home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Na skorašnjem, 63. po redu, frankfurtskom automobilskom salonu Kia će 15. septembra, na novinarski dan, predstaviti brojne novosti. Svetsku premijeru doživeće potpuno novi model – Kia Venga. Kia će Vengino »rođenje« proslaviti sa pet primeraka jedinstveno prostranog predstavnika B segmenta, koji će biti izloženi u posebnoj »Venga zoni« tokom 13-dnevnog salonskog događanja. 

Osim Venge Kijine boje će u Frankfurtu zastupati obnovljeni Kia cee’d, sasvim novi Kia Sorento i predstavljanje podmarke ‘EcoDynamics’. Da Kia misli ozbiljno dokazuje i – premijerno u Evropi – novi hibrid Forte LPI – limuzinska izvedba modela Forte (javnost je sve donedavno oduševljavao kao kabrioletski koncept KOUP), Kijin prvi serijski hibrid. 

Tom prilikom je upravo »krunisani« novi predsednik korporacije Kia Motors, g. Hyoung-Keun Lee, rekao: “Uprkos veoma teškim vremenima, kako cele privrede tako i automobilske industrije, Kia strankama predstavlja brojne modele i tehnološke novitete. Uveren sam da će novajlije Venga, cee'd i Sorento iduće godine u  Evropi privući brojne nove kupce i nastaviti Kijinu priču o uspehu.”

‘Jedinstveno prostrana’ Kia Venga

Dizajnirana i napravljena u Evropi, Venga u dužinu iznosi 4.068 mm, a hvali se sa - za svoju klasu – neobično dugim međuosovinskim razmakom (2.615 mm) i  visinom 1.600 mm, što povećava prostranost u kabini. Zahvaljujući nekim dizajnerskim i tehničkim rešenjima Kijina nova uzdanica će pružati prostranost C segmenta, dakle klase iznad, ali će pritom sačuvati okretnost i dinamičnost svoje klase.
Venge će biti opremljene sistemom ISG (Idle Stop & Go), koji automatski pali i gasi motor prilikom zaustavljanja u gradskoj gužvi. Novi model će biti namenjen isključivo evropskim kupcima, a pokretaće je 1,4- i 1,6-litarski benzinski i dizelski motori snage od 75 do 115 KS – svi naravno ispunjavaju Euro 5 emisioni standard. 

To će biti prvi Kijin model, koji će pored deljive klupe (u odnosu 60:40) imati i sasvim ravno dno (sedišta se slažu u dno), a novina je i po dubini podesiva zadnja klupa, a između ostalog je moguće naručiti – pored mnoštva dodataka – i ostakljeni panoramski krov.

‘Novi izgled’ za Kijinog bestselera -  obnovljeni Kia cee’d

Kijin najprodavaniji model u Evropi se pod dirigentskim štapićem glavnog dizajnera – čuvenog Petera Schreyera - podmladio i preuzeu Kijin novi 'genetski kod' u obliku maske, koja predstavlja razjarenog tigra. Novi Kia cee’d je 25 mm duži od pretka, a krasi ga drskiji spoljašnji izgled.

Cee'd je doživio brojne promene kako spoljašnjeg tako i unutrašnjeg dela, a i onako bogata standardna oprema sada je još bogatija. Stranke će na novom cee'du najpre primetiti promenjeni četverokraki volan (poznat iz atraktivnog Soula) i ručicu menjača, nove merače, novi audio sistem, dvozonski klima uređaj i još mnogo toga.
Tehničke inovacije su doprinele smanjenju emisija CO2 – sve do 110 g/km i u proseku 5% nižim emisijama u čitavoj gami modela cee’d. 

Novi cee’d će imati na raspolaganju i tehnologiju ISG (Idle Stop & Go, zaustavi i pokreni) - sistem za automatsko gašenje i paljenje motora prilikom zaustavljanja od nekoliko sekundi (i kod benzinskog i dizelskog motora). Novost su i sistemi VMS (Vehicle Management System – sistem za pomoć kod stabilizacije vozila), koji deluje u saradnji sa sistemom ESP, te HAC (Hill Assist Control – sistem za pomoć kod startanja na uzbrdici), koji deluje i na uzbrdici i nizbrdici, a do sada je bio deo napredne opreme kod terenskih vozila. Sasvim novi ‘U2’ 1,6-litarski dizelski motor (zamenio prethodnika s imenom 'U') dobio je novi 6-stepeni ručni menjač (serijski kod svih dizelskih motora). 

Novi Kia Sorento u sasvim novom ruhu

Novi sportski terenac Sorento - bilo kao verzija sa 5 ili 7 sedišta (opcija) je duži i niži, a karakterizuju ga futuristički dizajn i drska mešavina snage i  dinamičnosti. Kao i novi cee'd i Sorento se ponosi kućnom 'tigrovom' maskom, koja će biti u budućnosti zaštitni znak svih novih modela najstarijeg korejskog automobilskog proizvođača. Novi Sorento je luksuzni 'cruiser’, krstarica, koja pruža još više prostora i prestižniju kabinu. Spisak sasvim novih 'high-tech' dodataka je obiman: dugme za paljenje motora, kamera u kabinskom retrovizoru za pomoć kod 'rikverc' parkiranja i panoramski krovni prozor, dok je nepovratno u istoriju otišao nesklopivi ključ, koga će zameniti sklopivi ključ (kartica za otključavanje/zaključavanje kao opcija kod najopremljenijih verzija).

Sorentova šasija je takođe deo prošlosti tako da će od sada novi Sorento imati samonosivu karoseriju – težinu su na taj način smanjili za čak 215 kg i poboljšali vozne osobine. 4,7-metara dugi sportski terenac je dobio i aerodinamičniji oblik – sada koeficijent otpora vazduha iznosi Cd 0,38.
Stručnjaci iz Kijinog marketinškog odeljenja očekuju da će u Evropi biti najtraženiji motor novi 2,2-litarski dizel sa najvećom snagom 145 kW. Dolazi uz novi 6-stepeni ručni i takođe 6-stepeni automatski menjač. Za razliku od prethodnika, koji se zbog svoje krute šasije bolje snalazio na off-road terenu, naslednik će sa samonosivom karoserijom biti više namenjem asfaltnim užicima. Zbogom je reklo i karakteristično ljuljanje Sorenta, jer je novajlija zbog poboljšanog vešanja namenjen pre svega užitku u vožnji na cesti, a ne više toliko terenskim izazovima. 

Predstavljanje Kijine podmarke ‘EcoDynamics’ 

Frankfurtski salon će za Kiju biti preloman i zbog predstavljanja nove podmarke ‘EcoDynamics’ – imena, koje će se pojavljivati kod svih ekološki prihvatljivijih modela koji će stizati na tržište u skoroj budućnosti.

EcoDynamics vozila, koja će predstaviti na salonu, biće opremljena sa ISG sistemom, indikatorom optimalnog odnosa brzina (tzv. Shift Indicator), ekonomičnim alternatorom i najnovijim štedljivim Michelin V-let pneumaticima sa nižim otporom trenja.

U budućnosti se vozila s oznakom EcoDynamics koristiti tehnologije (gorive ćelije, hibrid sa benzinskim i elektro motorom i sl.), koji smanjuju emisije CO2, a osim toga imaće i efikasnije menjače. 
Zbog ekološki prihvatljivijih tehnologija EcoDynamics vozila zadržaće sportski oblik, izvanredne vozne karakteristike i biće namenjena mladima u srcu. U frankfurtskoj ‘EcoDynamics zoni' na raspolaganju će biti tri nova modela – hibridni Forte LPI, hibridni cee’d i hibridni Sorento. 

Hibridni Kia Forte LPI Hybrid

Kia će premijerno u Evropi predstaviti hibridnu limuzinu Forte LPI koja se već prodaje u Južnoj Koreji. Iako Korejci Forte-a, predstavnika C segmenta, ne nameravaju prodavati u Evropi, u idućoj godini planiraju na Starom kontinentu testirati flotu od 36 hibridnih vozila Forte LPI. Testna flota biće na raspolaganju automobilskim novinarima, koji će proveravati kako se vozilo snalazi u svakidašnjoj vožnji i eventualno skoru prodaju vozila kod nas. 

Hibridnog Forte-a pokreće 1,6-litarski motor, koji koristi tečni naftni gas, a koji deluje u saradnji sa hibridnim 15-kilovatnim elektro motorom (105 Nm, 180-voltna litij-polimerska baterija) i CVT menjačem. Tu je i ISG sistem za automatsko gašenje i paljenje motora kod kratkotrajnih zaustavljanja i tzv. regenerativno punjenje kod kočenja. Koeficijent otpora vazduha iznosi samo Cd 0,26, dok je potrošnja goriva smanjena na 5,6 l/100 km , a emisije CO2 su samo 99 g/km.

Hibridna snaga za obnovljeni Kia cee’d i novi Kia Sorento

Na salonu će se predstaviti i hibridni cee'd i Sorento – oba u konceptnoj izvedbi novih modela. Nastali u evropskom R&D centru u nemačkom Rüselsheimu, hibridi će biti na velikom iskušenju dugom više stotina hiljada kilometara po različitim evropskim autoputevima, magistralnim putevima, seoskim putevima i bespućima. Sabrani utisci i pre svega tačni podaci u velikoj meri će uticati na budući razvoj Kijinih hibrida u narednoj dekadi.
Pogon hibridnog cee'da je sličan Forte-ovom, ali ga pokreće 1,6-litarski benzinski motor (umesto tečnog naftnog gasa kao kod LPI-a). Hibridni Sorento pokreće savim nov Kijin 'U2' 1,6-litarski dizelski motor sa dva turbopunjača i proizvodi 120 kW (161 KS), koji će prvo zaživiti kod novih cee'dova. Dizelski motor deluje u saradnji s elektro motorom, s pogonom na prednji par točkova s novim dvostrukim kvačilom i automatskim menjačem (naravno s mogućnošću ručnog menjanja brzina). Emisije CO2 smanjene su na samo 119 g/km.

Kijina press konferencija

Kia Venga doživeće svetsku premijeru 15. septembra u 13h na Kijinom štandu (A19, hala 3.1), kada će Kijini vodeći ljudi dati više informacija o novom modelu.

Izvor : Kia.rs



čitanja : 1142



Komentari