics Control, Integral Active Steering, Active Cruise Control, Night Vision sa detekcijom pešaka...
Što se dimenzija tiče, stvari stoje ovako: dužina 4998 mm, širina 1901 mm, visina 1559 mm, a međuosovinsko rastojanje 3070 mm. To znači da je serija 5 GT za 158 mm duža, 61 mm šira i 94 mm viša od aktuelne limuzinske verzije BMW-a serija 5, a i međuosovinsko rastojanje je veće za 180 mm. I težina je veća, pa tako recimo novi 535i GT ima 1940 kg, odnosno preko 300 kg više od modela BMW 540i sedan.
Seriju 5 GT će u početku pokretati tri motora, i to 3,0 litarski twin turbo benzinski šestocilindraš sa 306KS i 400 Nm obrtnog momenta (u modelu 535i GT, kome do 100 km/h treba 6,3 sekundi, potrošnja 8,9 litara, najveća brzina 250 km/h), sledi 4,4 litarski V8 benzinac od 407KS i 600 Nm (model 550i GT, od 0 do 100 km/h za 5,5 sekundi, najveća brzina 250 km/h, potrošnja 11,2 litara) i 3,0 litarski šestocilindrični dizelaš sa 245KS i 540 Nm (model 530d GT, do stotke za 6,9 sekundi, najveća brzina 240 km/h, potrošnja 6,5 litara).
Sva tri motora su uparena sa BMW-ovom novom osmostepenom automatskom transmisijom, dok 4x4 pogon treba da se pojavi u ponudi tokom 2011. godine.
Kao što je pomenuto na početku, prodaja u Nemačkoj startuje u oktobru, i to po sledećim cenama: model 530d GT 55.200 evra, BMW 535i GT 55.700 evra i BMW 550i GT 75.300 evra.
VIDEO : BMW serije 5 GT
Stvarno je ružan, naročito od pozadi... Obična 5-ica je mnooogo lepša.
Najveci problem plagijatora je zato sto se veze za original, tako da plagijat redovno smesno izgleda.
Tako je i BMW pokusao da napravi svoju verziju Mercedes CLS-a, kao u malo drugacijem obliku i pogledajte sta je dobio. Ja BMW postujem kao marku, ali ovo je strasno!!! Ovo je olicenje neuspesne kreacije ili strmoglavo propadanje BMW-a i suveren gubitak sospstvenog stila (sve je pocelo davne 2001.radikalnom promenom dizajna na BMW-u 7 gde je rezultat prodaje bio OK, ali na duge staze ta "progresivna" BMW 7 je dovela do ove spodobe pod imenom BMW 5 GT)
Ovo nije konkurent CLS-u, ljudi ovo je nesto novo, kao sto je bio X6, njega su takodje mnogi kudili, a on obara rekorde u prodaji...
X6 je toliko ruzan, da ne mozes da ga ne volis, izgleda mocno kao tenk, a ruzan je kao bubasvaba, ali je definitivno ogroman i napucan do respekta. Naravno,odmah ga zavolese i
obozavaju ga ``gradjevinski preduzetnici``, a ima slican imidz kao Pajero devedesetih godina...
A ovaj PAS 5GT je nakaza, i nista vise...
Da ne bude da pljujem, vozim aktuelnu BMW 530xd,sjajan auto, veoma cenim BMW marku, zato mi je i krivo sto je neko ovo odobrio da udje u proizvodnju...
bmw jos nema konkurenta clsu , a ovo lici kao nesto za R class.....mislim da ce se prodavat dobro , samo sto je previse blizu 7 , a 7 je puno ljepse auto od ovog
Mogu da se kladim da je u prirodi sasvim drugi dozivljaj ovog dizajna... Prvi put kad sam video fotke nije mi se svideo zadnji kraj (sve ostalo jeste), onda svaki sledeci put nekako mi sve vise legne taj dizajn. Tako je bilo i sa X6, na fotkama nije bio nesto ali kad sam video uzivo i provozao auto mogu samo da ga hvalim. Ne verujem da BMW ima prostora da se igra, znaju oni sta rade, barem ja mislim tako!