
Na skorašnjem, 63. po redu, frankfurtskom automobilskom salonu Kia će 15. septembra, na novinarski dan, predstaviti brojne novosti. Svetsku premijeru doživeće potpuno novi model – Kia Venga. Kia će Vengino »rođenje« proslaviti sa pet primeraka jedinstveno prostranog predstavnika B segmenta, koji će biti izloženi u posebnoj »Venga zoni« tokom 13-dnevnog salonskog događanja.
Osim Venge Kijine boje će u Frankfurtu zastupati obnovljeni Kia cee’d, sasvim novi Kia Sorento i predstavljanje podmarke ‘EcoDynamics’. Da Kia misli ozbiljno dokazuje i – premijerno u Evropi – novi hibrid Forte LPI – limuzinska izvedba modela Forte (javnost je sve donedavno oduševljavao kao kabrioletski koncept KOUP), Kijin prvi serijski hibrid.
Tom prilikom je upravo »krunisani« novi predsednik korporacije Kia Motors, g. Hyoung-Keun Lee, rekao: “Uprkos veoma teškim vremenima, kako cele privrede tako i automobilske industrije, Kia strankama predstavlja brojne modele i tehnološke novitete. Uveren sam da će novajlije Venga, cee'd i Sorento iduće godine u Evropi privući brojne nove kupce i nastaviti Kijinu priču o uspehu.”
‘Jedinstveno prostrana’ Kia Venga
Dizajnirana i napravljena u Evropi,
Venga u dužinu iznosi 4.068 mm, a hvali se sa - za svoju klasu – neobično dugim
međuosovinskim razmakom (2.615 mm) i visinom 1.600 mm, što povećava
prostranost u kabini. Zahvaljujući nekim dizajnerskim i tehničkim rešenjima
Kijina nova uzdanica će pružati prostranost C segmenta, dakle klase iznad, ali
će pritom sačuvati okretnost i dinamičnost svoje klase.
Venge će biti opremljene sistemom ISG (Idle Stop & Go), koji automatski
pali i gasi motor prilikom zaustavljanja u gradskoj gužvi. Novi model će biti
namenjen isključivo evropskim kupcima, a pokretaće je 1,4- i 1,6-litarski
benzinski i dizelski motori snage od 75 do 115 KS – svi naravno ispunjavaju
Euro 5 emisioni standard.
To će biti prvi Kijin model, koji će pored deljive klupe (u odnosu 60:40) imati i sasvim ravno dno (sedišta se slažu u dno), a novina je i po dubini podesiva zadnja klupa, a između ostalog je moguće naručiti – pored mnoštva dodataka – i ostakljeni panoramski krov.
‘Novi izgled’ za Kijinog bestselera - obnovljeni Kia cee’d
Kijin najprodavaniji model u Evropi se pod dirigentskim štapićem glavnog dizajnera – čuvenog Petera Schreyera - podmladio i preuzeu Kijin novi 'genetski kod' u obliku maske, koja predstavlja razjarenog tigra. Novi Kia cee’d je 25 mm duži od pretka, a krasi ga drskiji spoljašnji izgled.

Cee'd je doživio brojne promene kako spoljašnjeg tako i unutrašnjeg dela, a
i onako bogata standardna oprema sada je još bogatija. Stranke će na novom
cee'du najpre primetiti promenjeni četverokraki volan (poznat iz atraktivnog
Soula) i ručicu menjača, nove merače, novi audio sistem, dvozonski klima uređaj
i još mnogo toga.
Tehničke inovacije su doprinele smanjenju emisija CO2 – sve do 110 g/km i u
proseku 5% nižim emisijama u čitavoj gami modela cee’d.
Novi cee’d će imati na raspolaganju i tehnologiju ISG (Idle Stop & Go, zaustavi i pokreni) - sistem za automatsko gašenje i paljenje motora prilikom zaustavljanja od nekoliko sekundi (i kod benzinskog i dizelskog motora). Novost su i sistemi VMS (Vehicle Management System – sistem za pomoć kod stabilizacije vozila), koji deluje u saradnji sa sistemom ESP, te HAC (Hill Assist Control – sistem za pomoć kod startanja na uzbrdici), koji deluje i na uzbrdici i nizbrdici, a do sada je bio deo napredne opreme kod terenskih vozila. Sasvim novi ‘U2’ 1,6-litarski dizelski motor (zamenio prethodnika s imenom 'U') dobio je novi 6-stepeni ručni menjač (serijski kod svih dizelskih motora).
Novi Kia Sorento u sasvim novom ruhu
Novi sportski terenac Sorento - bilo kao verzija sa 5 ili 7 sedišta (opcija) je duži i niži, a karakterizuju ga futuristički dizajn i drska mešavina snage i dinamičnosti. Kao i novi cee'd i Sorento se ponosi kućnom 'tigrovom' maskom, koja će biti u budućnosti zaštitni znak svih novih modela najstarijeg korejskog automobilskog proizvođača. Novi Sorento je luksuzni 'cruiser’, krstarica, koja pruža još više prostora i prestižniju kabinu. Spisak sasvim novih 'high-tech' dodataka je obiman: dugme za paljenje motora, kamera u kabinskom retrovizoru za pomoć kod 'rikverc' parkiranja i panoramski krovni prozor, dok je nepovratno u istoriju otišao nesklopivi ključ, koga će zameniti sklopivi ključ (kartica za otključavanje/zaključavanje kao opcija kod najopremljenijih verzija).

Sorentova šasija je takođe deo prošlosti tako da će od sada novi Sorento
imati samonosivu karoseriju – težinu su na taj način smanjili za čak 215 kg i
poboljšali vozne osobine. 4,7-metara dugi sportski terenac je dobio i
aerodinamičniji oblik – sada koeficijent otpora vazduha iznosi Cd 0,38.
Stručnjaci iz Kijinog marketinškog odeljenja očekuju da će u Evropi biti najtraženiji
motor novi 2,2-litarski dizel sa najvećom snagom 145 kW. Dolazi uz novi
6-stepeni ručni i takođe 6-stepeni automatski menjač. Za razliku od
prethodnika, koji se zbog svoje krute šasije bolje snalazio na off-road terenu,
naslednik će sa samonosivom karoserijom biti više namenjem asfaltnim užicima.
Zbogom je reklo i karakteristično ljuljanje Sorenta, jer je novajlija zbog
poboljšanog vešanja namenjen pre svega užitku u vožnji na cesti, a ne više
toliko terenskim izazovima.
Predstavljanje Kijine podmarke ‘EcoDynamics’
Frankfurtski salon će za Kiju biti preloman i zbog predstavljanja nove podmarke ‘EcoDynamics’ – imena, koje će se pojavljivati kod svih ekološki prihvatljivijih modela koji će stizati na tržište u skoroj budućnosti.

EcoDynamics vozila, koja će predstaviti na salonu, biće opremljena sa ISG sistemom, indikatorom optimalnog odnosa brzina (tzv. Shift Indicator), ekonomičnim alternatorom i najnovijim štedljivim Michelin V-let pneumaticima sa nižim otporom trenja.
U budućnosti se vozila s oznakom EcoDynamics koristiti tehnologije (gorive
ćelije, hibrid sa benzinskim i elektro motorom i sl.), koji smanjuju emisije
CO2, a osim toga imaće i efikasnije menjače.
Zbog ekološki prihvatljivijih tehnologija EcoDynamics vozila zadržaće sportski
oblik, izvanredne vozne karakteristike i biće namenjena mladima u srcu. U
frankfurtskoj ‘EcoDynamics zoni' na raspolaganju će biti tri nova modela –
hibridni Forte LPI, hibridni cee’d i hibridni Sorento.
Hibridni Kia Forte LPI Hybrid
Kia će premijerno u Evropi predstaviti hibridnu limuzinu Forte LPI koja se već prodaje u Južnoj Koreji. Iako Korejci Forte-a, predstavnika C segmenta, ne nameravaju prodavati u Evropi, u idućoj godini planiraju na Starom kontinentu testirati flotu od 36 hibridnih vozila Forte LPI. Testna flota biće na raspolaganju automobilskim novinarima, koji će proveravati kako se vozilo snalazi u svakidašnjoj vožnji i eventualno skoru prodaju vozila kod nas.

Hibridnog Forte-a pokreće 1,6-litarski motor, koji koristi tečni naftni gas, a koji deluje u saradnji sa hibridnim 15-kilovatnim elektro motorom (105 Nm, 180-voltna litij-polimerska baterija) i CVT menjačem. Tu je i ISG sistem za automatsko gašenje i paljenje motora kod kratkotrajnih zaustavljanja i tzv. regenerativno punjenje kod kočenja. Koeficijent otpora vazduha iznosi samo Cd 0,26, dok je potrošnja goriva smanjena na 5,6 l/100 km , a emisije CO2 su samo 99 g/km.
Hibridna snaga za obnovljeni Kia cee’d i novi Kia Sorento
Na salonu će se predstaviti i hibridni cee'd i Sorento – oba u konceptnoj
izvedbi novih modela. Nastali u evropskom R&D centru u nemačkom
Rüselsheimu, hibridi će biti na velikom iskušenju dugom više stotina hiljada
kilometara po različitim evropskim autoputevima, magistralnim putevima, seoskim
putevima i bespućima. Sabrani utisci i pre svega tačni podaci u velikoj meri će
uticati na budući razvoj Kijinih hibrida u narednoj dekadi.
Pogon hibridnog cee'da je sličan Forte-ovom, ali ga pokreće 1,6-litarski
benzinski motor (umesto tečnog naftnog gasa kao kod LPI-a). Hibridni Sorento
pokreće savim nov Kijin 'U2' 1,6-litarski dizelski motor sa dva turbopunjača i
proizvodi 120 kW (161 KS), koji će prvo zaživiti kod novih cee'dova. Dizelski
motor deluje u saradnji s elektro motorom, s pogonom na prednji par točkova s
novim dvostrukim kvačilom i automatskim menjačem (naravno s mogućnošću ručnog
menjanja brzina). Emisije CO2 smanjene su na samo 119 g/km.
Kijina press konferencija
Kia Venga doživeće svetsku premijeru 15. septembra u 13h na Kijinom štandu (A19, hala 3.1), kada će Kijini vodeći ljudi dati više informacija o novom modelu.
Izvor : Kia.rs