
Čekanju je konačno kraj. Ono što su mnogi priželjkivali još od septembra 2007. godine, kada je prelepi kupe Peugeot 308 RCZ prvi put kao koncept predstavljen javnosti na Salonu automobila u Frankfurtu, postaće realnost već za mesec dana.
Definitivna, serijska verzija ovog automobila će naime biti premijerno promovisana na ovogodišnjem Salonu u Frankfurtu, mada će njegova prodaja zvanično startovati na proleće sledeće godine.


Iako su u Peugeotu želeli da izgled serijskog RCZ-a ostane tajna sve do zvanične premijere u Frankfurtu, planove im nedavno pokvario holandski Autoweek.nl, objavivši slike potpuno nemaskiranog RCZ-a, mada neke velike tajne realno i nije bilo, budući da je serijski primerak (dužine 429 cm, visine 136 cm) praktično potpuno isti pomenutom konceptu od pre dve godine.

RCZ je naravno napravljen na bazi standardnog Peugeota 308 (mada je RCZ ipak bliži asfaltu za 20 mm, a ima i širi trag točkova za 54 mm napred i 72 mm pozadi) od koga se razlikuje, pre svega, po daleko privlačnijem dizajnu, koja podseća i na Audijev TT. Kada se pojavio, taj obični 308 hatchback je bio prilično kritikovan zbog prevelike sličnosti sa prethodnikom 307 i manjim modelom 207, pa je upravo zbog toga 308 RCZ Concept oduševio svojim dizajnom.


Osim već poznate prednje "njuške" francuskog lava, pažnju na ovom 2+2 kupeu privlače i veliki lukovi blatobrana, 18 ili 19-inčni alu točkovi, "talasasto" oblikovan i nizak krov (sa lukovima u drugoj boji u odnosu na ostatak karoserije), originalna zadnja svetla i kućišta retrovizora od karbon fibera, dok je unutrašnjost u odnosu na standardni 308 bogatija za nove materijale i nove kombinacije boja. Ovde i podatak da zapremina prtljažnika iznosi 384 litara, a sa oborenim zadnjim sedištima 760 litara.
Što se motora tiče, na vrhu se nalazi 1.6 THP benzinac sa 200KS pri 5000 o/min. i 255 Nm obrtnog momenta (u paru sa menuelnim šestostepenim menjačem), kome do 100 km/h treba 7,6 sekunde, troši 7,1 litar goriva na 100 km i emituje 165 grama CO2 po kilometru.
Sledi 1,6 litarski turbo benzinac sa 156KS pri 5800 o/min. i 240 Nm, u kombinaciji sa šestostepenom manulenom ili automatskom transmisijom (sa manuelnim menjačem troši 6,9 litrara na 100 km).
U paleti je i jedan turbo-dizelaš, i to 2,0 litarski četvorocilindrični motor sa 163KS pri 3750 o/min. i 340 Nm (u paru sa menaulenim menjačem sa šest stepeni), kome po fabričkim podacima na 100 km treba 5,4 litara goriva, dok mu emisija CO2 iznosi 139 g/km.
Svi motori naravno ispunjavaju Euro 5 standard, a sve verzije RCZ-a imaju Hill Start Assist sistem i ESP sistem elektronske kontrole stabilnosti koji može da se isključi.
Za proizvodnju će se brinuti austrijska firma Magna Steyr, dok cene još nisu poznate.
U Frankfurtu će biti izložen i RCZ HYbrid4; dakle RZC sa hibridnim poognom koji se odlikuje kombinacijom 2.0HDiF dizelaša (sa 120kW/163KS) i elektromotora sa 27kW/37KS, dok je emisija CO2 smanjena na 95 g/km.

Isti hibridni sistem je dobio i Peugeot 3008 HYbrid4, serijska verzija prošlogodišnjeg koncepta Prologue HYmotion4, dok emisija CO2 u ovom slučaju iznosi 99 grama po km. Prema fabričkim podacima, oba ova hibrida troše do 35% manje goriva u odnosu na standardne modele.
Peugeot 3008 HYbrid4 ulazi u serijsku proizvodnju već sledeće godine, dok o sudbini RCZ HYbrid4 modela još nije doneta konačna odluka.

Definitivno, francuzi treba da prave sireve i vina a ne automobile (s izuzetkom Renault Clio)
"Stole"-Žene te vole(verovatno)-ali za ostale stvari nemaš ukusa(najblaže rečeno).Peugeot proizvodi najlepše automobile u Evropi...